Milovníci hororu a kultovného Votrelca od režiséra Ridleya Scotta môžu otvárať šampanské. Konečne svetlo sveta uzrela videohra, ktorá mu vzdáva hold. Zabudnite na Alien: Colonial Marines od Gearbox Software, ktorý bol obrovským sklamaním, privítajte skutočného nástupcu prvého filmu.
Titul nadväzuje na filmy, kde bola hlavnou hrdinkou Ellen Ripleyová. Tu sa zhostíte jej dcéry Amandy, ktorú ovládate z prvého pohľadu. Vydáte sa s trojčlenným týmom preskúmať vesmírnu stanicu Sevastopol, aby ste našli známky o Votrelcovi. Už samotné pristanie na stanicu znamená problémy, kedy sa od ostatnej posádky oddelíte a ste nútený temné priestory objavovať sami. O Votrelcovi spočiatku nie je ani zmienka, stanica má obrovské známky pustoty, ale živej ľudskej duše sa tu tiež čo to nájde. Neskôr prídete na to, že ani pred ľuďmi tu nie ste v bezpečí. Obzvlášť tí znamenajú pre vás nebezpečenstvo. Neviete komu veriť a komu nie. Ak už niekomu začnete, tak ho dostihne Votrelec. Nečakané. Od toho momentu je s vami a dohliada na vás. Ten Votrelec.
Čiže každým ďalším krokom na Sevastopole vás sprevádza dupot nôh Votrelca, nad vami, vedľa vás. Až keď sa do rúk hráča dostane radar, vie kde približne Alien je a ako sa mu vyhnúť. Neskôr dosť ťažko. Ten pocit strachu sa stupňuje a možnosť uložiť si hru iba na niektorých miestach o to viac núti si dávať pozor. Pocit budovania atmosféry sa skutočne podaril a okamžitý strach sa neobjavuje až tak často, ale keď už, tak poriadne.
Alien: Isolation je predovšetkým STEALTH hra. Pomalý pohyb, treba byť skrčený, dávať si pozor na každý krok a zabíjať iba v nevyhnutnej situácií. V prvých nebezpečných stretoch je ospravedlnené aj to, ak hlučne zabijete kde koho. Ale neskôr, keď doslova na krku je cítiť dych Votrelca, tak už je to nežiaduce. Kto by chcel stále načítavať pozíciu spred desiatich minút.
Vražedných nástrojov sa do ruky mladej Ripleyovej aj tak dostane. Revolver, montážny kľúč, paralizér, rôzne druhy výbušnín. Tie si navyše budete z rôznych nájdených súčiastok musieť vyrábať. Najmä výroba lekárničiek je potrebná, pretože na automatické dopĺňanie života sa tu absolútne nehrá.
Výroba je jednoduchá a rýchla, aby nenarúšalo tempo hry, ale nachádzanie súčiastok si často žiada chodenie navyše a vtedy riskujete stret s mimozemským pažravcom.
Na lepšie vžitie sa do príbehu pomáha aj nachádzanie nahrávok, alebo písomných komunikácií v počítačoch. Sem-tam narazíte aj na nejakú videonahrávku, ktorá vyzerá ako z osemdesiatych rokov. Príjemná pocta. Jednoducho je tu všetko tak, ako mali tvorcovia predstavu v prvých dieloch filmového Votrelca a nie ako keby sa robilo sci-fi z pohľadu roku 2014. Na otváranie niektorých priestorov je nutné pochopiť minihru, kde musíte zvoliť správne symboly aby ste sa dostali ďalej. Hra je celkom pestrá aj čo sa týka lokalít.
Rozsiahle priestory, nahrádzajú tie, kde je úplná tma a bez baterky sa nepohnete ani na krok, nutné je ju dobíjať podobne ako v METRO 2033. Navštívite aj miesta, kde sa to len hemží pokazenými androidami, ktorý skrz milé reči vás zabijú jedna radosť. Ďalšie lokality prezrádzať skrz text nebudem, ale stereotypné chodby tu našťastie nie sú.
Grafická stránka je taktiež nádherná a to sa jedná o engine, vytvorený priamo vývojármi hry, špeciálne pre tento titul. To vraví za všetko. Aj napriek tomu, že je podporovaný firmou AMD, nerobil na mojej NVIDIA karte žiadne problémy. Hra ani raz nepadla, ide na plné detaily bez poklesu fps. Už len podľa obrázkov je nádherná a keď sa k tomu pridá pohyb, tak také efekty ako horiaci oheň, prípadne hmla, sú fakt super. Oceňujem aj dobre zvládnuté pohyby ľudí, ale najmä Aliena, ktorý vyzerá ako niečo, čoho by sme sa mali báť a nie ako plastová hračka v nadživotnej veľkosti.
Samostatnou kapitolou ostávajú zvuky a hudba, ktoré musia byť v takomto titule dokonalé. A rozhodne sú. Veď sa na hre podieľal aj londýnsky komorný orchester a filmový odborníci z Pinewood. Do samotného dabingu boli tiež investované obrovské peniaze. Vydavateľ SEGA a celkovo ľudia, ktorí stáli za titulom projektu verili a dali do neho všetko. Alien: Isolation je AAA hra pre užšie publikum a sme za to radi.