Minulý rok vydaný projekt Balan Wonderworld to od kritikov ale aj verejnosti poriadne schytal a aj keď sme dôvody nie úplne obstojnej kvality tejto značky nejako obšírnejšie neriešili (mesiac čo mesiac niečo vychádza a človek nestíha sledovať všetko), dnes už vieme o niečo viac.
Režisér tohto diela Judži Naka, totižto čakal na uplynutie zmluvnej mlčanlivosti a prehovoril o tom aké to bolo vyrábať Balan pre Square Enix. Sám Naka bol na základe jeho postojov vyhodený zo svojej pozície len pól roka pred vydaním. Sám chcel aby sa dielo podarilo čo najlepšie a rozhodne nechcel aby hráči dostali technický balast. Naka tvrdí, že ho vyhodili preto, že zverejnil nahrávku skladby z hry hranú na klavíri a súčasne aj preto, že štúdio Arzest odmietalo opravovať jasne preukázateľné chyby v hre a snažili sa dielo pustiť von nedokončené.
Celé to dnes vyústilo do žaloby zo strany tohto režiséra, ktorý jasne tvrdí, že koncern Squre Enix dnes funguje ako firma na pečivo a je jej úplne jedno akú kvalitu tlačí von, hlavne aby sa vrátili náklady plus niečo navyše a rýchlo k ďalšej značke. Je mu nesmierne ľúto, že to na čom roky pracoval nakoniec dopadlo tak zle a chce na to poukázať aj spomínanou žalobou na Square.
バランワンダーワールド発売の約半年前にバランワンダーワールドのディレクターから外される業務命令が出されましたので、スクウェアエニックスに対して裁判所で訴訟を提起していました。裁判が終わり業務命令が現時点で効力は失われていると言う事ですので、お話したいと思います。#BalanWonderworld pic.twitter.com/9KE7hLqfor
— Yuji Naka / 中 裕司 (@nakayuji) April 28, 2022