Loni na E3 jsme měli možnost poprvé spatřit ukázku z nové hry Hidea Kojimy, tvůrce vysoce ceněné série Metal Gear Solid, s názvem Death Stranding. Kojima se na začátku února účastnil konference RTX v Sydney a při té příležitosti ho zpovídal Adam Renardson z PlayStation blogu.
V úvodu rozhovoru Kojima popisuje, proč se studio Kojima Productions rozhodlo právě pro Death Stranding. Se svými kolegy diskutoval otázku, jakou hru musí udělat, jakou hru si žádá sám trh, jakou hru mohou udělat. Dospěli k závěru, že tohle všechno splňuje právě Death Stranding. Podle Kojimy se jednalo o jeden z mnoha nápadů; podle japonského vypravěčského mistra je chybou si do dospělosti přinést z mládí nějaký nápad a ten pak zrealizovat s odůvodněním, že naše společnost se mění každým dnem a proto musí tvůrci dělat hry reagující na současné požadavky, na aktuální směr.
O hře samotné jsme se také dozvěděli několik detailů. Má jít o akční hru s důrazem na dosud neznámé hratelnost osvěžující novinky. Při tomto mi vždy na mysli vyvstane souboj s Psycho Mantisem z prvního MGS. Death Stranding by měla být hra s otevřeným světem, kde budou nejen ovladatelná vozidla, ve kterém se můžete pohybovat akčně či jakkoliv Vám bude vyhovovat. Z Kojimova vyprávění to silně připomíná jeho poslední hru (MGS V: The Phantom Pain - naše recenze). Death Stranding svým názvem odkazuje na fenomén vyvržení velryb na pobřeží, kde hynou. Kojima upozorňuje, že hrou bude provázet (dobrovolná) online složka, která bude mít velký vliv na hratelnost titulu. Opět mi to připomíná zmíněný The Phantom Pain, kde jste mohli napadat motherbase jiných hráčů či sami jimi být napadeni, a ještě Dark Souls. Uvidíme, co nám Kojima Productions předvedou.
Další otázka směřovala na použití enginu (Decima; použit v Horizon Zero Dawn a dalších). Kojima hledal takový, jenž umožňuje právě otevřený svět, dále kvalitní fotorealistickou grafiku a také aby byl jednoduchý na zvládnutí a měl zpřístupněné všechny možnosti k úpravám. Jak Kojima upozorňuje, většina enginů vydaných ke komerčnímu využití tyto možnosti nemá. Japonský tvůrce popisuje, jak před něj (a Marka Cernyho) postavili Guerrilla Games (vývojáři enginu Decima) krabičku. Tu otevřel. V ní byl pouze USB disk. A na něm zdrojový kód k enginu. Připomíná, že s Guerrilla Games neměli do té doby absolutně žádný kontakt. Skoro jako by mu řekli, "Pane Kojimo, použijte prosím tento engine.". Bylo to prý neuvěřitelné. Mělo to však jednu podmínku. Tvůrci enginu chtěli, aby Decimu pomáhali v Kojima Productions společně dále vyvíjet. Tomu se říká nabídka, která se neodmítá.
Jak jistě víte, v traileru (můžete zhlédnout v článku) vystupují přední hollywoodské hvězdy v čele s Normanem Reedusem a Madsem Mikkelsenem (nepočítejme prosím del Tora :). Kojima s úsměvem připouští, že hlavní roli psal přímo na tělo Reedusovi a dodává, že tvorba filmů a her tohoto typu je velmi podobná. Že je Hideo Kojima velkým fanouškem jak amerických, tak japonských filmů, není žádným tajemstvím. Na závěr rozhovoru nejvyšší představitel Kojima Productions uzavírá, že hra je stále na počátku svého vývoje a stále hledají zaměstnance pro pomoc na tomto titulu (a možná i tom dalším). Podle zvěstí má Death Stranding vyjít v roce 2019.