Vychádzajú prvé recenzie na film Resident Evil: Raccoon City

17:15, 23.11.2021

Zajtra sa v zámorí začne premietať filmový reštart značky Resident Evil, ktorý si napísal a zrežíroval Johannes Roberts (The Strangers: Prey at Night, 47 Meters Down) s cieľom nechať za sebou videoherne sotva adekvátne snímky od Paula W. S. Andersona. V tejto súvislosti tu máme už aj prvé zahraničné recenzie ktoré sa pohybujú v dosť nesúrodom rozmedzí od takmer samého dna až po nadpriemer. Tie pozitívnejšie review články hodnotia kladne čistokrvnú zábavu, ktorá je však rozprestretá na celkovo krátkej stopáži (107 minút), kde sa nestihnú vykresliť všetky ústredné postavy.

Resident Evil: Raccoon City určite nie je najhoršou adaptáciou predmetnej videohry alebo dokonca najhorším filmom Resident Evil vôbec. Režisér Johannes Roberts si síce zaslúži pochvalu za to, že sa oveľa viac drží predlohy ako filmy od Paula W. S. Andersona, ale krátka stopáž, uponáhľaný tretí akt a nedostatok prvkov, ktoré by z filmu urobili skutočne strašidelný film na sledovanie v tme, ho nesmierne brzdia. Napriek tomu by mal snímok slúžiť ako slušná zábava pre fanúšikov hier, už len preto, aby našli všetky odkazy na sériu RE roztrúsené po celom filme. citácia z recenzie na IGN, ktorá film hodnotí číslom 6/10

A teraz citácia z Los Angeles Times s hodnotením 3/10.
Film nikdy úspešne nezopakuje ten strach, ktorý bol charakteristickým znakom videohier RE, a jeho prístup k dostatočnému množstvu gore efektov je len tak nápaditý, ako keď si dieťa vyberá chrastu na ruke. Jediná super scéna - osvetlená len zábleskami - ukazuje štylistický prísľub, ktorý sa prejavil v Robertsovom predchádzajúcom filme The Strangers: Prey at Night, ale tu je však inak vizuálne nevýrazný, s niekoľkými smiešne zlými CGI mutantmi.

Hlavný režisér prvých šiestich filmov, Paul W. S. Anderson, dostával doteraz veľa faciek, ale aspoň preukázal vedomosti o tom, ako schopne natočiť hororovo-akčný film, aj keď mimo predlohy. Nikdy som si nemyslel, že budem túžiť práve po Andersonovom režisérskom talente, ale "Resident Evil: Raccoon City" ma prinútil premýšľať aj takýmto neočakávaným spôsobom

Resident Evil: Raccoon City sa v Českej republike dostane do kín až budúci mesiac a to presne 2. 12. 2021.

DALŠÍ