Stavění vesmírných stanic, bitvy s vesmírnými piráty a třeba taková těžba opuštěných asteroidů, to všechno a mnohem více dříve šlo ve Space Engineers. To sami jistě víte, ale v posledních týdnech se nám hra ukázala v úplně nových rozměrech! Studio totiž představilo planety. Ty si již pár týdnů můžete vyzkoušet, ale jaký je to vlastně pocit, být na planetě úplně sám? Nebo co takhle zažít první opravdový zážeh a opuštění zemské atmosféry?
Představte si, že ztroskotáte se svou lodí na cizí planetě a jediná možnost, jak se z ní dostat, je opravit svou loď. Takže nasadit přilbu, připravit kopáčské nářadí a jde se dolovat! Nejdřív je třeba trochu železa na opravu plátů. Taky musíme sehnat základní suroviny pro solární panely, aby se rozhýbala rafinérie. Stroje připraví stavební materiál. No a konečně se může začít stavět. Hydrogení trysky jsou fajn. Dostanou vás bez problému mimo atmosféru a fungují i ve vakuu. Jenže ještě sehnat hydrogen! Jasně! Zjistíme, jak se stavé mašina, připravíme led a voilá, máme zásobu hydrogenu. Tak ještě dát do kupy další základní kameny jako gyroskop, všechny nákladní kontejnery a stroje propojit potrubním systémem, abychom měli přístup ke všem věcem odkudkoliv z lodi. Stáhneme programovaného těžícího robůtka a zaparkujeme do nabíjecí garáže uvnitř lodě. Zkontrolovat váhu, energii, zavřít všechny otvory a přetlakové komory. Letí se na Mars!
Tak takhle nějak může vypadat třeba Váš příběh ztroskotaného vesmírného inženýra! A přesně tohle dělá nový update tak překrásný a tolik zábavný. Ať už hrajete sami, nebo ve více lidech, tak si vždycky najdete zábavu. Při prvním spuštění jednoho z lehkých scénářů, kde začínáte na základně na Zemi, jsme se báli nudy a nic nedělání. To nás ale hned přešlo, když nás navštívili piráti a sestřelil naše automatizované věže. Museli jsme proto co nejrychleji nasednout do našeho bojového letounu, jež naštěstí byl připraven, a vyrazili bránit svou základnu! Pak jsme ale další dvě noci strávili snahou o start naší mateřské lodi a úspěšné opuštění matičky Země. Ve finále se nám to povedlo a cestovali jsme napříč galaxií. Bohužel jsme ale zjistili, že vzdálenosti jednotlivých planet jsou opravdu obrovské, a tak jsme se holt připravili na časoprostorový skok, abychom se přiblížili aspoň o pár tisíc kilometrů k „vedlejší“ neprobádané planetě.
Tohle všechno je možné zažít v nových updatech Space Engineers a pokud jsme Vás stále nepřesvědčili o znovuspuštění této skvělé sandboxové hry od našich českých ručiček, tak nechte tady mistra Marka Rosu, CEO Keen Software House studia, aby Vás uvedl do meziplanetárních novinek a prozradil i něco více zajímavého z možné budoucnosti.