Mafia 2: Jimmyho vendeta

Mafia 2: Jimmyho vendeta - recenze
Mafia 2: Jimmyho vendeta - recenze
13:13, 28.09.2010

Mafia 2 v mnohém oslnila a uspokojila řadu skalních fanoušků na sto procent. Většinu z nás však nemálo potrápily rozsáhlé škrty, nevyužitý potenciál a absence ohromné spousty slibovaných featurek. Jakkoli by se čekalo, že alespoň postupně vydávanými DLCčkami se budou 2K Czech snažit druhou Mafii finálně zkompletovat, Jimmyho vendeta se vydala úplně odlišným směrem.

Klik pro zvětšení (Mafia 2: Jimmyho vendeta - recenze)

První stažitelný přídavek druhého pokračování proslulé české mafiánské akce dorazil brzy, všechna čest. Už dva týdny po oficiálním uvedení na český trh se majitelé originální hry mohli pustit do prožívání odplaty zabijáka Jimmyho, chladnokrevné to postavy místního podsvětí, kterého parťáci podfoukli a nechali ho napospas base. Vrahoun, který čistil průsery za frajery, kteří neměli ani tolik rozumu, aby si utřeli vlastní prdel, si to ale samozřejmě nenechá líbit. Díky zmatku vyvolaném vězeňskou vzpourou se pomocí šachty v prádelně dostane z lochu do nám všem známých kulis Empire Bay a právě tehdy začíná jeho vendeta. Délka představení 6 hodin, vstupné 200 korun českých.

Klik pro zvětšení (Mafia 2: Jimmyho vendeta - recenze)Klik pro zvětšení (Mafia 2: Jimmyho vendeta - recenze)

Hráče to může mrzet sebevíc, nic však neudělá s faktem, že Jimmy jednoduše není postavou zapadající do původního příběhu o Vitu Scalettovi, děj nikterak nerozvíjí a ani se nedočkáte žádné provázanosti s mafiánskými rodinami vládnoucími Empire Bay v plné hře. Jimmy má vlastní osud a svoje problémy, které se ve městě pouze odehrávají, nejsou jeho součástí a na životě místních obyvatel se nijak neodrážejí. Jde o úplně samostatnou epizodu.

Když to vezmu globálně, Jimmyho vendeta mi silně připomíná jakýsi GTA mód. Z Mafie se ve Vendetě vytratily i poslední zbytky realičnosti, pré získala notná dávka arkádovitosti. Příběh je odsunut do pozadí, prim hraje volnost a na pořadí nezávislé plnění pár desítek misí ve stylu zabij, ukradni, znič a uteč. Stereotypní a po chvilce nezábavné. Pravda, spoustě z nás chyběla v originálu Jízda, neřknu-li Extrémní Jízda, aneb volný pohyb po městě, flákání se po ulicích, vykrádání obchůdků a tunění odcizených aut, a to bez vazby na dějovou linku. Jimmyho Vendeta má tendenci oba tyto módy prvního dílu Mafie jakýmsi prazvláštním způsobem nahradit, ale že by se jí to dařilo...

Veškerá vaše činnosti se ve hře mapuje pomocí získávání bodů. Zničení auta, rychlá jízda, zabíjení nepřátel - body, body, body. K čemu vám jsou? Poslouží leda tak k dobrému umístění v online žebříčku. Žebříčku? Opravdu se stále bavíme o Mafii? Těžko říct... Dokonce i úkoly jsou zadávany pomocí aktivace obludných symbolů, které se postupně objevují všude na ulici, a přečtení si vyskočivšího okénka se strohým popisem mise. Nemluvě o jejich rozmanitosti (viz. odstavec výše) jsou všechny sepsány podle zhruba stejného scénáře.

Abych jen nekritizoval, Jimmy je prostě tvrďák, to se musí nechat. Veškerá akce je ve Vendetě mnohem působivější, rychlejší a variabilnější než v původní hře a v jádru jde o hodně slušnou oddechovku. DLC navíc přišlo s třetím stupněm tuningu a s dalšími možnosti vylepšení vzhledu vašeho vozidla pomocí všemožných polepů. Úkoly jsou vcelku strategicky rozmisťovány do lokací, které nebylo možno s Vitem pořádně prozkoumat a ke konci na vás čeká i prostředí zcela nové. I tak bylo očekávano víc a hlavně to měla být Mafia tak, jak ji známe. Jimmyho Vendeta je šest hodin arkádové slátaniny za dvě stovky, které mohly mnohem užitečněji padnout na sváteční oběd a měl bych z toho větší radost.

60%
Jimmyho vendeta je šest hodin arkádové slátaniny za dvě stovky, které mohly mnohem užitečněji padnout na sváteční oběd a měl bych z toho větší radost.