V herním světě se střídají fenomény v několika ročních cyklech. Letos už fenomén Battle Royale mírně vyklidil pole a objevil se nový, který boří žebříčky a plní titulky. Tím novým žánrem/trendem je Auto Battler. Jeho základy sahají do modu, pro co jiného než, DOTA2. Mod pojmenovaný zcela nesmyslně Auto Chess (s šachy nemá lautr nic, ale vůbec nic společného). Ten v první polovině tohoto roku nabral na trakci a začalo se o něm mluvit všude možně.
Z modu se stala samostatná hra Auto Chess a v zápětí následovali obvyklí "podezřelí". Valve udělalo své DOTA Underlords (PC a mobily) a Riot Games zase Teamfight Tactics. Největší popularitě se těší právě odnož LoLka, která má 33 milionů aktivních hráčů měsíčně. Ale to trochu odbočuji. Princip těchto her spočívá v tom, že se až osm hráčů postaví proti sobě v automatizovaných bitvách. Jediné co hráč dělá je, že si nakupuje, upgraduje jednotky a volí jejich rozestavění na herním poli. Jakmile začne kolo vše ovládá AI postaviček (ty vychází z příslušných světů původních her) a jedna strana zvítězí a uštědří zranění protivníkovi. Za kolo se získají "suroviny" a rozjede se další mašinerie nákupů atd. Kdy hráč ztratí všechny životy, je vyřazen a takhle to pokračuje dokud není jeden vítěz.
Nebudu zde dělat, že tomu rozumím. Vyzkoušel jsem Underlords na iOS, odehrál několik her a odložil, že jsem na to asi moc starý, protože nějak necítím to proč hru hrát. Ale proti gustu... Takže se vrátíme zpátky k podstatě novinky. Auto Chess, tedy hra vzniklá z toho co to všechno začalo, dorazí na PS4 a Switch (nyní je na mobilech a PC) v roce 2020.