Marně se snaží výrobci o prvenství mezi rally simulátory. I když se na nová fára a efekty pěkně kouká, realističnost a hratelnost je pořád na prvním místě v úspěšnosti mezi hráči (což je nakonec dobře). Colin McRae DIRT, ač velmi zajímavý a na první pohled s jistou mírou pokroku oproti předchozím dílům, na dosavadního krále Richard Burns Rally se (alespoň co se oné realističnosti týče) pořád stěží sápe. O to víc potěší, že u této hry v Čechách funguje jedna z největších fanouškovských komunit na světě a to na rbr.onlineracing.cz.
Bohužel, i přes oblíbenost mezi hráči na hru není žádný oficiální editor tratí. Vše je tedy na fanoušcích, kteří hru stále udržují nad vodou a pokouší se ji vlastní pomocí oživit. Tratě a objekty tak modeluji v programu 3D Studio Max, vkládají vlastní textury, tvoří fyziku a ve výsledku nakonec převedou pomocí programu trať do formátu, jenž lze již spustit ve hře.
Tvorba to není jednoduchá, není pro každého a především se jedná o velice časově (a myslím, že i dosti psychicky ) náročnou záležitost. Pokud by vás zajímalo, co je k tvoření takové trati potřeba, Vratislav Honzálek sepsal stručný NÁVOD, který to celkem jasně popisuje.
seznam hotových RZ, co si lze zahrát:Strýčkovy - Zdaní Poříčí (nelze offline)
Oslí - Strýčkovy (nelze offline)
Strýčkovy - okruh
Sosnová (nelze offline)
seznam RZ, na kterých čeští nadšenci pilně pracují:
Zlatá Olešnice - Plavy (Šumburk)
Vinec - Skalsko
+ několik tajných projektů
Zdroj: rbr.onlineracing.cz