preview
AoT: The Devils Cartel – dojmy z Gamescomu

AoT: The Devils Cartel – dojmy z Gamescomu
AoT: The Devils Cartel – dojmy z Gamescomu
22:33, 16.08.2012

Army of Two mnohým z vás určitě něco říká. Už dvakrát se s touhle co-op střílečkou pokoušela EA prorazit, ale nepovedlo se to úplně podle představ. A přitom ani jednou nešlo o špatné kousky, u nás si dva roky starý počin The 40th Day vysloužil hodně slušné hodnocení. The Devil’s Cartel láká na to stejné, co předchůdci. Bude to velká akce, bez sebemenšího ohledu na realitu, prostě řežba od začátku až do konce. EA si jí schovala jen pro zvané. Poprvé se do série vložilo Viscreal Games, které od dob Dead Space není třeba nijak zdlouhavě představovat. S kolegou jsme sedli ke společné kooperaci a jen co bylo jasné, která dvojka „to v místnosti nejvíc zabíjí“ (hrály se tři hry po dvou hráčích), uvařily se naše xboxy.

Tvůrci nás předem informovali, že to, co ukazují, bude rozšířené demo z prezentace EA v předchozí den. Bude však o něco prodloužené, takže se máme těšit na části hry, které ještě nezainteresované oko nespatřilo. Do hry pronikla taky řada novinek, z nichž ta největší – Overkill – má na hru velký vliv. Předváděcí krychle uzamyká novináře společně s vývojáři, takže jdeme na to!

Klik pro zvětšení (AoT: The Devils Cartel – dojmy z Gamescomu)Klik pro zvětšení (AoT: The Devils Cartel – dojmy z Gamescomu)

Visceral se chopil otěží série poté, co EA Montreal nesplnilo očekávání do hry vkládané. Co-op akce pro dva ale prostě musí mít něco, co hráče donutí domluvit se, sesednout k jednomu či dvěma strojům a projet kampaň za večer. To zjevně oběma předchozím titulům s Army of Two na obalu chybělo, byť se ani jednou nejednalo o žádný extrémní úlet. Nutno ale dodat, že jestli má někdo na co-op poli skutečně zazářit, pak je to The Devil’s Cartel, už třeba jenom kvůli druhému Frostbite enginu, na kterém se teď EA zalíbilo stavět u svých her.

Třetí Army of Two je podstatně akčnější než předchozí titul. Je to ještě vůbec možné? Je. Tvůrci lépe vybalancovali veškeré hratelnostní složky, často vás rozdělí, aby jeden prostřílel cestu skrz, zatímco druhý ho kryje, často si také oba chlapíci pomáhají přes překážky nebo jinam, kde je zapotřebí vícero rukou. Ostrá slova, ostré náboje = smrtící kombinace.

Hra nás žene od jedné haly ke druhé, kdy každá z nich je potřeba řádně pročistit. Nepřátelé nabíhají a skripty se činí. Nabíhají ve vlnách a jen díky nepřesnému míření, jež drobně podkopává nohy konzolím v souboji s počítačem, netrefujeme zmatkující nepřátele napoprvé a necháváme je skrýt se za rohy. Bez krycího systému by tu těžko někdo obstál, funguje zdárně, byť i zde bychom možná uvítali trochu vymakavší přesuny mezi bednami. Frostbite 2 engine nás nechává trochu si pohrát s prostředím, sem tam něco ustřelit a hra tak pokouší realitu alespoň v tomhle nepatrném smyslu.

Klik pro zvětšení (AoT: The Devils Cartel – dojmy z Gamescomu)Klik pro zvětšení (AoT: The Devils Cartel – dojmy z Gamescomu)

Hlas vývojáře ve sluchátcích najednou říká: „Použij LB, aktivuješ Overkill, super věc!“ Poslouchám a mačkám. Zhruba na deset sekund se z mého hrdiny stává třikrát silnější týpek, než byl Rambo, s třikrát silnějším zbraňovým arzenálem. Na overkill dosáhnete vždy po zabití určitého počtu nepřátel a určitého počtu XP (dokázali bychom si představit, že jak postupujete hrou, tak dosáhnete na Overkill v daleko kratším čase než na začátku). Po dobu deseti sekund vás žádná zbraň nepřítele neohrozí, za to vy je provrtáte tou vaší skrz naskrz. Hodí se to hlavně tehdy, když rozrazí dveře obrněný mini-boss. Okamžitě zapínám overkill a během několika výstřelů půlím nepřítele v pase. Ano, je to krvák.

„Pěkně! I takhle ho šlo zabít, paráda,“ chválí vývojář. Mise pak pokračuje prostřílením si cesty až na střechu, kde ve slow motion rozrazíte s parťákem dveře a pozabíjíte několik dezorientovaných protivníků. „Dobře jste si je rozdělili,“ přichází další pochvala na naši adresu a já si tak nějak říkám, jestli i tohle je součást prezentace hry. Jestli ano, výborně!

Klik pro zvětšení (AoT: The Devils Cartel – dojmy z Gamescomu)

Trochu obavy máme z hratelnosti, která se snaží sázet na jednoduchost, ale spíš to vypadá, jako kdyby vylezla z doby před next-genem. Army of Two by si zasloužila podobně vyspělý systém jako Gears of War. Jenže už teď to slyšíme – „to je jenom kopie a nic než kopie, styď se, Viscerale!“ Těžko říct z toho mála, co jsme zkoušeli, nakolik se nové AoT vypořádá se stereotypem, protože nečekáme, že prostředí bude nějak oslnivě variabilní. Stejně tak se ale nevyplatí předčasně nad sériií Army of Two lámat hůl. V březnu příštího roku se ukáže, jestli co-op akce zvládne udělat konečně díru do světa. Bude to však jen na X360 a PS3.


CGwillWin