Overkill reagují na kritiku ohledně mikrotransakcí

Overkill reagují na kritiku ohledně mikrotransakcí
07:36, 26.10.2015

Člověk by si ani nemyslel, že je to teprve necelý týden, co se v Payday 2 objevily mikrotransakce. A byť jejich využití o pár dní později přeci jenom lehce poupravili, hráči příliš nadšení nejsou. Což koneckonců dává smysl. Jednak samotné mikrotransakce nikdy nejsou důvodem k přehnané radosti, tím spíš, když jsou jejich autory lidé, kteří poslední dva roky opakovaně prohlašovali, že se do jejich hry nikdy nedostanou. Dnes tu pro vás máme první oficiální vyjádření ze strany vývojářů z Overkill Software. Výňatek z něj naleznete pod tímto odstavcem, původní text pak zde.

"Před dvěma a půl roky, když jsme Payday 2 vyvíjeli a chystali se na jeho vydání, jsem já a poté i šéf hry David Goldfarb řekli, že ve hře žádné mikrotransakce nebudou.

Tehdy existovaly hry, v nichž byly mikrotransakce již od samého začátku. Hráči si museli za hru zaplatit plnou cenu a pak ještě pokračovat dál v placení. Tehdy v Payday 2 existoval poměrně pokročilý modifikační systém, kde si hráči za herní peníze mohli kupovat, prodávat a upravovat zbraně, masky nebo modifikace. Když jsme to probírali s hráči, spousta z nich se nás ptala, zda jsou i v naší hře mikrotransakce nebo ne. Abychom tedy předešli nedorozuměním a všechno uvedli na pravou míru, řekli jsme to, co jsme řekli. A kdybyste se mě tehdy zeptali na systém, který jsme přidali nyní, nepřidali bychom jej.

...

Od vydání Payday 2 v roce 2013 se náš tým pracující na této hře více než ztrojnásobil. Z 25 vývojářů se stalo 75. Díky tomu jsme mohli vytvořit více kvalitnějšího obsahu na několik platforem zároveň. A jak už jsme řekli dříve: když můžeme, přidáváme další obsah zdarma, když nemůžeme, uděláme z toho DLC. Jak naše ambice po vydání Payday 2 rostly, najímali jsme více a více lidí, aby nám je pomohli splnit. Od nových věcí jako je možnost řídit až po návrat map First World Bank a Slaughterhouse z prvního Payday.

Před dvěma lety lidé chtěli, abychom hned po vydání Payday 2 začali dělat na třetím díle. Takhle to obvykle vývojáři dělají. My jsme se místo toho rozhodli rozvíjet právě vydanou dvojku, protože jsme z ní chtěli udělat úžasnou kooperativní záležitost. O 88 updatů později jsme hře zajistili její budoucnost. Dáváme na ni slevu, kdykoliv je to možné, třeba až na 75 %, abychom měli nějakou rezervu pro slabší dny. Také jsme před šesti měsíci udělali ten nešťastný krok, že jsme hru zlevnili o 33 - 43 % v naději, že se prodeje ještě zvýší. Bohužel se však nedostavily očekávané výsledky a tak jsme museli vymyslet jiný způsob, jak pokračovat v nynější intenzitě vývoje, abychom udrželi Payday 2 svěží a vzrušující."


DALŠÍ

CGwillWin