Taky už se začínáte ve změti všech těch druhých a třetích (a snad i čtvrtých dílů), které na nás letos čekají, ztrácet? Nejste sami a rozhodně nás není málo. Nakonec, když je hra dobrá, proč toho nevyužít a nedát si nějaký nášup, že? Na druhou stranu je ale dobré vědět, že existují i další tituly, zasluhující minimálně podobnou pozornost jako tomu je u profláklých a všem známých kousků.
Zářným příkladem budiž před pár měsíci oznámený Lucius. Právě ten se vyrábí ve finských Helsinkách, v kancelářích Shiver games. Nové a neznámé studio, jež si dost možná nesáhne na vrchol. I tak má ale ambice udělat něco vydařeného. Navíc jsou to zarytí PC hráči jako řemen, jejich Lucius bude totiž exkluzivitou jen pro naše krabice.
Lucius má být podle všeho adventura ze třetí osoby, v níž se chopíte malého usmrkance… i když teď mě napadá, že bych o něm asi neměl mluvit zrovna takhle. Znovu tedy, pod ruce dostanete malé chlapce, jenž se zdánlivě neliší svými buclatými tvářičkami a kulatým nosánkem od ostatních, při bližším zkoumání ale procitnete. Lucius je totiž synem samotného ďábla a jako takový, má právo na určité výstřelky. Tenhle capart si totiž ve svých šesti letech uvědomí, že nejlepším zpestřením jeho života v přepychové a snobské vile bude zabíjení celého jejího osazenstva. Mluvíme tedy o poskocích, služkách a kuchařích. Tedy těch, jenž malého spratka (zase?!) dnem i nocí velmi (ne)ochotně obsluhují.
V mnoha ohledech se zdát být Lucius velmi podobný nové Alence. Ať už máme na mysli rustikální podání, nebo krapet podbízivý grafický styl. Jasně, Alenka bude i tak úplně z jiného koutku, každopádně něco na tom bude, a i když kdysi mladá dívka nabrala centimetry na správných místech, tak nějak nám k sobě pasují. Roztomilý páreček, zanechme ale infantilností. Z již uvolněných trailerů sice nevypadá tahle finská spojka kdovíjak lahodně, určité libido v sobě ale skrývá.
Lucius bude tedy adventura, na svou postavu budete pohlížet z třetího pohledu a pořád nevíme, jak budou ony ohyzdnosti páchané na obyvatelích rustikálního příbytku samotného syna pekelného probíhat. Ačkoliv se může zdát, že takové děcko je už i tak dost od přírody vybavené, stále nehrozí, že by se šestiletý Lucius vydal na Rambo výpravu. Ten bude spíše takový malý skaut v záloze řešící své tužby za pomocí pohodlných pastí a nachytávek. Náš hoch tak bude spíše hledat vodítka, jež by ho mohla dovézt ke způsobům, jak svou oběť zabít. Čeká nás tak tedy doslova mravenčí práce, v níž budeme mít za úkol zjistit si, jak vypadá prostředí kolem nás, jaké návyky daná oběť má a čím, bychom ho mohli co nejefektivněji ztrestat. Představte si například vašeho komorníka upitého k smrti v rodinném sklípku nebo vaší chůvu uškrcenou prostěradlem, které vám zrovna měnila. Kruciální budou i některé nadpřirozené schopnosti. Časem na sobě spozorujete jakési změny, které se projeví třeba telekinezí nebo čtením myšlenek a ovládáním mysli. Naštěstí by nás ale neměl čekat žádný stereotyp a „nehody“ vašich obětí by neměli být jen nudným sledem stále stejných elementů. Každý by měl obsahovat pořádnou pointu a jakýsi nádech mystična k tomu.
Během svých toulek tak budete vpravdě volně využívat pohybu po vaší rezidenci a sbírat různé detaily, zajímavosti, nápady atd. Nejspíš nebudeme moci každý úkol vyřešit vícero způsoby, jako tomu bylo například v Deus Ex, o tom jestli nám to vadí, či nikoliv si ale zatím nepovíme.
Možná si říkate, že je to uhozené a ubohé, stavět malého chlapce do takovéto hlavní role a snažit se na to nachytat co nejvíce potenciálních zákazníků a koneckonců budete mít pravdu. Ono totiž použít podobný námět ve hře, navíc s takhle křehkým hlavním hrdinou nebude žádná sranda a dost dobře si dokážu představit, jak se některé silně katolické země slovutně ohradí proti tomuto malému chlapci. Není se čemu divit, ostatně špatná reklama taky reklama a jestli vývojáři věří, že se najde mezi lidmi dost takových, kteří by si rádi vyřešili staré nesváry s dospělými, nezbývá než jim důvěřovat. Na jednu stranu ale také nezbývá než se zamyslet nad hlavním scénáristou projektu, brr… Radši ani nemyslet.
Lucius bude originální spíše po stránce námětové, protože malého zabijáka pachajícího činy ve jménu svého otce Ďábla, jsme tu ještě neměli. Ve výsledku by se ale mělo jednat o klasickou 3rd person adventuru, která si bude brát hodně z point’n’click žánru. Uvidíme, jak se uchytne kontroverzní téma, rozhodně ale stojí za řeč celkem dobrá hra stínu a světla, jež vyniká i na celkem obstarožně vypadajícím vzhledu hry. Celkem zajímavá je i odhadovaná hrací doba, která by se měla blížit ke 12 hodinám hraní. Nějak si stále nedokážeme představit, jak se takovéhle zabíjení vleze do tak dlouhé kampaně a ještě ke všemu se stále stejnou měrou zábavnosti. Samozřejmě se ale nebudeme bránit novým, pro PC exkluzivním značkám, a tak nezbývá než čekat, v prvním kvartálu tohoto roku bychom už mohli znát hru i na vlastní pěsti.