Ďalší týždeň a s ním už tak trochu tradične prichádza aj nová epizóda titulu Resident Evil Revelations 2. Tento týždeň sa nám do rúk dostala už v poradí tretia, ktorá niesla podtitul Judgement. Podarila sa? To sa samozrejme dočítate v nasledujúcich riadkoch recenzie.
Epizóda je opäť rozdelená na dve časti, tento krát ale narážame na zásadný problém. Nevyváženosť. Claire a Moira sa konečne dostávajú k dominante ostrova – tajomnej veži. Okamžite po príchode k nej ale meníte destináciu. Na vstupe do veže je totiž záhadný odkaz, ktorý vašu destináciu mení smerom do opustenej továrni na spracovanie mäsa. Začína to rozhodne zaujímavo, popravde ono to aj zaujímavo pokračuje...
Samotná hrateľnosť neprináša nič nového ale to som popravde ani neočakával. Príjemným prekvapením pre mňa bolo zakomponovanie menších puzzlov, ktoré síce hráča extrémne nepotrápia ale rozhodne prinášajú príjemné spestrenie oproti neustálemu strieľaniu. Samotná prvá časť hry by sa dala taktiež bez problémov rozdeliť na dve časti.
Prvá je miernejšia, plná hádanok a pomalého exploratívneho gameplayu, kde jednoducho lietate od miestnosti k miestnosti a preskúmavate okolie. Jednoducho, prvá časť zaváňa starou dobrou klasikou, ktorú máme všetci tak radi. A to je len a len dobre.
Druhá časť sa mení o 180 stupňov a do hry prináša zbesilú akciu, v ktorej sa na vás rúti obrovské množstvo nepriateľov a v mnohých prípadoch je vašou jedinou šancou na prežitie starý dobrý útek. V druhej časti sa stretneme po prvý krát aj s časovkou, ktorá je stanovená na 4 minúty a vašou úlohou je uniknúť za pomoci kooperácie oboch postáv z horiaceho pekla továrne. Musím konštatovať, že hlavne dôraz na kooperáciu je pre tretiu epizódu hry charakteristický a to pre obe časti hry.
Prvá časť má dokonca perfektné vyvrcholenie v podobe špičkového súboja s bossom, ktorý sa nesie taktiež v znamení starších titulov. Vašou úlohou je nájsť slabinu nepriateľa za pomoci využitia prostredia a jednoducho ho doraziť. Súboj sprevádzajú aj pomerne zaujímavé quick time eventy, ktoré sa mi naozaj veľmi páčili pretože sú ako vystrihnuté zo štvrtého dielu série.
Je nutné podotknúť, že kvalita prvej časti hry si vybrala svoju obeť...
Barry a Natália, doteraz vždy disponovali, teda aspoň z môjho pohľadu, zaujímavejším gameplayom, ktorý ma naozaj bavil pretože vyžadoval väčšie zakomponovanie kooperácie oboch postáv do hry a tak nejak mi chémia medi postavami prišla prirodzenejšia. Tento krát to bohužiaľ nevyšlo a musím konštatovať, že sa jedná o najslabšiu časť hry akú sme zatiaľ mali možnosť vidieť.
Prečo? Po stretnutí so záhadným monštrom, ktorého meno nebudem z pochopiteľných dôvodov konkretizovať vás hra zavedie do priestorov, ktoré ste si už prešli s Claire a Moirou. Následne na to vás hra zavedie do chodby kde vás núti do kooperácie a do prepínania postáv. Táto časť sa mi pomerne páčila pretože prinášala napätie z pocitu, že Natáliu nemôže ochrániť priamo a vašou jedinou šancou je dobrá muška.
Po tejto časti vás hra presunie do starej opustenej bane, kde vašou jedinou úlohou bude spojazdniť výťah bez energie. Po nekonečnom presúvaní boxu, ktorého vloženie na určité miesto sa zapne zdroj energie sa vám konečne podarí naštartovať výťah. No a týmto hra doslova a do písmena končí, čaká vás síce ešte jeden súboj s mini bossom ale ten mi prišiel predvídateľný a ani zďaleka tak výborný ako tomu bolo v prípade prvej časti hry. Záverom si pozriete krátke video, v ktorom opäť narazíte na monštrum zo začiatku a je koniec.
Tretia epizóda bohužiaľ dominuje neuveriteľnou nevyváženosťou, je to pravdepodobne tým, že oba príbehy nemajú rovnako dlhý scenár a to je dôvod, prečo sa v tretej epizóde odzrkadľuje priepastný rozdiel medzi prvou a druhou časťou. Jednoducho Barryho a Natáliin príbeh už finišuje treťou epizódou a tvorcovia hry si s tým nejako nedokážu poradiť tak aby zachovali kontinuitu titulu.
Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Cenega
Recenzovaná verze: PS4