Koncern Google možno nebude až tak vhodným kandidátom na proces videohernej revolúcie, ostatne nie práve užívateľsky prístupný koncept menom Stadia, čelí už od spustenia veľkej kritike a rovnako veľkým technickým problémom. Osobne som projekt Stadia skúšal akonáhle sa nedávno dostal aj do nášho regiónu a musím povedať, že s optickým internetom ide o dobre fungujúci nápad pre stream hier v rámci predplatného s paušálnou platbou, problém však vidím v nezmyselnej cenovej politike aká sprevádza nákup softvéru tretích strán a určite v tom nebudem sám.
Google teda nadhodil myšlienku ale na jej poriadnu realizáciu evidentne nikdy nedôjde, čoho dôkazom je aktuálne ohlásená reštrukturalizácia celej Stadia základne. Čo to znamená? Fakticky ide o začiatok zániku celého projektu, čo sa už spustilo uzatvorením dvoch najväčších Google Stadia štúdií, ktoré mali prinášať exkluzívny obsah na túto platformu. Známa Ubisoft slečna Jade Raymond tak končí (viedla jednu z pobočiek) a určite musí krútiť hlavou nad netrpezlivosťou, s ktorou Google zatvára niečo o čom ešte donedávna tvrdili, že je evolúciou.
Focusing on Stadia’s future as a platform, and winding down SG&E : https://t.co/HsZUcGXbtZ
— Stadia (@GoogleStadia) February 1, 2021
Google uvádza, že obsah tretích strán (teda klasické hry za plnú cenu) bude dostupný v ich službe aj naďalej, ale je otázkou času, než si nízke percento využívania Stadie vyberie ďalšiu svoju daň a Google definitívne stratí nervy. V ich prípade totižto platí, že bez hernej histórie a skúseností v tomto biznise nemáš šancu uspieť len na základe matematických predpokladov a hromady peňazí.