Kultová klasika od id Software, ktorej premiéra sa datuje ešte na rok 1997, sa vďaka iniciatíve spoločnosti NVIDIA dočká komplexnej modernizácie. Táto FPS značka sa tak stane vôbec prvou s využitím zástupu technológií ako path tracing, ray tracing a iné. Viac sa dozviete v tlačovej správe nižšie, ktorá má zdroj z aktuálne prebiehajúcej Computex z Taipei.
Společnost NVIDIA dnes oznámila, že od 6. června bude na GeForce.com zdarma dostupný titul Quake II RTX.
Quake II RTX je první hrou na světě, která plně využívá path tracing, techniku ray tracingu, která unifikuje všechny světelné efekty, jakými jsou stíny, odrazy, lom světla a další, do jediného ray-tracingového algoritmu. Díky tomu získává Quake II od id Software, jedna z nejpopulárnějších her na světě vydaná v roce 1997, úplně nový a svěží vzhled.
Quake II RTX obsahuje první trojici úrovní pro jednoho hráče z oblíbené PC klasiky. Hráči, kteří již původní Quake II vlastní, si mohou vychutnat celou hru s podporou path tracingu včetně kooperativního i deathmatch módu hry pro více hráčů.
„Quake II RTX je vyjádřením naší lásky a vášně ke hraní na PC,“ říká Matt Wuebbling, ředitel marketingu ve společnosti NVIDIA. „Díky použití Vulkan API a grafických technologií nové generace využívajících ray tracing můžeme tuto PC klasiku nabídnout i mladším hráčům, kteří si ji mohou stáhnout a zahrát zdarma."
Podrobnější popis technologií použitých v Quake II RTX je k dispozici zde, ukázku hry s ray tracingem v plné kráse si pak můžete prohlédnout v novém trailer videu. Více informací najdete na GeForce.com.
Modernizovaný vzhled klasické hry byl dosažen pomocí ray tracingové techniky zvané path tracing. Ta sleduje paprsky světla () během jejich průchodu scénou způsobem, který unifikuje všechny světelné efekty do jediného ray tracingového algoritmu. Tuto elegantní formu renderingu využívá počítačová grafika ve filmech, pro herní průmysl byla dosud příliš nákladná.
Světelné efekty v Quake II RTX jsou natolik pokročilé, že pro vykreslování v reálném čase vyžadují hardwarovou podporu pro ray tracing v podobě specializovaných RT Core jader typických pro architekturu Turing™ a grafické karty NVIDIA GeForce RTX™. Minimální požadavky pro běh Quake II RTX v reálném čase je GeForce RTX 2060 GPU.
Realistické zobrazení v Quake II RTX zahrnuje osvětlení scény v závislosti na denní době s zobrazením slunečního světla a nepřímého osvětlení vykreslované v reálném čase s vysokým dynamickým rozsahem. Fyzicky založené materiály jsou vykreslovány věrně. Například voda a sklo dokáží realisticky lámat světlo, emisní povrchy získají dramatický efekt měkkého osvětlení, povrchy nabídnou věrné odrazy a zdroje světla osvětlují okolní objekty. Detaily a textury modelů zbraní jsou také propracovanější a pro dosažení lepšího obrazu bylo využito kvalitnějšího odšumování.
Quake II RTX využívá NVIDIA VKRay™, rozšíření, které umožňuje každému vývojáři využít Vulkan API k přidání ray tracingových efektů do jeho hry. Quake II RTX je čistě ray tracingový titul, který běží na rendereru Vulkan s podporou operačního systému Linux. Staví na Q2VKPT, verzi hry vytvořené Christophem Schiedem, která byla postavena na open source Quake II enginu.