Před několika měsíci jste si v jedné z novinek mohli přečíst pár základních informací o chystaném MMORPG vznikajícím v České republice. Na svědomí ji má vývojář Martin Mastný, který se zatím pouze sám stará o vývoj singleplayerové složky hry. Nicméně již nyní prohlásil, že na multiplayeru, hlavním stavebním kamenu celého projektu se bude podílet více lidí, což rozhodně není divu, jelikož celá hra se tváří velice ambiciózně.
Dnes k nám doputovaly z Martinovy strany upřesňující a hlavně oficiální a nikým nezkreslené informace, které si můžete přečíst níže v novince. Celý titul poběží na enginu Unity 5 a musíme říci, že vypadá naprosto perfektně i v současném pre-alpha stádiu vývoje. Doplňme ještě, že se tento projekt umístil také v žebříčku TOP 100 v anketě IOTY2014 (indie hra roku 2014) v kategorii "hra ve vývoji". Je zajisté dobře, že to s tímto počinem autor stále myslí vážně a my mu samozřejmě přejeme, ať vše dopadne podle jeho představ a hra nám při svém vydání vytře zrak.
Oficiální prohlášení ze strany autora:Novus Inceptio je MMORPG s postapokalyptickou fantasy/sci-fi tématikou. Cílem není jít cestou klasických současných MMO her, ale vytvoření uceleného a samostatně fungujícího světa bez ohledu na počet aktivních hráčů. Herní styl je zaměřen především na hardcore survival akci, taktiku a strategii.
Novus Inceptio se odehrává v budoucnosti, na neznámé planetě. Jedním z důležitých příběhových témat je zjišťování, co vedlo v minulosti ke globální katastrofě, která planetu poničila. Hráč bude v postapokalyptickém světě využívat technologické vymoženosti a částečné nadpřirozené schopnosti. Vybudování nové civilizace bude spočívat pouze na hráčích. Hra neobsahuje předpřipravené úkoly a objeví se pouze minimum NPC.
Novus Inceptio umožní přirozené vytváření postavy. Vylepšovat se budou ty osobnostní atributy, které hráč využívá. Ty nevyužívané se budou automaticky zhoršovat. Postavy budou stárnout a permanentně umírat na následky zranění, nemoci či vyčerpáním při průzkumu světa. Hráč se v takovém příapdě vrátí ke své uložené DNA, ze které se v případě smrti automaticky vytvoří jeho klon se shodnými vlastnostmi. Další možností je přenos genetických informací na potomky, za které může hráč pokračovat v případě úmrtí své postavy stářím. Stárnutí se netýká pouze hráče, ale všech objektů, včetně fauny a flory.
Novus Inceptio obsahuje prostředí s přirozeným plynutím času, střídání denních cyklů, projevy a efekty počasí.
A proč Novus Inceptio hrát? Na rozdíl od jiných her neobsahuje limity atributů postav. Hráč má naprostou volnost ve vytvoření mixu zaměření, které jej skutečně baví. Nemusí přemýšlet ještě před začátkem hry, kterou rasu či povolání zvolí - atributy postavy se automaticky upravují podle toho, co postava vykonává.
Novus Inceptio nabídne pouze úvodní úkoly, o další mise se starají hráči sami - delegují jednodušší a specializované práce na ostatní. Nosnost a inventář postav je omezen. Jedním z prvních úkolů bude zajistit si bydlení a skladiště pro předměty. Hráč si tak postaví nejen skromný příbytek, ale společně s ostatními může časem vybudovat vesnici či město. Sociální interakce se nesmrskávají na obchod a týmovou spolupráci při plnění úkolů. Hráči vytvářejí klany, vesnice a města. Možnosti spolupráce nebo soupeření jsou široce otevřené. Při všech aktivitách však musí zajistit logistickou podporu svých bydlišť . Poškozené či chátrající domy je nutné opravit a postavy je třeba nasytit.
Novus Inceptio podporuje vytváření předmětů hráči. Kvalita předmětů a technologie se tak bude vylepšovat společně s vlastnostmi postav. Kvůli absenci NPC obchodníků je možné vytvoření plně fungujícího trhu.
Doplňujeme ještě pár zbrusu nových obrázků, reprezentujících současný stav vývoje a že je rozhodně na co se koukat:
Plus jedno z nedávno vydaných oficiálních videí: