preview
Call of Duty: Ghosts

Call of Duty: Ghosts - preview
Call of Duty: Ghosts - preview
20:35, 15.08.2013

Všichni vojáci a vojačky pozor! Zatímco většina z nás se v těchto parných dnech válí většinou někde u bazénu, skupina programátorů a grafiků ze studia Infinity Ward pilně pracuje na dalším, již desátém, pokračování veleúspěšné hry Call of Duty nesoucí název Ghosts.

O co půjde?



V sérii Call of Duty jsme již zvyklí, že každý díl se odehrává v jiné době, počínaje 2. světovou válkou, přes současnost až po blízkou budoucnost. Desáté pokračování této série se bude nejvíce blížit třetí verzi – hra se bude odehrávat v postapokalyptickém světě, kde USA, dříve velmoc, bude pouze malým bezvýznamným státečkem. Proč se tak stalo, není z prvních informací ani videí jasné. Pouze z jednoho videa, kde je záběr obrovského kráteru a okolo pobíhajících vojáků ověšených dozimetry a podobnými přístroji můžeme odhadnout, že to vše je následkem nějaké světové jaderné války. A na vás v roli přeživšího vojáka speciální jednotky bude alespoň se pokusit vrátit Ameriku a vůbec celý svět do starých zajetých kolejí. Navíc to vše bude doplněno o jistě skvělý příběh napsaný samotným Stephenem Gaghanem, což je známý scénárista, který napsal scénáře pro mnoho filmů – pro příklad uveďme Syriana nebo Traffic – Nadvláda gangů.

Grafika, hratelnost



Co se týče grafického zpracování, za to patří grafikům studia Infinity Ward obrovská pochvala. Zatímco Black Ops 2, které vyšlo minulý rok, mělo problémy s vykreslováním krajiny a vzdálenějších objektů, se toho v CoD: Ghosts hodně zlepšilo. Hra na nás doslova dýchla dojmem grafiky nové generace. Žádné chyby ve vizuálu tu proto nehledejte. Všechny zbraně jsou do detailů propracovány a postavy už vypadají jako lidé, tím pádem celá hra působí reálněji. A aby toho nebylo málo, tak grafici pořádně zapracovali na vykreslování a vzhledu krajiny a rostlin. Na videích to všechno vypadá opravdu pěkně – stromy již konečně vypadají jako stromy a ne jako nějaké improvizované zápalky porostlé mechem. Všechny tyto detaily přidávají hře na úspěchu a uvidíte, jak budou tyto věci působit na vás.

Klik pro zvětšení (Call of Duty: Ghosts - preview)

Co se týče hratelnosti, ta se již na první pohled podle videí tolik jako grafika nepovedla. Podle prvních trailerů, které jsme měli možnost zhlédnout, hra spíše připomíná hratelnou knihu nebo film s jasným scénářem. Ať už plníte mise pod vodou nebo na souši, vždycky máte jasně nalajnováno, kam máte nebo nemáte jít. Buď vás vede váš parťák, nebo máte jasně nalajnované trasy, takže nějaké vymýšlení vlastních postupů a tras nepřichází v úvahu. A když už dojde k nějaké přestřelce tak je to pouze nudná scéna končící s jasně nalajnovým průběhem, takže na nějaké taktizování opět nezbývá místo.

Multiplayer



Vylepší si CoD: Ghosts reputaci aspoň multiplayerem? Částečně ano. Kromě toho, že vývojáři vyzdvihují to, že si můžete zvolit libovolný vzhled postavy a zbraní. Je tedy čistě na vás, jestli budete hrát za černocha, Asiata nebo nějakého míšence, který bude běhat třeba v protichemickém obleku nebo jen "suché" uniformě. Ovšem toto jsou pouze detaily, které mnoho z nás jistě ocení, ale věřím, že spíše vás bude zajímat to, že multiplayer nabízí dynamické mapy. To znamená, že kromě předem určených akcí a úkolů na vás čekají dobrovolné akcičky. To znamená, že můžete například C4 odpálit dveře, rozstřílet zámek a navíc si občas pro vás něco připraví samotná mapa – dynamická se jí říká proto, že se může při hře klidně stát, že mapu zasáhnou povodně nebo zemětřesení, aniž by to někdo očekával.

Klik pro zvětšení (Call of Duty: Ghosts - preview)

Je jasné, že na CoD: Ghosts je stále co dohánět a vylepšovat. Je tu sice obrovský skok kupředu v grafice, která vypadá už opravdu pěkně, ovšem volnost v rozhodování - tedy kam půjdete a co tam uděláte, připomíná spíše starší hry.

Do vydání ještě zbývají necelé 4 měsíce, tak uvidíme, co z toho nakonec vzejde a co vývojáři ještě stihnou dodělat a vylepšit.


CGwillWin