Modelová situace: Vkročíte do krámku plného sladkostí a pohádkové atmošky, avšak již při bližším pohledu zjistíte, že nic není takové, jak se zprvu mohlo zdát a že jste tu již vlastně jednou byli - jen to bylo před čtyřmi roky.
Magicka 2 je tak téměř na chlup stejná svému předchůdci, a více než regulérním druhým dílem evokuje spíše datadiskem, potažmo rozsáhlým dodatečným balíčkem k původní hře. Jádro hry tak i nadále spočívá v kombinaci osmi základních elementů, (smrt, život, led, blesky...) které v různorodé sestavě dokáží na protivníky (nebo na hráče) seslat ty nejroztodivnější čáry.
Spojením ledu a smrti tak vzniknou smrtící projektily podobající se rampouchům, které lze následně obohatit o štít a tím tak vyvolat ledovou stěnu.
Kombinací je zkrátka opravdu nepřeberné množství a je jen na hráči, aby se je naučil a osvojil. Což, přiznejme si to rovnou, je relativně těžce stravitelný oříšek. Ve frenetických pošťuchovačkách totiž nemáte dostatek času k důmyslnému vyťukávaní (natož k bádání nad možným výsledkem) a tak se minimálně ze začátku uchýlíte k pár osvědčeným kombinacím.
Alespoň do doby, kdy vám ovládání přejde do žil a vy v tom uvidíte patřičnou sofistikovanost, potažmo pádný důvod něco rozbít. Při všech těch čárách však mějte na paměti, že elementy zde podléhají přísné logice a tudíž se v sestavě s nesprávným prvkem navzájem vyruší (smrt/život, voda/oheň atd...) a vy tak můžete začít pěkně od začátku.
Oproti svému předchůdci je tak celý soubojový systém takřka nepozměněn. Jediné, co se změnilo je odebrání některých OP kouzel, jejíž absence je hráčům vynahrazena kombinacemi zcela novými.
Téměř nedotčena zůstala i audiovizuální stránka hry. Všechno je sice hezčí, malebnější a barevnější, ale v porovnání s dílem prvním je grafické zpracování téměř totožné. Nemluvě o modelech nepřátelských jednotek, jenž jsou pouze převzaty z první Magicky.
Nechci vývojářům nikterak křivdit, ale mám zkrátka pocit, že se za ty čtyři dlouhé roky mohli vytasit s něčím daleko lepším, než jen zrecyklovaným prvním dílem. Škoda.
Dvě slova nádherně popisují situaci, jenž nastane již po chvíli strávené ve hře. Souboje se po určité době stávají stereotypní a moc tomu nepomáhá ani fádní příběh, zastávající zde roli strohého mustru.
Do jisté míry je tento fakt zachráněn přítomností kooperativní hry až pro čtyři hráče, přičemž platí, že právě ve hře více hráčů se zábava x-krát navyšuje a minimálně na pár dalších hodin odvrací nevyhnutelné. Stereotyp.
Hře totiž chybí absence jakéhokoliv RPG systému. A chybí tu jako sůl. Za veškeré vaše snažení jste odměněni pouze róbami, holemi a artefakty, jenž bohužel nemají na hru až tak markantní vliv. Je tak obrovská škoda, že se vývojáři nerozhodli do hry přidat systém levelování postavy, vylepšování jejich atributů a schopností, potažmo přítomnost náhodného lootu. Nic takového tu není a to je setsakramentská škoda.
Spolu s nárůstem hráčů na jedné obrazovce taktéž úzce souvisí samotné souboje, které se stávají komplexnější a v případě, že spolu hráči spolupracují , taktéž o poznání zábavnější. Není nad to spolu s kamarádem vytvořit červí díru a pak jen sledovat tu zkázu...a dosti pravděpodobně i smrt vašeho druha ve zbrani.
Magicka 2 má bezesporu své kvality a to převážně v podobě soubojového systému, kouzlení a kooperativní hry. Ostatní...ostatní se pohybuje spíše v šedém průměru, alespoň tedy v porovnání s prvním dílem. Stále tak platí to, co bylo řečeno na začátku recenze - Magicka 2 působí spíše jako datadisk, než regulérní druhý díl. Bohužel.
Recenzovaná verze: PlayStation 4Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti SONY