Čeští vývojáři z BadFly si ušili PR botu

Čeští vývojáři z BadFly si ušili PR botu
12:36, 19.01.2017

Jooo, vyvýjet hry, to není žádný med. Sedíte pořád u kompu, dlouhé měsíce kutíte něco, o čem si myslíte, že to bude super a každý to bude chtít hrát. Hra se bude umisťovat v žebříčcích prodejností na prvních místech a polonahé děvy budou před dveřmi studia skandovat vaše jméno a nabízet bezbřehou lásku i s jejími vnadnými kamarádkami. No jenže, to vás nejdřív nesmí zaříznout sebranka herních kritiků, jako jsme my tady v CzechGameru.

Naštěstí si to kluci z BadFly, vyvíjející hru Dead Effect 2, uvědomili a rozhodli se s tím něco udělat hned na začátku. Když herním magazínům rozesílali klíče, aby se hra objevila v co nejvíce médiích, což je praktika pro indie vývojáře naprosto běžná a těžko se bez ní obejdou, přidali ke klíči poměrně dlouhé psaní. V něm recenzenty žádali, aby si uvědomili, že hra není AAA titul s mnohamilionovým budgetem a aby to při recenzi brali na zřetel. Což by nebylo tak špatné, jenže k tomu se ještě objevil následující odstavec:

Krom toho pracujeme na několika dalších hrách, které rozhodně stojí za pozornost a jestli bude vaše recenze na Dead Effect 2 příliš negativní, další klíče od nás nečekejte.

Momentálně se kolem toho trochu nafoukla bublina a skloňují se slova jako vydírání či ovlivňování médií. Těžko si však představit, že by nějaký herní magazín tuto hrozbu bral na zřetel a herní vývojáři by tím, že v budoucnu nepošlou médiím klíče, uškodili spíše sami sobě. Každopádně to na BadFly nevrhá úplně nejlepší světlo a sami se i kají. Prý se poučili a budoucnu se to nebude opakovat. Věřím, že nebude a do příště si určitě uvědomí, že klíče nemusí posílat tak jako tak, aniž by o tom dopředu informovali. Nutno říct, že i negativní publicita je publicita a pokud hra bude dobrá, nakonec by jim tahle PR příhoda mohla pomoci. Kde by bez ní byli telebrity jako Leo Beránek nebo Ortel.

DALŠÍ

CGwillWin