Valve se nedávno nechalo slyšet, že vytváří nový level do Half-Life 2 s názvem The Lost Coast. Tento level by měl být přitažlivý pro všechny vlastníky dost nadupaných mašin, jelikož bude nehorázně náročný a k tomu úměrně i graficky vymakaný. Hrát budete za Gordona Freemana v prostředí podobném nejspíše již známých Coasts s tím rozdílem, že bude všude plno nahusto vyumělkovaných skalek, rostlin všeho druhu a také zvířat, či monster.
Prostě a jednoduše, Valve se rozhodlo nešetřit naše už tak dost zaměstnané počítače a vytvořit level, který se budou snažit co nejvíce přiblížit realitě.
Ovšem všichni víme, že miliony polygonů, skvělé stíny ani super textury už dnes zvednout ze židle žádného hráče nedokážou. A tak Valve ústy Victora Antonova a Robina Walkera oznámilo, že zapracuje dost i na samotném osvětlení:
Dnes je úplně ve všech hrách včetně Half-Life 2 stále ještě špatně zacházeno se světlem. Nad tím jsme se u The Lost Coast zamysleli a rozhodli jsme se udělat hru v lepším světle. A věřte, že to bude mít obrovský vliv jak na vzhled hry, tak na samotné její hraní.
Bude se jednat jak o naprosto nové osvětlení, tak s ním souvisejícími odrazy. Prozatím jsem se dočetl jen něco málo o tom, že dění na monitoru se často bude shodovat s realitou a jelikož z tohoto máte asi velkou hlavu, tak uvedu příklady.
Představte si, že sedíte doma u kompa pět hodin v pokoji se zatáhlými žaluziemi a pak výjdete ven do sluníčka... Asi deset vteřin skoro nevidíte a prostě než se rozkoukáte, chvíli to trvá. Když na někoho něčím svítíte, on vás (jste za zdrojem světla) nevidí, ale vy ano. A přesně tohle by mělo i zde fungovat. Nuž tedy, nechme se překvapit :)