Ať už si o novém Mass Effectu myslíte cokoliv, nikdo mu nemůže upřít, že jde (nebo spíš šlo, protože release date je dnes) o jednu z nejočekávanějších her roku 2017. A stejně tak nikdo nemůže namítnout nic proti fakt, že hra vypadá naprosto úžasně. Koneckonců snad víc než rok nás EA masírovalo enormní náloží PR materiálů, včetně 4K gameplay videí na PC a PS4., takže od začátku bylo jasné, že na vizuálním zpracování si hra zakládá.
Lví podíl na tom měla i společnost NVIDIA, s níž pánové a dámy Bioware spojili síly, a která na vývoji spolupracovala už od samého začátku. Proto je Andromeda nacpaná spoustou unikátních technologických řešení, které zaručují bezkonkurenční pastvu pro bulvy. Je potřeba říci, že se tu bavíme, o PC verzi, na konzolích (ani na PS4 Pro) takové zázraky zkrátka nevykouzlíte. To že si ve hře vybrat ze tuny grafických nastavení (Ambient Occlusion, Anti-Aliasing, Chromatic Aberration atd.) není zas tak překvapivé, zásadní je ale podpora HDR. Pojem HDR (High Dynamics Range) je momentálně největším buzzwordem ve světě televizí (a poměrně brzy bude i monitorů) a prakticky každá nová televize touto technologií disponuje (ne každá to sice umí pořádně, ale to záleží na tom kolik zlaťáků do vaší bedny chcete vrazit).
Mass Effect: Andromeda tuto technologii umí využít naplno a včera nám to zástupci z NVIDIA předvedli pěkně v reálu. Do příjemného prostředí fancy bistra Provocateur dotáhli několik strojů, včetně supernabušené herní mašiny (X99 + Core i7 5960 OC 4.5 GHz,, GeForce GTX 1080 Ti SLI, 16 GB RAM, 512 GB SSD), která svůj výkon předváděla na 65ti palcové televizi LG 65E6V, jež jako jedna z mála telebeden na trhu podporuje těžko dosažitelný HDR standard Dolby Visison a která stojí pěkných 160 tisíc. Dohromady tedy tento set vyšel na stejné peníze jako Dacie.
Dívat se bylo na co, ačkoliv jsem k Andromědě od prvních gameplay záběrů cítil skepsi a světová hodnocení mi momentálně vcelku dávají za pravdu, koukat se na to dá snad jedině s otevřenou pusou a bude vás to bavit dlouho. Kombinace technologií OLED a HDR je zkrátka skvělá a po příchodu domů jsem na svojí rok starou televizi koukal trochu smutně. Hra světel a stínů je v tomto případě bezkonkurenční, to vše samozřejmě ve 4K rozlišení při cca 90 FPS, prostě libovka. Úvodní scenérie v níž z nebe padají skaliska, všude se to blýská a do toho kosíte emzáky je na takovou předváděčku ideální a člověku bere dech.
Na tomto setupu by Andromedu chtěl hrát každý, bohužel ne každý je ochotný kvůli tomu prodat ledvinu a mladší sestru, takže většina smrtelníků si může nechat zajít chuť, ale i když trochu s grafickými nastaveními trochu polevíte, hra bude pořád vypadat skvěle. Sám sem si jí zkoušel na druhém stroji se širokoúhlým zaobleným displayem a počítačem jen s jedno 1080kou a musím uznat že takhle graficky vymazlenou hru jsem letos ještě nehrál. Takže co se vizuálů týče, povedlo se Bioware i NVIDII připravit opravdu pozoruhodnou podívanou, která zřejmě dlouho nebude mít soupeře. Co se hry samotné týče, budete si muset počkat na naši recenzi, která bude snad již brzy. Do té doby se můžete mrknout na trailer ve kterém se o technologiích jež hru pohánějí dozvíte více.