Jak pravil již ve své básnické sbírce Karel Hynek Mácha - Máj, tak květen je lásky čas a hrdliččin zval ku lásce hlas… no však to znáte všichni. Takže 1. května najít rozkvetlou třešeň a políbit svoji milou. No a když pomineme romantiku všedních dnů a vrátíme se do herního světa, tak se pojďme podívat, na co se v pátém měsíci letošního roku můžeme těšit. Zcela popravdě se máme na co těšit. Vybral jsem pět titulů, u kterých si myslím, že jsou nejvíce očekávány hráčskou veřejností.
S tímto závodním simulátorem jsme se v poslední době mohli setkat hlavně díky častým odkladům, trailerům, vývojářskými deníčky atd. No a co by to bylo závodní hru bez nabídky aut. K dispozici bude několik závodních tříd a stovky aut od běžných cestovních vozů, sporťáků, motokár až po formule a mnoho dalších čtyřkolových vozidel. Prohánět se bude možné na více jak 60 reálných okruzích z celého světa, včetně brněnského Masarykova okruhu. Na výběr budou také autory vymyšlené tratě, založené na pricipu bodu A a bodu B.
Díky nepřebernému množství asistentů a všemožných nastavení hra nabídne možnost stát se takříkajíc reálným simulátorem závodních aut. Avšak pokud patříte k svátečním jezdcům, klidně si všechny asistenty zapněte a můžete si hru užít taktéž. Postupem času, jak se vaše dovednosti budou zlepšovat, si je klidně vypněte a zjistěte, jaké je to řídit opravdovou formuli.
Tip, jak to dopadne
Osobně si myslím, že hra bude hodnocena 65 – 75 %. I přes výše zmíněné a fakt, že titul vznikal původně z crowdfunding financování (využití peněz od hráčů), tak očekávám velký propadák. Chápu, že se hra odloží, ale 2x odklad o 14 dnů na mě působí o chybném plánování a nezkušenosti project managera, což, pravda, nemusí souviset přímo s hrou, ale pokud je tomu i na ostatních úsecích ve vývoji, tak se můžeme těšit na problémy technického rázu. Také se trochu obávám, že hra bude určena pro velmi úzké publikum a většina tuto reálnou závodní simulaci raději vynechá, i přes možnost si zapnout všechny asistenty. Ale rád bych se mýlil, protože vypadá moc hezky.
Během loňského roku se k nám po dlouhé době dostala akční střílečka z prvního pohledu z pradávného univerza Wolfensteina, s podtitulem The New Order. Hra zaznamenala poměrně velkého úspěchu jak u hráčů, tak u redaktorů, a nebojím se říct, že kandidovala i na hru roku ve svém žánru. Vývojáři ze studia MachineGames nelenili a začali hned pracovat na dalším dílu, resp. datadisku The Old Blood, který bude samostatně hratelný.
Příběhově půjde o prequel k původnímu The New Orderu a setkáme se pochopitelně s B. J. Blazkowiczem. Tentokrát se píše rok 1946 a nacisti vyhráli druhou světovou válku a před vámi stojí dva hlavní úkoly. V prvním vyrazíte na hrad Wolfenstein, abyste zabránili bláznivému vězeňskému dozorci ukrást souřadnice ke komplexu generála Deathsheada. Druhá část vás zavede do dnešního Wulfburgu, kde se nacistický archeolog snaží najít artefakty, které mohou uvrhnout na celý svět temné síly.
Tip, jak to dopadne
Hra bude asi ohodnocena mezi 80 – 90 %. Myslím, že technické chyby a podobné bugy se tomuto titulu vyvarují, jediným problémem, co vidím, je, že se bude jednat de facto o to samé. Pokud vývojáří nepřidají spoustu nových prvků (což avizují, ale víme, jak to dopadá), tak si myslím, že půjde o to samé v jiném prostředí.
Geralta z Rivie asi není potřeba dlouho představovat, protože už o něm bylo napsáno tisíce a tísíce článků. Zcela popravdě jde o jednu z nejočekávanějších her a je vlastně už teď kandidátem na hru roku 2015. Vývojáři z CD Project Red 2x posunuli termín vydání, aby bylo dosaženo maximální dokonalosti a předešlo se nepříjemnému trapasu, podobně jako s Assassin’s Creed: Unity.
Hra pochopitelně vychází z předlohy univerza polského spisovatele Andrzeje Sapkowskiho, jenž napsal nejeden knižní titul Zaklínač. Také navazuje na oba předchozí díly a dle slov vývojářů se bude jednat o poslední a završující díl celé trilogie. Hra nás má zabavit přibližně na 200 hodin a vzhledem k 36 možným zakončením, hra bude znovuhratelná i několikrát, čimž se porce zábavy zněkolikanásobí.
Tip, jak to dopadne
Troufám si tvrdit, že hra dostane v naši redakci hodnocení mezi 95 – 100 %. Z dosavadně zveřejněných informací by mohlo vše klapnout na absolutně dokonalou hru. Jediné, co mě trochu trápí, je velikost světa. Vzhledem k tak velké rozloze světa si myslím, že autoři budou mít problém naplnit jej neopakující se zábavou, ať už mluvím o hlavních úkolech, vedlejších úkolech, sandboxových záležitostech atd.
Simulátory zábavních center, nemocnic, vězení, železnic, chleba a všeho možného vznikají a pochopitelně budou i vznikat nadále. Jedním takovým neotřelým je Farming Simulator. Nadšenci do „agro záležitostí“ nepochybně každý rok vyhlížejí, co přinese nový titul. Letošní ročník přináší port na nové konzole, tzn. konečně si tento titul budou moci užít všichni napříč celým platforním spektrem (teda až na majitele Nintenda).
Krom chování hospodářských zvířat, obstarávání pole, sklízení a pochopitelně starání se o veškerý vozový park a nářadí, se letos dočkáme nového prvku – dřevorubectví. Pravdou je, která jiná hra vám umožní projet se v traktoru, kombajnu nebo podobných farmářských prostředcích?
Tip, jak to dopadne
Hodnocení bude poměrně vysoké - 85 – 95 %. Osobně si myslím, že hra bude takové malé překvapení a může oslovit nejenom fanoušky zemědělství ,a pro fanoušky této série to bude nutnost. Celý koncept simulace farmy zde bude dotažen do dokonalosti a vyhne-li se hra bugům a technických obtížím, tak si myslím, že se může jednat o simulátor roku.
Není asi fanouška bojovek, který by neznal legendární sérii Street Fighter. Capcom už usilovně pracuje na pátém dílu, ale jej se dočkáme až za několik měsíců, přesné datum zatím není stanoveno. Prozatím se musíme spokojit s remasterem Street Fighteru IV pro PS4.
Bude se pochopitelně jednat o dost nabušenou edici obsahující veškerý obsah, včetně všech DLC, úrovní, bojovníků a všeho možného, co si jen dokážete představit. Krom rozlišení 1080p a 60 Hz se autoři zaměřili na vylepšení ovládání, aby vám souboje přišly maximálně pohodlné a netrápili jste se s ovladači v ruce.
Tip, jak to dopadne
I přesto, že jde o remaster, bude tento titul hodnocen poměrně kladně, troufám si říct 85 - 95 %. Výrazným plusem je veškerý obsah, co se jen k čtvrtému dílu dá sehnat. Jediné, co může hodnocení krapet srazit, je právě ono “experimentování” s ovládání. Jinak se po vizuální stránce, zpracování bojového systému a možnostech herních módů nebojím, pokud autoři nepříjdou s nějakým nemilým překvapením.
Květen bude nepochybně plný herních pecek, dokonce i s jedním žhavým kandidátem na hru roku. Krom těchto titulů se dočkáme i dalších zajímavých projektů - Homeworld remastered, Magicka 2 nebo Act of Aggression a mnoho dalších.
Věřím, že se vám naše pětice titulů líbí a schválně vás vybízíme, abyste nám napsali do komentáře vaše tipy na květen a jak si myslíte, že dopadnou.