Podle Lionhead Studios bude Xbox One těžit z příchodu Direct X 12. Microsoft přiznává, že DX11 byl často důvod proč některé PC hry běželi zákazníkům velmi špatně. Často totiž DX11 dával zbytečně moc zabrat ovladači grafiky a procesoru, a byl dost neefektivní v tom dostatečně zatěžovat GPU, aby se neflákalo. To vše by se mělo s příchodem DX12 změnit, ale bude z toho také něco pro Xbox One?
Lidé z Lionhead Studios, kteří pracují na free-to-play Fable Legends, si myslí, že ano. Sice hra je stavěná pro DX11, ale poběží i na DX12, kde využije některé novější API. Tyto API by měli nabídnout vývojářům totiž přímější přístup k GPU na nižší úrovni. Tudíž budou mít více kontroly nad tím co GPU dělá a nebudou se muset spoléhat na to, jak se rozhodne se zdroji zacházet ovladač GPU.
Je to první vlaštovka, samozřejmě se o větším pokroku se přesvědčíme, až se začnou objevovat tituly, které jsou od základu stavěné na DirectX 12. Ty by mohli velice pomoci Xbox One, který má zatím pověst té méně výkoné konzole na trhu.