Strážci Galaxie (film)

Strážci Galaxie (film) - recenze
Strážci Galaxie (film) - recenze
13:56, 21.08.2014

Doby, kdy slova jako nerd a geek byly urážky, už jsou dávno pryč. První náznaky nového trendu se objevily s Pánem prstenů, který sebral fantasy žánr hráčům Dračího doupěte a nadělil ho široké veřejnosti (šílenství okolo Hvězdných válek se nedá počítat, tehdy nic jiného nebylo). Opravdový zlom ale nastal až s prvními filmy patřícími do Marvel Cinematic Universe.

V té době už geeci a nerdi hýbali internetem, protože jej již takřka celý ovládali. Když ale do kina postupně začaly jít filmy jako Iron Man, Thor nebo Captain America se sympaťáky v hlavních rolích, ovládli geeci také filmová plátna. Ale kromě fanoušků komixů se před do kina hrnuli i Marvelem nepolíbení. Nakonec se snímky z Marvel Cinematic Universe staly druhou nejvýdělečnější filmovou sérií všech dob (do Harryho Pottera jí ještě chybí necelá miliarda), ale s kadencí, s jakou studio vypouští svoje filmy na světlo světa, se vše může brzo změnit. Například díky nejtroufalejšímu marvelovskému projektu, který před nedávnem vstoupil do kin.

Klik pro zvětšení (Strážci Galaxie (film) - recenze)

Film Strážci Galaxie se odpojuje od zaběhnutého světa z předchozích dílů série, jenom aby představil ještě šílenější partu, než jsou různorodí Avengers. Setkáváme se tam s legendárním psancem Peterem Quillem, řečeným Star-Lord, který je jako malý unesen ze Země vesmírnou lodí a od té doby se protlouká životem a galaxií jen proto, aby mohl krást a loupit.

Vše se změní, když o jeho poslední úlovek, tajemný Orb, se kromě bandy Plenitelů začne zajímat i mluvící mýval Rocket Rackoon se svým parťákem – chodícím stromem – Grootem, a hlavně Ronan Žalobce, poskok zlého Thanose. Nakonec se Star-Lord musí s Grootem a Rocket Rackoonem spojit, aby zastavili Ronana, který chce pomocí Orbu zničit celou planetu Xandar. S tím jím ještě pomáhá Gamora, Thanosova dcera, která se svým taťkou nevychází úplně nejlépe, a pak také Drax Ničitel, kterému Ronan zabil celou rodinu.

Tato podivná skvadra psanců musí potlačit všechny své nenávistné myšlenky vůči ostatním a najít v sobě to nejlepší, aby společně čelili hrozbě, která by mohla stát životy miliard lidí v galaxii. A i když byl tento mustr použit již v Avengerech, zde opět zde funguje, aniž by měl divák pocit nějakého recyklování. Pořád je to totiž sranda.

A právě vtip je jednou z nejsilnějších zbraní nového filmového týmu. Strach z podivných postav (mluvící mýval a chodící strom, jako vážně??) po chvíli odpadá a nastupuje pocit, který dostanete jen z dobrého filmu. Skvělý voice acting Bradleyho Coopera jako Rocket Rackoona a životní role Vina Diesela jako Groota se svojí jedinou hláškou „I am Groot!“ dává najevo, že Marvel dokáže na filmové plátno úspěšně přenést snad jakoukoliv postavu.

O to více mě mrzí, že Robert Downey Jr. podepsal smlouvu jenom na další dva filmy (Avengers: Age of Ultron a Avengers 3), protože v komixu je členem Strážců i právě Iron Man a o jeho cameu ve filmu se intenzivně rokovalo. Ale i bez něj se Strážci Galaxie stávají jedním z nejlepších marvelovských filmů a padla v nich i hláška, která u mě obsadila příčku v TOP 10 filmových hlášek. Není divu, že pokračování dostalo záhy datum premiéry. Strážci Galaxie nás opět přijdou pobavit 28. července 2018. Už aby to tu bylo.

89%
Strážci Galaxie jsou snímkem, který svou akcí a vtipem zaujme nejen fanoušky série, ale i všechny ostatní. Je to bezpochyby adept na film roku.