Crysis Remastered Trilogy

Crysis Remastered Trilogy - recenze
Crysis Remastered Trilogy - recenze
08:49, 21.10.2021

Spomínate na hru Crysis? Určitá áno, pretože práve táto hra drvila vaše počítače po pomerne dlhú dobu a každý, kto tento titul na počítači rozbehol v najvyšších detailoch patril proste a jednoducho do kategórie frajer. Tento titul od nemeckého Crytechu skutočne patril medzi nadčasové tituly, nie len svojou jedinečnou grafikou ale aj nadčasovou hrateľnosťou. Hra vyšla už pred dlhými štrnástimi rokmi v spolupráci so spoločnosťou EA a ako som už zmienil, mala to privilégium, že bola vydaná exkluzívne pre PC. Preto pre nás konzolistov táto hra bola niečo, ako modla, na ktorú sme sa chodili dívať ku kamarátom a s otvorenými ústami a neveriac sme krútili hlavou na čo as vlastne dívame.

Prvý diel tejto trilógie sa odohráva na tropickom ostrove, ktorý je okupovaný kórejskou armádou a aby toho nebolo málo kartami zamieša zákerná mimozemská rasa – Ceph, ktorá má jediný cieľ a to vyhubiť ľudskú rasu a kolonizovať planétu zem. Z prvého dielu sa po aktuálnom dohraní nedokážem zbaviť dojmu, že šlo o akési tech demo, ktoré malo ukázať silu CryEnginu. Nepochybne sa to spoločnosti Crytech podarilo a vytvorili skutočne dielo, ktoré sa hernými mechanikami titulu Crysis inšpirujú dodnes. Dovolím si malý aktuálny príklad z technickej beta verzie najnovšieho Battlefieldu. Úprava zbraní, ktorá je prezentovaná v tejto nadchádzajúcej novinke, je v skutočnosti mechanika titulu Crysis, ktorá bola použitá už pred štrnástimi rokmi.

Klik pro zvětšení (Crysis Remastered Trilogy - recenze)

Samozrejme titul Crysis Trilogy Remastered, o ktorom sa v tejto recenzií bavíme obsahuje ďalšie dva tituly sprostým názvom Crysis 2 a Crysis 3. Tieto tituly sa od svojho staršieho brata značne líšia. Určite boli zachované hlavné piliere hry, ako je úprava zbraní a takzvaný „Nanosuit“ (nanooblek), ktorý hráčovi dáva mimoriadne taktické možnosti. Mladší bratia sa však vydali podľa môjho názoru typickou EA cestou a snažili sa vybudovať na hype z prvého dielu veľkolepí sci-fi príbeh, založený skôr na hromade waw efektov. Tituly značne zmenili prístup k otvorenému svetu. Na prvý pohľad sa všetko zdá rozľahlé a na oko otvorené ale časom si uvedomíte, že ste uzavretí v menších lokalitách a tým sa vlastne z pôvodnej myšlienky open world FPS stal koncept koridorovej a plne skriptovanej FPS.

Aby som posledným dvom titulom nekrivdil, tak je potreba zmieniť zmenu prostredia, ktoré ku koridorovému prístupu hrateľnosti určite prispieva a to logicky. Z otvoreného tropického ostrova plného naštvaných Kórejcov a emzákov sa hra presúva do New Yourku. Takže zelenú džungľu vymeníte za betónovú a to v oboch prípadoch, len s malým rozdielom, že tretí diel sa odohráva v pokročilej budúcnosti, takže zdecimovaný New York po udalostiach druhého dielu dostáva akýsi mix feelingu z prvého a druhého dielu – samozrejme pri zachovaní konceptu takzvaného semi-open world štýle hrateľnosti. Stále by som rád ale konštatoval, že sa jedná o to lepšie čo vyprodukovali herné spoločnosti za celé dekády. Jedná sa o perfektnú strieľačku, ktorú by nemal rozhodne vynechať žiadny fanúšik tohto žánru a to platí aj pre tento remaster. A čo vlastne ponúka?

Asi je vám jasné že Crysis Trilogy Remastered obsahuje všetky tri diely tejto akčnej jazdy, čo ma pomerne silne zamrzelo je fakt, že neobsahuje DLC pre prvý diel s podtitulom Warhead, takže v jednom balení vlastne nedostanete kompletnú trilógiu Crysis ale na druhú stranu jeho absencia vám v príbehu nejak zvlášť chýbať nebude. Nepochybne aj tak za svoje peniaze dostanete poriadnu dávku zábavy.

Trošku som dúfal, že si vývojári zo spoločnosti Saber Interactive, ktorý približne pred rokom vydali remaster prvého dielu prídu s nejakými vylepšeniami, hlavne optimalizácia ovládania pre konzole by bola skutočne na mieste, to sa však nestalo a vývojári dodávajú prvý remaster diel tak, ako ho mnohí z vás už poznáte no a v prípade, že už prvý diel vlastníte prakticky nemá význam sa k nemu vracať. Výhodou trilógie je fakt, že na PSN store a Xbox Market Place je hra k zakúpení jednotlivo, takže ak ste milovníkmi digitálnych kópií a už prvý diel vlastníte, jednoducho si cenu hry ponížite približne o tretinu. Ak ste majiteľom novej generácie konzol, tak aj napriek tomu, že trilógia oficiálne vyšla len pre minulú generáciu PS4 a Xbox One, tak budete s výkonu novej generácie značne profitovať, hlavne teda v stabilnosti FPS. Najme prví diel mal a má pomerne značné problémy na minulej generácií hlavne teda so stabilitou FPS a celkovou optimalizáciou. Hru si môžete pustiť v troch módoch – Quality, FPS a Ray-Tracing.

Druhý a tretí diel tejto trilógie je však iné kafe. Hry skutočne vypadajú skvele a v porovnaní s originálom sa dočkali vylepšení v oblasti ovládania ale čo je najhlavnejšie v oblasti grafiky. Hry na mnou recenzovanej konzole PS5 vypadali skutočne skvele a nebál by som sa tvrdiť, že ak by hry vyšli dnes v takej podobe v akej sú teraz tak by sme ich stále považovali za to lepšie na trhu. Samozrejme niektoré technológie hlavne v oblasti motion capture je vidieť, že už majú lepšie časy za sebou ale celková prezentácia prostredia je vo veľmi dobrej kondícií.

Pred obdržaním trilógie k recenzovaní som si povedal, že hru poznám veľmi dobre, takže sa jednoducho pozriem na to, ako je na tom s grafikou a bude hotovo. Po pár hodinách som si uvedomil, že hru a celkovo príbeh chcem prežiť znova a že sa mi hra vlastne hrá výborne a preto som trilógií venoval viac času, ako som pôvodne zamýšľal a hry som dohral.

Záverom zmienim, že som nemal možnosť hry testovať na starých konzolách, bohužiaľ už nimi nedisponujem, preto by bolo vhodné nakoľko viem, že mnoho z vás stále dáva prednosť minulej generácií konzol aspoň zmieniť aký je stav. Pre PS5 a XSX je to viac menej jasné, hra beží stabilne pri 60 FPS v 4k rozlíšení. U konzol minulej generácie PlayStation 4 a PlayStation 4 Pro je hrateľnosť taktiež stabilná síce pri nižšom snímkovaní 30 FPS ale skutočne stabilne, takže nie je potreba sa báť trilógiu zakúpiť.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Comgad

95%
Crysis Trilogy Remastered reprezentuje tú najlepšiu verziu trilógie. Pre milovníkov FPS žánru povinnosť.