preview
Dungeon Siege 2 - Preview

Dungeon Siege 2 - Preview
Dungeon Siege 2 - Preview
00:00, 13.07.2004

Dungeon Siege vyšla v polovině roku 2002 a stala se okamžitě obrovskou bombou. Bylo to hned z několika důvodů jednalo se o jedno z prvních 3D RPGeček. Další věcí která mnoho lidí zaujala byl netradiční vývoj postavy. Každé postavě se zlepšovali statistiky jen těch schopností které používala. Proč říkám každé? V prvním Dungeon Siege hrála velkou roli celá vaše skupina, ne jen jedna postava… Mnoho lidí hra také okouzlila také ne tehdejší dobu okouzlující 3D grafikou, která opravdu vyrážela dech. Tohle a ještě mnoho dalších věcí přineslo Dungeon Siege velkou popularitu mezi hráči na celém světě, kteří se tak logicky dočkali datadisku Legends of Aranna. Dost už ale o prvním dílu a pojďme se podívat co je zatím známo o netrpělivě očekávaném pokračování téhle RPG pecky…

-obrazek1-" src="/pics/clanky/Feathers_13-07-2004-23-29-46_logo.jpg" />

Parta

Jak jsem již zmínil, v prvním díle hrála skupina hrdinů celkem důležitou roli. V druhém díle je však role party ještě posílena. Hráč bude muset velmi pečlivě vybírat své pomocníky a spolubojovníky. Těch bude moci být maximálně 6, ale bude jen na hráči zda tento počet využije. Je však jasné že s šesti bojovníky se bojuje lépe než třeba se třemi… Vaše parta se však nemusí skládat jen z 6 bojovníky či kouzelníků, ale můžete s sebou mít i pomocníky jiného druhu. V prvním díle to byl jen osel, ale v díle druhém bude těchto charakterů větší množství. Každý bude mít nějakou speciální dovednost a bude sbírat zkušenosti stejně jako klasické postavy.

Klik pro zvětšení (Dungeon Siege 2 - Preview)Klik pro zvětšení (Dungeon Siege 2 - Preview)

Povolání a skilly?

Na oficiálních internetových stránkách hry to vypadá, že zůstanou 4 dovednosti – Boj na blízko, Boj na dálku, Bojová magie a Přírodní magie. Boj na blízko zahrnuje tradiční nabídku zbraní – meče, sekery, palcáty, hole atd. Zbraně pro boj na dálku jsou dvojího druhu, a to sice luky a kuše. Složitější to už je s jednotlivými druhy magie. Bojová magie zahrnuje hlavně ohnivá kouzla, která působí největší poškození. Naproti tomu magie přírodní svému uživateli poskytne kouzla na léčení, paralyzování protivníka, ale i kouzla poškozující – ovšem poškození je většinou menší než u magie bojové. To jsou ale jen ty základní dovednosti, které v podstatě postavy rozdělují do 4 velkých skupin. Ale každou postavu si můžete vypiplat podle svého gusta pomocí rozsáhlého stromu skolků, přičemž platí, že nikdy nemůže postava umět všechno, je tedy třeba volit pěčlivě. Každá skupina postav bude mít jednu speciální „hrdinskou“ schopnost, která bude o mnoho silnější než všechny ostatní – bude se jednat buď o speciální úder, kombo nebo kouzlo. Vhodným použitím by měli jít zvrátit i na první pohled prohrané bitvy… Takže v tomto směru se máme na co těšit…

Klik pro zvětšení (Dungeon Siege 2 - Preview)Klik pro zvětšení (Dungeon Siege 2 - Preview)

Příšery a AI

Popisovat zde nějak rozsáhle všechny příšery nemá cenu, autoři jich stejně odhalili jen pár. V prvním díle byly bestie velmi rozmanité a zajímavé, snad se autoři této cesty budou držet a vymyslí pro nás i nějakého pořádně hutného bosse… Lze však říct, že nepřátelé budou mít velmi vyspělou AI a budou se chovat vždy přiměřeně situaci. Tedy když vlezete do lesa a najdete tam tlupu bezbranných slabých příšerek, tak ty na vás bezhlavě nezaútočí, ale budou se snažit skrýt ve křoví či vám utéct. Animace příšer vypadají velmi dobře a pohyb vypadá opravdu přirozeně.

Klik pro zvětšení (Dungeon Siege 2 - Preview)Klik pro zvětšení (Dungeon Siege 2 - Preview)

Grafika

U prvního dílu hrála grafika velmi významnou roli, nejinak tomu bude i u dílu druhého. Jak již jsem v předchozím odstavci napsal, postavy nepřátel vypadají velmi dobře. U vlastních postav je to však ještě lepší. Je to hlavně z toho důvodu, že hráč na své hrdiny kouká celou hru a ne jen pár chvil jako u nepřátel… Další důležitou složkou grafiky je vzhled světa. Výborně vypadá zpracování lesa, křoví se při pohybu v něm vlní, stromy se kymácejí. Na celém herním světě je prostě znát, že žije… Snad to autoři v posledních úpravách nezkazí. A co zpracování kouzel? Měl sem možnost v akci jen 2 kouzla – fireball a lighting. Fireball působil opravdu věrně, plameny se krásně vlní…a lighting také nevypadal špatně. Snad takhle výborně dopadnou i ostatní kouzla.

Klik pro zvětšení (Dungeon Siege 2 - Preview)Klik pro zvětšení (Dungeon Siege 2 - Preview)

Příběh a herní svět

O příběhu toho moc známo není. Ví se jen to, že se bude odehrávat ve světě Aranna – tedy ve stejném jako datadisk – a že půjde o boj proti jakémusi temnému vládci…prostě klasika… Příběh bude vyprávěn hlavně pomocí mnoha in game animací a filmečků. Herní svět bude podobně rozlehlý jako v prvním dílu a bude mít podobnou charakteristiku. Neubrání se tedy asi jisté lineárnosti postupu…ale třeba si s tím autoři nějak poradí. Svět by podle slov autorů přeplněn tajnými lokacemi a podobnými vychytávkami…

Vypadá to že Dungeon Siege II bude minimálně stejnou peckou jako její starší bratříček a to je jenom dobře. Já osobně se na tuhle hru moc těším a vkládám do ní velké naděje. Na konečný verdikt si ale budeme muset počkat až na březen 2005, kdy má hra snad vyjít…

Homepage hry

CGwillWin