akce
GeForce RTX řady 50 s architekturou NVIDIA Blackwell otevírají nové světy PC grafiky využívaj

GeForce RTX řady 50 s architekturou NVIDIA Blackwell otevírají nové světy PC grafiky využívaj
13:04, 07.01.2025

Společnost NVIDIA dnes představila nejpokročilejší GPU pro spotřebitelský trh určené hráčům, tvůrcům a vývojářům – GPU GeForce RTX™ řady 50 pro stolní PC a notebooky.

GeForce RTX řady 50 poháněné architekturou NVIDIA Blackwell, jádry Tensor páté generace a jádry RT čtvrté generace přinášejí průlom v oblasti renderingu řízeného umělou inteligencí, včetně neuronových shaderů, digitálních lidských technologií, geometrie a osvětlení.

"Blackwell, motor AI, dorazil pro hráče na PC, vývojáře a kreativce," řekl Jensen Huang, zakladatel a CEO společnosti NVIDIA. "Spojením neuronového renderingu řízeného AI a ray tracingu je Blackwell nejvýznamnější inovací v oblasti PC grafiky od doby, kdy jsme před 25 lety představili programovatelné stínování."

GPU GeForce RTX 5090 - dosud nejrychlejší GPU GeForce RTX – je vybavena 92 miliardami tranzistorů, které poskytují výpočetní výkon o více než 3 352 bilionech AI operací za sekundu (TOPS). Inovace architektury Blackwell společně s DLSS 4 znamenají, že GPU GeForce RTX 5090 překonává GPU GeForce RTX 4090 až dvojnásobně.

GeForce Blackwell přichází do notebooků se všemi funkcemi desktopových modelů a přináší výrazné vylepšení v této oblasti, včetně mimořádných grafických možností a pozoruhodné efektivity. Generace Blackwell s technologií NVIDIA Max-Q prodlužuje výdrž baterie až o 40 % a umožňuje vytvářet tenké a lehké notebooky, které si zachovávají elegantní design, aniž by přitom ztrácely na výkonu nebo síle.

NVIDIA DLSS 4 zvyšuje výkon až 8x

DLSS 4 debutuje s funkcí Multi Frame Generation, která navyšuje snímkovou frekvenci tím, že pomocí AI dokáže vygenerovat až trojici snímků na jeden vykreslovaný. Pracuje ve spojení se sadou technologií DLSS a díky tomu je možné dosáhnout až osminásobného výkonu oproti tradičnímu vykreslování při zachování rychlosti odezvy díky technologii NVIDIA Reflex.

DLSS 4 také představuje v odvětví PC grafiky vůbec první aplikaci architektury transformačního modelu v reálném čase. Modely DLSS Ray Reconstruction a Super Resolution založené na transformátorech využívají 2x více parametrů a 4x více výpočtů, čímž zajišťují větší stabilitu, snížení ghostingu, vyšší detaily a vylepšený anti-aliasing v herních scénách. DLSS 4 bude v den uvedení na trh podporováno na GPU GeForce RTX řady 50 ve více než 75 hrách a aplikacích.

NVIDIA Reflex 2 představuje Frame Warp, inovativní techniku pro snížení latence ve hrách tím, že aktualizuje vykreslovaný snímek těsně před jeho odesláním na displej na základě nejnovějšího vstupu z myši. Reflex 2 dokáže snížit latenci až o 75 %. To dává hráčům konkurenční výhodu ve hrách pro více hráčů a zvyšuje odezvu titulů pro jednoho hráče.

Blackwell přináší AI do shaderů

Před pětadvaceti lety NVIDIA představila GeForce 3 a programovatelné shadery, které připravily půdu pro dvě desetiletí grafických inovací, od pixel shadingu přes compute shading až po ray tracing v reálném čase. Spolu s GPU GeForce RTX řady 50 NVIDIA představuje RTX Neural Shaders, které do programovatelných shaderů přinášejí malé sítě AI a odemykají tak ve hrách materiály, osvětlení a další grafické prvky filmové kvality vykreslované v reálném čase.

Rendering herních postav v reálném čase je jedním z nejnáročnějších grafických úkolů, protože lidé jsou náchylní všímat si u digitálních lidí i těch nejmenších chyb nebo artefaktů. RTX Neural Faces bere jako vstup jednoduchý rastrovaný obličej a data o 3D pozici. Pomocí generativní AI z něj dokáže v reálném čase vykreslit temporálně stabilní vysoce kvalitní digitální obličej.

RTX Neural Faces doplňují nové technologie RTX pro ray-tracing vlasů a kůže. Spolu s novou RTX Mega Geometry, která umožňuje použití až stonásobku ray tracingových trojúhelníků ve scéně, jsou tyto pokroky připraveny přinést obrovský skok v realismu herních postav a prostředí.

Síla neuronového vykreslování, DLSS 4 a nového modelu DLSS transformátoru je předvedena na GPU GeForce RTX řady 50 s převratnou ukázkou nové technologie Zorah od společnosti NVIDIA.

Autonomní herní postavy

GPU řady GeForce RTX 50 přinášejí nejvyšší počet AI TOPS v odvětví a s jeho pomocí pohání autonomní herní postavy souběžně s renderováním hry.

NVIDIA představuje sadu nových NVIDIA ACE technologií, které umožňují herním postavám vnímat, plánovat a jednat jako lidští hráči. Autonomní postavy poháněné technologií ACE jsou integrovány do her PUBG: BATTLEGROUNDS od společnosti KRAFTON, připravované simulace života InZOI od stejného vydavatele a také do hry MIR5 od společnosti Wemade Next.

Ve hře PUBG dokáží společníci pohánění technologií NVIDIA ACE plánovat i provádět strategické akce a dynamicky spolupracují s lidskými hráči, aby přežili. InZOI obsahuje postavy Smart Zoi, které autonomně upravují své chování na základě životních cílů a událostí ve hře. Ve hře MIR5 jsou bossové jednotlivých raidů řízeni rozsáhlým jazykovým modelem (LLM) a přizpůsobují taktiku chování hráčů. Vytvářejí tak dynamičtější a náročnější střety.

Základní modely AI pro počítače s umělou inteligencí RTX

Případy použití zahrnují LLM, vizuální jazykové modely, generování obrazu, řeči, vkládání modelů pro RAG (retrieval-augmented generation), extrakci PDF a počítačové vidění. Mikroslužby NIM obsahují všechny potřebné komponenty pro provoz AI na PC a jsou optimalizovány pro nasazení na všech GPU NVIDIA.

Společnost NVIDIA představí, jak mohou nadšenci a vývojáři s GPU z rodiny RTX používat mikroslužby NIM k vytváření AI agentů a asistentů. Uvolní také řadu mikroslužeb NVIDIA NIM a AI Blueprints pro RTX AI PC od špičkových vývojářů modelů, jako jsou Black Forest Labs, Meta, Mistral a Stability.AI. Aby NVIDIA ukázala, jak mohou nadšenci a vývojáři využívat NIM k vytváření AI agentů a asistentů, představila dnes Project R2X, PC avatara s podporou vidění, který dokáže uživateli zprostředkovat informace na dosah ruky, pomáhat s desktopovými aplikacemi a videokonferenčními hovory, číst a shrnovat dokumenty a zajistit další služby.

Nástroje pro tvůrce poháněné umělou inteligencí

GPU řady GeForce RTX 50 zvyšují výkon tvůrčích pracovních postupů. GPU řady RTX 50 jsou prvními GPU pro spotřebitelský trh, které podporují přesnost FP4, což dvojnásobně zvyšuje výkon generování obrazů AI pro modely jako FLUX. Generativním modelům AI to umožňuje běžet lokálně s nižšími nároky na paměť ve srovnání s hardware z předchozí generace.

Aplikace NVIDIA Broadcast se dočkává rozšíření o dvě betaverze funkcí pro živé vysílání s podporou AI: Studio Voice, která vylepšuje zvuk z mikrofonu, a Virtual Key light, která vylepšuje nasvětlení obličeje pro kvalitnější streamy. Společnost Streamlabs představuje inteligentního streamovacího asistenta, poháněného technologiemi NVIDIA ACE a Inworld AI, který funguje jako spolumoderátor, producent a technický asistent pro vylepšení živých přenosů.

  • GeForce RTX 5090 - 59 599 Kč / 2389 EUR
  • GeForce RTX 5080 - 29 999 Kč / 1199 EUR
  • GeForce RTX 5070 Ti - 22 399 Kč / 899 EUR
  • GeForce RTX 5070 - 16 449 Kč / 659 EUR

  • DALŠÍ
    
    CGwillWin