Na serveru Aktualne.cz se objevil rozhovor s děkanem FAMU a následně i novinka, kde se rozebírá otevření nové fakulty herního designu, což je věc v Česku/Slovensku doslova nevídaná. Jasně na technických univerzitách můžete studovat obory, které s tvorbou her taktéž souvisí, nicméně v tomto případě je vše trochu jiné, protože nikdo se nebude učit programovat ani kreslit grafiku. Herní design je víceméně soft-skill věc, čili se dá říct, že fakt, že bude otevřena právě na FAMU, je vlastně dobrým znamením.
Fakulta by měla být otevřena za dva roky (pouze magisterský obor) a osobně už se moc těším, až se podívám na studijní program a předměty, které se tam budou vyučovat, koneckonců třeba se rozhodnu udělat si ještě jeden titul (dobře nebudu vám lhát, asi to moc nehrozí, lenost je lenost). Rozmach indie vývoje sice znamenal prudký nárůst počtu vývojářských studií (nebo skupinek přátel kutících hry po večerech) v našich luzích a hájích, ale ruku na srdce, žádný extrémní úspěch se v poslední době nekonal a jediné žhavější želízko v ohni je Kingom Come, případně Wolves of Midgard.
Samozřejmě výuka game designu sama o sobě automaticky nezlepší kvalitu tuzemských her a věřit této utopické myšlence je zbytečné, ale na druhou stranu těžko může být na škodu, že se vývoj her v Česku konečně začíná brát alespoň trochu vážně (i když většina aktivních vývojářů by spíše ocenila finanční podporu od státu). Otázkou ale je, kdo vlastně bude na katedře učit a přednášet, protože ač samozvaných expertů máme spoustu, opravdových kapacit je u nás jen pomálu. Takový Vláďa Chvátil by byl skvělou volnou, přestože se orientuje spíše na deskovky, ale uvidíme, necháme se překvapit, kdo se stane tváří katedry.