Street Fighter V

Street Fighter V - recenze
Street Fighter V - recenze
07:20, 23.02.2016

Až to bude znieť asi pre vás trocha neuveriteľne ale piata radová časť série Street Fighter sa dostáva na trh po dlhých takmer ôsmych rokoch. Práve kalendár s číslovkou 2008 bol štartom pre štvrtú radovú časť, ktorú v nasledujúcich rokoch čakalo už klasické vylepšovanie až na úroveň "Super Ultra Fenomenálny". Tento model spoločnosti Capcom sa tiahne celou sériou už od 90-tych rokov a predpokladám (akože určite), že rovnaký osud čaká aj päťku. Práve o nej si v týchto dňoch robia ucelené názory hráči po celom svete testujúc jej nedokonalý online systém a aj moja maličkosť. S bolesťou v srdci musím konštatovať, že je niečo zhnité v krajine vychádzajúceho slnka!

Stále je to tá brilantne vybrúsená hrateľnosť, ktorú si budete pamätať z čias nevinnosti a detských radovánok.

Klik pro zvětšení (Street Fighter V - recenze)

Ešte než začnem jemne pochovávať svoju niekdajšiu modlu, musíme si spoločne vyjasniť dve veci. Za prvé sa hrdo hlásim k fanatickým fanúšikom univerza Street Fighter. S touto sériou, špeciálne s jej druhou časťou, som strávil kus detstva, a preto sa spomienky previazané s notoricky známou úvodnou zvučkou vynárajú denno denne ako potreba si ráno naliať šálku kávy. A aj preto je pre mňa dosť náročné sa zamýšľať nad celkovými kvalitami najnovšej časti, a teda piateho pokračovania. Poďme ale pekne k meritu veci bez unáhleného verdiktu. Samotné menu hry sa ako v prípade minulého dielu muselo podrobiť z väčšej časti online schéme, na ktorej je SF živý už od štvorky a kde Capcom samozrejme vidí potenciál na dodatočný zisk z nákupov neskoršieho obsahu (mikrotranskacie traste sa). Nájdete v ňom už klasicky možnosť prejsť si príbeh, skočiť do tréningovej arény, skúsiť šťastie v survival moduse alebo zabojovať online o celosvetovú slávu (hodnotené súboje alebo skúšobné bez prideľovania bodov).

Kde sú do pekla všetky minihry? Kde je Arcade Mode?

Príbeh hry je rozdelený do štyroch kapitol pre každého zo 16 bojovníkov, ktoré hra obsahuje momentálne v základe (nenájdete tu Arcade modus!). Zabudnite na nejaké dodatočné odomknutie nových mien. Nič také sa tu nekoná a hra je v podstate z príbehu len v polovičnom spracovaní. Za dve hodinky si po krátkej ale kvalitnej tutorial inštruktáži môžete s hrdosťou prezrieť 100% u každej postavy a zamyslieť sa nad dôvodmi, prečo poprvýkrát v histórii celej tejto IP siahol Capcom k modelu polotovaru. Odpoveď je prozaická a jednoduchá: DLC. Za štyri mesiace sa totižto začne distribuovať takzvaný "cinematic story expansion", ktorý rozšíri dej hry o nové videá a postavy, z čoho určite chápete moje rozhorčenie nad súčasným obsahom SF V, ktorý jednoducho nie je kompletnou hrou tak, ako tomu bývalo v minulých dieloch. Od príbehu si teda môžete prejsť k modusu o prežitie, kde si na desať zápasov zmeriate silu s konkurenciou v podobe NPC, ktorú je možné nastaviť do niekoľkých úrovní obtiažnosti. Na jeden status energie sa budete snažiť prebiť až do finále a za získané body po zápase je možné si energiu doplniť alebo navýšiť atribúty schopností daného bojovníka. Nič prevratné, ale na nejaký ten čas určite zábavné.

Technické chyby a zdĺhavé spájanie hráčov v online režime.

To, že polovica vecí v menu je nefunkčná, má za následok chystanie prídavkov a opravné balíčky, ktoré nový SF potrebuje ako soľ. Režim online, ktorý u hry z konceptu 2D bojovky musí fungovať na maximum, je tak nejak na pol cesty pred cieľom. Štatistiky hráčov sa chybne načítavajú, spájanie do arén je neskutočne zdĺhavé a často sa pri boji stretnete s typickým padnutím siete. Za tohto stavu sa teda nedá hovoriť o nejakej súvislej zábave, a tak prejdem radšej na pozitívnejšie veci. Street Fighter bol vždy hlavne o krásnom pocite z hrania ako takého. Budovanie úspešnej taktiky a jej aplikovanie na protivníka spôsobovalo zadosťučinenie a radosť zo strany hráča. Nijak inak tomu nie je ani v najnovšej časti. Od štvorky sa koncept tvorenia silnejších a špeciálnych kombo útokov zase trocha pozmenil. Každý z jednotlivých bojovníkov môže počas akcie využívať duo schém, a to V-Skill a V-Trigger. Prvá menovaná schéma je novinkou a umožňuje hráčom jeho využitie jednoduchou kombináciou dvoch tlačidiel kedykoľvek počas súboja. Schopnosti sú potom odlišné od typu bojovníka a samozrejme majú rôzne zamerania či už na obranu alebo útok.

V-Trigger potom naopak podlieha náročným procesom na splnenie a aby ste ho mohli počas boja využiť proti súperovi, je nutné buď razantne dostať po hube alebo sa úspešne ubrániť silným útokom. Následne je možné túto mechaniku pretaviť do silných úderov zviazaných do jedného komba a tým pádom podstatne zmeniť beh kola. Opäť musím podotknúť, že každá z postáv v hre má odlišné využitie ako u V-Skill tak samozrejme V-Trigger a na plné poznanie každej z nich budete musieť pilne trénovať dňom aj nocou. Práve toto je dôvod, prečo je aj piaty Street Fighter stále adeptom na najlepšiu bojovú hru vôbec, ak si odmyslím ten jeho štartovný a chudobný balíček, s ktorým prišiel na trh. Vo výsledku vám teda ostávajú dva modusy, ktoré okrem nefunkčného online režimu majú zabaviť hráča na dlhý čas pred opravou a doplnením obsahu. Bohužiaľ im dochádza dych už po pár hodinách hrania a vám neostane nič iné než skúšať sa pripojiť k ďalším chudákom z celej zeme, ktorí pri zaplatení hry za klasickú sumu nechcú prestať veriť v kvality svojho zakúpeného tovaru. Capcom unáhlil vydanie nového SF a to do takej miery, že to jednoducho musí vidieť každý jeden hráč!

U verzie pre Playstation 4 sa online spája aj s hráčmi na PC!

Po grafickej stránke nemám v podstate čo komu vytknúť. Engine extra aplikovaný na poprsie ženského osadenstva bojovníkov a v jednom prípade na objemný pupok postavy Birdieho (naozaj umne pomenovaný borec z Street Fighter Alpha) je predmetom hodným obdivu a sexuálneho podtónu zároveň. Arény znova a zase dýchajú vlastným životom a reagujú na kroky a pády bojovníkov, čo celkovo dotvára úžasný pocit z hrateľnosti. Hudobný podklad rovnako nepotrebuje hutnejší rozbor už len pre fakt, že je zložený zo starých klasických melódií minulých častí, ktoré vývojári zobrali a prepracovali do modernejšieho zvuku. So smútkom v hlase sme sa dopravili na koniec recenzie, v ktorej jednoducho nemôžem, za stavu v akom hra vyšla na trh, odporúčať kúpu nejakého polotovaru so zástupom technických chýb. Opakujem, že som milovník tejto IP a súbojový systém po boku artu hry musím velebiť do nebies aj v tomto prípade, avšak z holej kosti sa ani pes nenažerie a tejto hre jednoducho chýba obsah tak, aby bola hodná svojho mena. Hodnotenie je potom z väčšej časti nasmerované na budúci obsah, ktorý Capcom plánuje do hry a ktorý si nechá patrične zaplatiť.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Cenega

70%
Capcom sa vydáva na novú cestu so sériou SF a ja stále neviem, kam nás to dovedie.