Takže jednou ze základních věcí je, že budeme zase hrát za Gordona Freemana (ostatně o tom pochybovali jen lidi co k Half-Life nemají úcty špetec...) a jestli jsem to správně pochopil tak po celou dobu hry. Hra bude mít podobný průběh jako vždy, to znamená, že budete chodit od jednoho NPC ke druhému a vaší cestu bude doplňovat extra babe Alyx. Ovšem co bude v Aftermath trochu jiné bude míra chození právě po boku Alyx, která se údajně podstatně zvýší.
Sám Robin Walker uvedl, že v prvním díle bylo až zvláštní, kolik v něm bylo unikátních NPC postav a přesto jste většinu hry chodili osamoceni. Tady je pokračování jeho slov:
To bude lovestory :) Co se týče děje, bude navazovat na konec Half-Life 2. Způsobili jste citadele obrovské škody a s Alyx vedete let z City 17 a jeho okolí vzhůru, blíže ke všem těm monstrům abyste jim nako*ali ******. City 17 se za dobu Gordonova spánku (z Half-Life 2 po Aftermath) údajně dost změnilo.
Nakonec ještě uvedu, že se ještě stále neví, jak bude Half-Life 2: Aftermath vycházet, jestli jen přes Steam, nebo i krabicově (Sierra, Vivendi), každopádně autoři na rovinu řekli, že pro ně je Steam obrovská výhoda, můžou hru dělat kdy a jak chtějí a k samotným hráčům se pak dostane mnohem mnohem dříve. Další věcí je, že se nemusí starat o všechny vedlejší problematiky a všechen svůj čas i myšlení můžou věnovat hře samotné, kterou prý opravdu vyumělkovávají.
Zdroj: EuroGamer.net