Ubisoft se vážně snaží, aby z nadcházejícího Far Cry: Primal byla plnohodnotná hra. Nechce, abychom si Primal představovali jako jiný lehce předesignovaný Far Cry. Jak nám to chce dokázat? Například velkým podílem hráče na vývoji příběhu, který nemá být lineární.
Základem všeho má být vaše vesnice, Wenja. Ta se má rozrůstat podle vašich rozhodnutí. Jejímu rozkvětu mohou pomoct jistí odborníci, na které můžete narazit při prozkoumávání okolí. Můžete si je přivézt do vesnice a pomoct tím růstu vesnice. Při občasné výpomoci, jako bude například nošení nových technologií ze vzdálených míst, budou moci pomoct jak vám, tak vesnici.
"Důvodem svázání vesnice s příběhem hry je ten, že vám nechceme předat lineární příběh. Toužíme po tom, abyste si zvolili svůj styl hry, který vám bude vyhovovat nejvíce. O tom Far Cry je - o svobodě hráče tvořit svůj příběh. A jeho reprezentací bude ta vesnička," okomentoval Paola Joyaux, spoluvývojář Far Cry: Primal.