recenze
Mario & Sonic at the Rio 2016 Olympic Games (WiiU)

Mario & Sonic at the Rio 2016 Olympic Games (WiiU) - recenze
Mario & Sonic at the Rio 2016 Olympic Games (WiiU) - recenze
07:25, 24.06.2016

Sú to takmer dva mesiace, čo sme sa spoločne na našich stránkach mohli porozprávať o kvalitách vtedy vydávanej časti zo série Mario & Sonic na Olympiáde vo verzii pre handheld Nintendo 3DS, ktorá sa vo výslednom čísle skĺzla na stranu priemeru s menšími zábleskami kvality. Už vtedy som vás upozorňoval, že na rozdiel od predchádzajúcej Olympiády v zimnom prevedení štyri roky dozadu, sa tento rok bude konať oslava v brazílskom a slnečnom meste Rio De Janeiro ako vo verzii pre handheld 3DS tak na Nintendo WiiU. Práve druhá menovaná forma sa aktuálne chystá opakovane zaujať konzumentov a nalákať ich na blížiacu sa Olympiádu ako inak než v spoločnosti dvoch ikonických maskotov Maria a Sonica. Majú samotné hry medzi sebou tak značné rozdiely, že by sa výsledné číslo navýšilo a stúplo do zelených čísiel? Na to si dáme dnes jasnú a rozsiahlu odpoveď.

Rozdielov tu určite pár nájdete, avšak na moje prekvapenie nie sú všetky pozitívneho charakteru.

Klik pro zvětšení (Mario & Sonic at the Rio 2016 Olympic Games (WiiU) - recenze)

V zásade by sa dalo hneď úvodom povedať, že koncept akéhosi singl režimu sa vo verzii od 3DS po WiiU nijako nelíši. Hráč si pomocou svojho Mii charakteru môže skúsiť aké to je absolvovať cestu za zlatými medailami na skutočnom šampionáte medzi piatimi prepletenými kruhmi (RPG progres tu predstavujú zisky oblečenia respektíve športových pomôcok, ktoré hráč získava za svoje úspechy alebo premenou špeciálnej meny). Znova sa začleníte medzi dve súperiace frakcie a to team Mario a team Sonic s tým rozdielom, že tentoraz nemusíte behať z jedného mesta Brazílie do druhého v honbe za postupovými bodmi ale v podstate ostávate stále na jednej slnečnej pláži, kde máte všetko po ruke. Modus Road to Rio, ktorý by ste našli v 3DS verzii, sa vo WiiU teda už priamo nespomína a rovnako tak je tento "port" ochudobnený o prepojenie s monitorovaním krokov, ktoré konzola a jej gamepad logicky nemôžu ponúknuť. Kilá tak už zhadzovať nebudete, keďže Mario & Sonic at the Rio 2016 Olympic Games je v prvom rade zábava určená pre multiplayer formou takmer identických minihier ako v prípade handheldu 3DS. Ich koncept je rozdelený na tri hlavné športové disciplíny, ktoré si môžete užiť v klasickej alebo bláznivej rovine. Sú to futbal, rugby a plážový volejbal. Tieto tri športy sú v podstate v rámci hry jasne najprepracovanejšími prvkami a majú udávať tempo celému projektu. Či je to pravda je však dosť otázne, keďže je tu ona obligátna otázka, budete hrať sami alebo si nájdete vhodných spoločníkov do režimu pre viacerých?

V hre na vás čaká takmer 20 špeciálnych disciplín.

Klik pro zvětšení (Mario & Sonic at the Rio 2016 Olympic Games (WiiU) - recenze)

Práve režim pre štyroch hráčov je úzko prepojený s možnosťou užívať si športové kategórie po boku priateľov alebo s nimi súperiť práve za oddiely dua Nintendo a SEGA (okrem hlavného ovládača je možné pripojiť aj remote pad z pôvodného Wii). Vývojári takto celkom originálne pojali možnosť naháňať sa za medailami, kde je vám odmenou nielen nejaký ten kvalitný neoprén na plávanie a rýchlejšie časy v bazéne, ale aj porážka reálnych ľudí po vašom boku pod vlajkou svojej domoviny (nájdete tu jak CZ tak SK ikonky). Práve multiplayer ma utvrdil v tom, že je tu stále priestor na odporúčanie hry aj pre majiteľov 3DS verzie, ktorí našli zaľúbenie v zápolení s originálnymi postavičkami svetov Mario a Sonic v prenosnej verzii. Charaktery sa dajú rovnako rozdeliť na špecifických jedincov, kde každý z nich je po stránke výkonu individualita a každý disponuje určitou výhodou voči tomu druhému a naopak v snahe dodržať vyváženosť a to správne tempo. Kto chce pre svoje ratolesti menšiu edukatívnu vložku v rámci ich učenia, môže im táto hra ponúknuť priestor na spoznávanie jednotlivých krajín, ktoré sa Olympiády zúčastnia. Sám som si to uvedomil pri blúdení po pláži a rozhovoroch medzi charaktermi, ktoré vás odmenia krátkou štatistikou ich národa a pridajú aj danú charakteristickú vlajku. Nie nadarmo je Mario & Sonic at the Rio 2016 Olympic Games dostupný od troch rokov. Navyše akonáhle sa reálne začne celý ten cirkus v Brazílii, tak samotná hra odomkne špeciálne výzvy pre hráčov, ktoré budú úzko prepojené s celou udalosťou.

Technická stránka je najväčším argumentom medzi dvoma takmer identickými hrami.

Klik pro zvětšení (Mario & Sonic at the Rio 2016 Olympic Games (WiiU) - recenze)

To, načo asi väčšina z vás čaká, je určite opis a porovnanie grafiky v dvoch verziách jednej hry. Je jasné, že výkon 3DS voči WiiU sa nemôže postarať o nejaké prehnané efekty a prepracované animácie, čo je možné poznať už len z obrázkov medzi textom. Domáca konzola a jej výkon nám teda prináša oveľa viac detailov nielen na pozadí prebiehajúcich športov ale rovnako aj v rámci ich aktérov. Bohužiaľ samotné pohyby postavičiek a animácie sa pokojne môžu posadiť vedľa svojho o dva mesiace staršieho brata, keďže som nezbadal žiadny odklon od toporných pohybov postavičiek. V tomto bode sa nemáme o čom baviť a kto nutne nepotrebuje sledovať Maria v krásne zaoblenej čapici, nemá dôvod si kupovať verziu pre WiiU. Trocha mňa zarazil fakt, že jedna z disciplín, ktorú som si v 3DS verzii užíval asi najviac bola úplne prekopaná práve pre WiiU. Lukostreľba a jej "reálna" forma sa z handheldu presunula na domácu konzolu v akomsi Wii Sport prevedení, kde musíte za určitý čas nastrieľať čo najviac bodov a zničiť čo najviac terčov. Toto ma dosť šokovalo, keďže v menšej forme bolo cieľom, tak ako na skutočnej Olympiáde, zasiahnuť šípom čo najbližšie do stredu terča a aj samotný proces streľby sa opieral o hodnoty vetra atď. Čo viedlo vývojárov k takto razantnej zmene a odklone osobne pre mňa ostáva záhadou.


Povedať jasne ktorá verzia je lepšia nie je vôbec jednoduché...

Klik pro zvětšení (Mario & Sonic at the Rio 2016 Olympic Games (WiiU) - recenze)

Je to tak, obe strany mince majú zopár pozitív a negatív, ktoré sa navzájom prekrývajú. Po technickej stránke nie je vôbec nutné nejako argumentovať, tu jasne dominuje predmet dnešnej recenzie. Hrateľnosť je na tom však dosť podobne a nebyť možnosti si spustiť multiplayer oveľa jednoduchšie práve cez WiiU než hľadať hráčov na ulici s 3DS-kom, tak by som mohol vyhlásiť, že to celé skončí remízou. Takto sa aj s podporou Amiibo a možnosťou hrať čisto v off TV play forme musím prikloniť na stranu WiiU, aj keď je to len o prsia ako sa vraví. V tomto prípade o jedno percento v našej hodnotiacej stupnici. Či je to argument na to, aby ste okamžite bežali do obchodu, je zase vec trocha iná. Olympiáda s duom maskotov pre WiiU a 3DS je každopádne vo svojej exkluzívnej forme ojedinelá a kto má rád zápolenie v rôznych disciplínach po boku kamarátov a rodiny, môže tu nájsť dostatočný priestor na zábavu.

V hre nájdete 35 unikátnych charakterov, kde Toad je striktne prístupný len vo WiiU verzii.

Klik pro zvětšení (Mario & Sonic at the Rio 2016 Olympic Games (WiiU) - recenze)

Za poskytnutie hry na recenziu ďakujeme spoločnosti ConQuest entertainment a.s.

Klik pro zvětšení (Mario & Sonic at the Rio 2016 Olympic Games (WiiU) - recenze)

Recenzovaná verzia: Nintendo WiiU
DOBRÉ
66%
CZECHGAMER
Déjà vu plus minús nejaký detail

CGwillWin