recenze
Space Hulk

Space Hulk - recenze
Space Hulk - recenze
07:00, 05.03.2016

Svet Space Hulk by vám nemusel byť cudzí nech už dávate prednosť klasickým doskovým hrám alebo tej modernejšej virtuálnej odnoži súčasnosti. Prvá varianta tohto sveta siaha až do roku 1989, kedy sa vôbec po prvýkrát dostala na trh papierová zábava pre dvoch, ktorá lákala na zaujímavé strategické prvky uprostred chladného vesmíru. Hlavnými hrdinami boli vesmírni námorníci zo sveta Warhammer 40,000 a ich úhlavným nepriateľom rasa mimozemšťanov s inteligenciou hojdacieho koňa. Dnes, takmer dvadsaťšesť rokov od publikácie firmou Games Workshop, sa vývojárom z Full Control zachcelo preniesť spoločenskú zábavu z papiera rovno na vaše hracie zariadenia a tou poslednou verziou je port pre konzolu Nintendo WiiU.

Nemotorné obleky bez padacích dvierok.

Klik pro zvětšení (Space Hulk - recenze)

Žánrovo sa tu cieli rovnako ako v predlohe na TBT koncept, a teda Turn-based tactics. Ťahová záležitosť v úzkych koridoroch vesmírnych lodí, do ktorých vstupujete s jednotkou Space Marines a ako skutočný terminátor spúšťate deratizačný program na záchranu planét. Uznávam, že som to opísal trocha viac romanticky ale do určitej miery sa presne takýto popis hodí ako kontrast voči obrovským oblekom zo sveta Warhammer, ktoré sú vašou jedinou obranou pred nebezpečným nepriateľom. Prvé čo mňa napadlo pri umiestnení člena jednotky do chodby vesmírneho plavidla bolo: ten sa tam snáď ani nestane. Druhá vec čo mi potom pristála na mysli bol fakt, že ako vlastne títo neohrození vesmírni kovboji chodia na záchod? Alebo žeby mali v nadštandardnej výbave plechové trenírky?

Klik pro zvětšení (Space Hulk - recenze)

Tento návrat zo sveta doskových hier minulosti do sveta mobilných arkád súčasnosti je na pomery výkonu tabletov určite príjemným grafickým osviežením, ale vo verzii pre WiiU som možno očakával menšie úpravy aj po technickej stránke. Vývojári mňa ale aj napriek tomu jemne prekvapili, keďže z nich nevypadol len obyčajný port ale implementovali do svojej hry aj unikátne ovládanie a jeho možnosti. V tejto verzii teda hráč môže interaktívne zasahovať do mapy (meniť jej veľkosť a pozíciu), priraďovať rozkazy cez dotyk alebo sledovať aktuálny obraz z kamery umiestnenej na obleku členov vašej jednotky. Takto na papieri to znie celkom novátorsky, avšak v praxi už výsledok moc slnka do tváre nevnesie. V prvom rade je celkové ovládanie (a to ako dotykom, tak klasicky) neuveriteľne toporné a zdĺhavé. Tým narážam aj na pohyb vesmírnych policajtov, ktorí sa ťarbavo presúvajú hore dole po chodbách v snahe plniť úlohy, ktoré obdržia pred jednou z desiatky misií a do cesty im okrem mimozemšťanov vkročia aj technické priestupky v podobe trhania obrazu a zasekávania sa o rohy stien.

Klik pro zvětšení (Space Hulk - recenze)

Strategické prvky síce nesú znak slušného potenciálu voči hrateľnosti a aj nižšia obtiažnosť môže dať veteránom žánru zabrať, ale pomalé tempo hry a nepraktické postupy ovládania robia z tejto inak nádejnej záležitosti nepríjemnú skúsenosť. Osobne sa pokúšam nájsť vždy niečo pozitívne na každej hre a je jedno či ide o svet telefónov alebo AAA produkciu. Preto aj Space Hulk má šancu osloviť nielen milovníkov univerza Warhammer ale len za podmienok, že dokážete vykonať zopár ústupkov v zmysle technickej stránky a hlavne zlého ovládania. Asi najviac na celej hre mi vadil systém otáčania sa do strán, kde človek jednoducho nemá intuitívne pocit, že mu hra rozumie a naopak nadobúda postupne dojem, že všetko to, čo v hre nefunguje, je tam vložené úplne zámerne. Cena hry nie je našťastie až tak závratná, aby ste si museli búchať hlavou o múr za prípadnú kúpu a ak milujete žáner TBT či TBS, je tu potenciál, že sa vám Space Hulk zapáči a pár hodín v jeho svete stratíte. Skúste náš video blog, či vám obrázky v pohybe nepovedia viac než stojaci text.

Za poskytnutie hry na recenziu ďakujeme spoločnosti ConQuest entertainment a.s.

Klik pro zvětšení (Space Hulk - recenze)

Recenzovaná verzia: Nintendo WiiU
PRŮMĚR
50%
CZECHGAMER
Nádejný ale nedokončený port na inak vhodnú platformu v rámci žánru.

CGwillWin