Herný svet si píše kroniku tak dlho ako sa píše história nás hráčov a to od útleho veku nejedného dospelého pamätníka, vrátane mňa či vás. Za tento dlhý čas vznikli legendárne hry a rovnakou mierou sa preslávili aj ich autori. Jedno z významných mien (či už v pozitívnom alebo negatívnom zmysle) je rozhodne aj osobnosť Petera Molyneuxa. Ten začal písať svoju kariéru ešte pod firmou Bullfrog Productions, kde vznikli dnes už kultové značky ako napríklad séria Populous, Syndicate, Dungeon Keeper a v neposlednej rade určite aj Theme Hospital. Jeho rukopis dizajnéra a programátora však nestratil glanc ani po odchode zo spomínanej prvej stati.
V roku 1996 totižto zakladá firmu Lionhead Studios a hneď ich úvodné dielo je rovnako nemenej populárny Black & White! Meno Peter Molyneux je vo svete čoraz viac známejšie a na jeho hry sa teší každý milovník originálnych nápadov, ktoré búrajú zažité konvencie akejsi prehistorickej doby vzniku video zábavy. Peter tak ako tvorí rukami, rovnakou mierou sa prezentuje aj výrokmi, ktoré v tej dobe všetci hltajú ako zlato, čo sa ale s postupom času začína meniť. Prichádza rok 2004 a zlomový projekt jeho kariéry, ktorý je zároveň predmetom našej dnešnej novinky a teda Microsoftom financovaný Fable. Príbeh o čarovnej zemi Albion (Peter je angličan skrz na skrz a ich špecifický humor sa automaticky tlačí aj do konceptu Fable) prezentuje Peter v médiách už od prvého rozhovoru ako niečo čo sme tu nikdy nemali a načo nikto nemal takpovediac gule.
Značka Fable pre Xbox a neskôr Xbox 360 dosiahla regulárnych troch radových častí, ktoré produkoval sám Peter avšak v roku 2012 ohlasuje odchod z firmy Lionhead a zároveň aj odchod z veľkej AAA produkcie hier. Zakladá si štúdio 22 Cans zamerané primárne na malé hry s minimálnym rozpočtom. Jeho odchod je sprevádzaný oslavou veľkej časti hráčov, ktorým už došla trpezlivosť počúvať veľkohubé vyhlásenia od niekdajšej "hviezdy" vývojárskej scény, ktoré sa nikdy nepreniesli aj do finálneho produktu. Aj keď Fable bol v každej časti originálnym počinom, to čo počas jeho prípravy sám Peter nasľuboval, sa nikdy nestalo realitou. Aj preto, pripnite k tomu stovky arogantných postojov na adresu konkurencie, si pán Molyneux dokázal vytvoriť veľkú anti základňu nepriateľov z radov konzumentov. Odchádzal so slovami, že už nechce komunikovať s médiami.
Dnes sa však vracia aby nám v rozhovore pre oficiálny Xbox magazín zdelil, že by chcel opäť prevziať vývoj pod IP Fable. Tá je mimochodom aktuálne v stave hibernácie. Jej posledný plánovaný F2P počin menom Legends bol zrušený a samotné štúdio Lionhead tento rok aj zatvorené. Peter sa čuduje prečo sa MS nechopilo príležitosti obohatiť jeho slávnu značku o regulárny štvrtý diel a miesto toho skúšalo akési nepodarené odbočky tipu The Journey a Heroes (aj na nich sa sám ale čiastočne podieľal).
Peter Molyneux by teda rád Fable IV, otázne je do akej miery jeho chuť bude identická s koncernom MS, ktorý vlastní práva na túto sériu. Uvidíme či sa niekdajšia vývojárska hviezda a dnes nenávidený panáčik internetu, vráti k svojmu remeslu a skúsi nám opäť dokázať či nato ešte má.