Po dvoudílném představení těch nejočekávanějších stříleček tohoto roku jsme si vzali na paškál nejočekávanější strategie. Ty se nám vecpaly do článku pouze jediného, a tak na následujících řádcích opravdu najdete jen souhrn těch strategií, na které se těšíme ze všech nejvíce.
BattleForgePokud by se někdo odvážil tvrdit, že žánr strategií poslední roky ztrácí na originalitě (jakkoli by to bylo nesmyslné), vysoce ambiciózní fantasy RTS BattleForge od Phenomic EA (Spellforce) mu zcela jistě vezme řeč. Abychom to upřesnili - taky jste v mládí sbírali nebo stále sbíráte Magicy? V tom případě budete v BattleForge jako doma.
Styl ála sběratelská karetní bomba Magic: The Gathering hře ale nadmíru sluší. Prostě si poskládáte svůj paklík (20 karet čtyř typů barev: modrá - Frost, červená - Fire, zelená - Nature a fialová - Shadow) ) a vyrazíte do boje. O tvorbě nějaké základny nemůže být vůbec řeč; jakou máte kartu, takovou máte jednotku, stroj nebo podpůrnou stavbu. Karty bude možné dokupovat (za reálné peníze), měnit, dražit a za splněný úkol či výhru se dočkáte i achievementů v podobě nové, unikátní karty. Hra bude podporovat jak singleplayer, tak multiplayer, nutno však dodat, že bude stát z nějakých 85 až 90% právě na online kláních.
Svět BattleForge je neuvěřitelně krásně zpracovaný, viditelně už jen ze screenshotů. Výtvarným stylem nás nadchl a efekty spolu s animacemi jsou na první pohled známkou dobře odvedené práce, a to ještě vůbec nemluvíme o finální podobě. Spolu s druhým Starcraftem námi nejočekávanější strategie roku 2009.Universum Halo se už brzy představí ve zcela nové podobě; tak, jak jsme jej ještě neměli tu čest prozkoumat. Ensemble Studios (série Age of Empires) totiž už nějaký ten rok tvrdě pracují na hře Halo Wars, real-time strategii, odehrávající se 20 let před událostmi z prvního Halo: Combat Evolved.
Konečně je tedy jasné, o co v Halo Wars půjde. Dočkáte se prvního kontaktu jednotek UNSC s Covenanty a všech známých jednotek z FPS série. Ensemble navíc slibují opravdu perfektní herní zážitek, způsobený nejenom vyvíjením hry pouze na Xbox 360, a tím i možným maximálním využitím schopností této konzole, ale také i proto, že Ensemble Studios mají na tvorbu strategií prostě talent.Taky jste někdy přemýšleli nad tím, jaké by to asi bylo být polobohem? Vyzkoušet si to bude možné v nejnovější silně multiplayerové akční strategii s četnými RPG prvky Demigod od Gas Powered Games. Demigod čerpá z již velmi osvědčené mapy/módu pro třetí Warcraft DotA. Proti sobě se postaví dva týmy, hráči si vyberou svého hrdinu a jde se na věc. Na výběr bude mezi bojovníky a vojevůdci. Hlavní rozdíl mezi nimi překvapivě spočívá v způsobu boje. Bojovník si cestu nepřátelskými řadami razí na vlastní pěst svými speciálními schopnostmi a zatnutou pěstí. Vojevůdce se spoléhává na vyvolané podřízené, kteří bojují za něj. Vývojáři chystají rozšiřování řad bojovníků a vojevůdců a spousty dalších věcí i dlouho poté, co hra vyjde. Dočkají se i soutěžní typy, pro které se budou chystat různé turnaje, při kterých se bezpochyby zapotíte. Holt být polobohem není žádná legrace :).
Soul se v květnu 2007 stal dějištěm nevídané události. Přesně zde, na sportovním stadionu v jedné ze soulských čtvrtí Blizzard oficiálně oznámil vývoj Starcraftu 2, realtime strategie, jejíž první díl celý svět naprosto okouzlil. Na loňském podzimním Blizzconu se představitelé Blizzardu nechali slyšet, že StarCraft II bude rozdělen do tří samostatných kampaní. Ty budou (počínaje koncem letošního roku) vycházet v půlročním intervalu, kdy jako první dorazí Terranové v Terrans: Wings of Liberty, následovat budou Zergové v Zerg: Heart of the Swarm a jako poslední budou vydáni Protossové v Protoss: Legacy of the Void. Každá z těchto kampaní se bude moci pochlubit až třicítkou misí, což znamená, že o zábavu bude rozhodně postaráno. Na rozdíl od singleplayerové části hry si multiplayer za všechny rasy užijete už s příchodem první kampaně, což je rozhodně moudré řešení, co se progamingové scény týče.
Pokračování kultovní strategie z minulého století zatím vypadá opravdu výborně. Na základě množství vypuštěných videí, screenů a informací pak můžeme konstatovat, že překonat jej bude pro konkurenci velmi těžký oříšek. A dostat Jižní Korejce v průběhu příštího roku od počítačů rovněž tak. StarCraft 2 bude totiž pecka.
Už 20. února Relic Entertainment rozšíří svůj sci-fi RTS skvost Warhammer 40.000 o další titul, jenž se stane pokračováním úspěšného Dawn of War z roku 2004. Vzhledem k tomu, že první DoW díky postupnému opatchování zaobíral kampaně za všechny známé rasy z Warhammer universa, ohledně osudu Dawn of War 2 jsme byli ze začátku poněkud skeptičtí. V DoW 2 si singleplayer budete moci zahrát pouze za Space Marines, a to i přes slibovaný vysoce nelineární postup opravdu není mnoho.
Navzdory tomu povedete válku snad proti všem warhammerovským frakcím v čele s hmyzáckými Tyranidy, dočkáte se úchvatně zpracovaných scenérií a s nimi spjaté perfektní grafiky. Jediný velký otazník visí nad znemožněním stavby základny (v multiplayeru povolena), tvorbou jednotek (ty si totiž budete vybírat manuálně přímo před začátkem mise) a především hrdinů, kteří se mají stát vylepšovatelnými. Více prostoru tak dostanou nejenom RPG prvky, ale i to pravé strategické myšlení nad taktickým postupem a následné akce. Zalíbí se, či neoslní?
Úspěšná strategická série Total War se už brzy rozroste o další díl s názvem Empire. Vyvíjejí ho zkušení Creative Assembly a opět hráčům umožní vžít se do těch největších bitev a tažení let minulých. Tentokrát z doby osvícenství, romantismu, z doby kdy James Cook brázdil a ve jménu Británie zabíral australské vody - z 18. a počátku 19. století.
A stejně jako se plavil James Cook, bude možné (jako vůbec poprvé v celé sérii) si postupně vytvořit svoji vlastní flotilu a dle libosti vyrazit proti nepříteli, což je v podstatě i největší lákadlo nového Total War. Samozřejmostí zůstává pro sérii tradiční spojení real-time a tahového postupu a velké množství hratelných národů. Například v Americe budete bojovat za nezávislost, podíváte se však i do Evropy a Indie. Do Empire: Total War vkládáme velké naděje, vaši pozornost si také bezpochyby zaslouží a jen doufáme, že nás nakonec chlapci z Creative Assembly nezklamou; byla by to totiž ohromná škoda.Shrnutí námi nejočekávanějších strategií, chystaných pro rok 2009, je u konce. V příštím díle očekávejte představení těch nejočekávanějších RPGéček v čele s Diablem 3.