Keď minulý rok vyšiel titul Resident Evil: Revelations na handheld Nintendo 3DS, viacerí sa tešili, že je to TEN pravý diel so starou dobrou hrateľnosťou, plnou napínavej atmosféry. Avšak už vtedy sa spomínali isté neduhy, ktoré sa s príchodom na PC či veľké konzoly rozmnožili.
Ak sa tešíte na novú hru so zombíkmi, počkajte si na Last of Us. Ak neviete počkať a nevlastníte PS3, hmm... nedávno vyšiel Dead Island: Riptide, tak šup tam. Revelations je totiž podľa mňa iba pre fanúšikov značky Resident Evil. Úprimne, hra, ktorá vyšla na vreckovej škatuľke a dostane sa na veľkú, nie je príliš dobrý nápad.
Grafická stránka bola síce vylepšená kvalitnejšími textúrami, väčším rozlíšením, to je však asi tak všetko. Hra vyzerá ako z minulosti a po grafických orgiách v novom Tomb Rider, či v nejakej inej aktuálnejšej hre, je utrpením hrať menovanú hru z tohto hľadiska. Mimochodom, okrem tejto chyby to strašne smrdí vypočítavosťou. Je pravda, že po tom, aby to vyšlo na všetky možné platformy, volali sami hráči, ale v takejto forme? Nemožné.
Ku slabej grafickej stránke si ešte pripočítajte nanič ovládanie, ktoré je nemožné v rámci kombinácií klávesnice s myškou, ale aj na Xbox ovládači. Ovládanie bolo prispôsobené do mriežky na Nintendo 3DS a nebolo prispôsobené na variabilnejšie a modernejšie ovládanie.
Inak je Resident Evil príjemnou spomienkou na časy minulé. Tvári sa síce viac ako akčná hra, ktorá často zabúda na tuhú atmosféru, miestami si však na ňu spomenie. A tak vás na nečakaných miestach čaká nejaký ten nemŕtvy či nakazený pes alebo čosi podobné. Takisto sa dostávate často do situácií, kedy nie je dostatok nábojov v zásobníkoch, či dostatok jedlých rastlín, ktoré dopĺňajú životy.
Príbeh je rozložený na dvoch hlavných postavách (známe aj z minula). Opäť zasalutujete starým známym a na rozdiel od Resident Evil: Operation Racoon City si zahráte opäť za tých dobrých. Opäť si na chvíľu zahráte starý dobrý horor. Ale, bohužiaľ, aj tak je to málo.
Príbehová zložka môže síce zaujať, ale je rozprávaná veľmi nezáživne, dialógy postáv sú nudné. Hrať ma to však aj napriek všetkému bavilo. Po tejto stránke netrpí stereotypom. Raz strieľate, potom preskúmavate lokalitu, riešite jednoduchšie hádanky.
Najviac sme sa báli nudných lokalít na veľkej lodi, ktoré sa však ukázali ako zbytočné. Vývojári sa po tejto stránke posnažili. Vždy nová a nová lokalita zaujme viac a viac. Takisto ako niektoré príbehové zvraty, ktoré človek nečaká. Na začiatku napríklad jeden tím hľadal Chrissa, ktorému šli po stope a v momente, ako ho našli, zistili, že on nie je ON, ale len porcelánová socha. Kde je sadra (tak mi to slovo opravili automatické opravy)? Čo sa to tu deje? Dozvedeli sme sa. Škoda len slabšej výpravy. Celková príbehová výprava trvala približne sedem hodín, čo je na hru v podstate dostatok, keď sa k tomu pripočítajú kooperatívne levely so živými hráčmi, nemôžeme namietať.
Na Nintende 3DS som titul nehral, ale po reakciách ľudu som čakal niečo oveľa lepšie, nuž sklamať sa môže človek vždy, vďaka tomuto titulu však môže prísť nádej, že ďalší titul bude ešte lepší a lepší. Koniec koncov, Resident Evil 6 napriek čírej akčnosti nedopadol vôbec zle. Horor možno teda nabudúce.