Bohemian Killing

Bohemian Killing - recenze
Bohemian Killing - recenze
16:55, 20.06.2017

Paříž - město lásky, střežené třísetmetrovou železnou dámou coby Eiffelovou věží. Takový popis francouzského hlavního města zní vskutku poeticky, nicméně kdo v Paříži byl, ten ví, že realita zase tak knižně romanticky překrásná není. A rozhodně taková nebyla ani v době, ve které se odehrává děj Bohemian Killing. Jak už totiž název titulu napovídá, půjde tu o chladnou a podlou vraždu. Pojďme se podívat, jak Bohemian Killing dopadlo.

Klik pro zvětšení (Bohemian Killing - recenze)

Nenechte se zmást, nejde o krveprolití ve stylu Dooma nebo Duke Nukema. Hra se označuje jako adventura, leč má ke klasickým detektivním adventurám typu Sherlock Holmes: Crimes and Punishments, které všichni známe a milujeme, poměrně daleko. Vlastně by se dalo říct, že Bohemian Killing je přesný opak. Hra vás neprovází příběhem superinteligentního nadčlověka-detektiva, který vše najde, spojí si nespojitelné a vyřeší nevyřešitelné. Zámožný francouzský designér, monsieur Alfred Ethon, jehož maličkost ve hře ovládáte, totiž vraždu, ze které je obviněn skutečně spáchal. A že je pan Ethon zvláštním designérem, navrhuje totiž mučící nástroje a zařízení. Z takového povolání mi jde mráz po zádech. A jemu to rozhodně na důvěryhodnosti, když se zrovna snaží vykecat z vraždy, nepřidává.

Děj celé hry se v přítomném čase odehrává v soudní síni. Pan Ethon o průběhu nedávného večera, kdy měl údajně prostou hotelovou služku Marii Capetovou zavraždit, po celý svůj pobyt u soudu prachsprostě lže. U samotného soudu se odehrávají jen "cutscény" při kterých můžete ovládat jen kameru, kdy na Alfreda sypou jednu otázku za druhou. Pravě v momentě, kdy se Alfred chystá zalhat o tom, co dělal, přesunete se v jeho roli do onoho osudného večera, a dostáváte ovládání do rukou.

Žalobce vám to nedělá ale vůbec jednoduché, z večera vraždy se totiž naskytlo několik svědků, kteří pana Ethona viděli v určitý čas na určitém místě. Kromě toho se také našla spousta různých důkazů, které téměř s jistotou prokazují jeho vinu. Ve hře je klíčovou mechanikou čas. Na začátku soudního procesu vám soudce vyčte veškeré body v čase, tedy kdy se co stalo podle toho, co nasvědčují důkazy a svědci. Když tedy šijete příběh o tom, co se dělo, máte u sebe kapesní hodinky.

Od žalobce víte například, že v deset hodin a pět minut vás viděl soused, jak vcházíte k sobě do bytu. Tam se našla ocelová trubka s vaší krví, a v půl jedenácté vás zahlédl recepční hotelu přes ulici, kde se vražda udála, jak vcházíte dovnitř. Aby vaše lži nebyly příliš průhledné, měli by jste v tyto časy být na místech, kde jste opravdu byli. Můžete tedy v deset jít domů, tam si přečíst hodiny nebo zatelefonovat kamarádovi, čímž se vám na hodinkách přičte několik minut, a v půl jedenácté už rychle do hotelu. Když žalobce řekne, že vás svědek viděl s košilí od krve, je dobré se těsně před tím oholit, aby to Alfred mohl svést na to že se pořezal.

Takových lží, zákrutů a výmluv můžete vymyslet a provést nespočet. Každý ze sedmi konců hry je odlišný - můžou vás zavřít až zčernáte kvůli vašemu chabému lhaní, udělat z celé věci vyhrocenou přehnanost nebo třeba dostat nižší trest za polehčující okolnosti.

Bohemian killing je bezpochyby zajímavá hra, a originalita se jí taky upřít nedá. Prvních pár chvil hraní, kdy si budete svobodně vymýšlet, šít na soudce boudu, odemykat achievementy za nalezené důkazy a vykrucovat se z trestu, se budete bavit. Svým grafickým provedením vás hra neuchvátí, spíš naopak, ale na to se dá přeci jen zvyknout. Zanedlouho vám ale začne docházet, že Bohemian Killing je maličká ubohá jednohubka, ve které je obsahu jako opravdového masa v Big Macu. Celý příběh odehrajete za necelou hodinku a půl, a znovu, jen kvůli jinému konci se vám do něj chtít nebude.

Potenciálu má Bohemian Killing na rozdávání, a pro ty z vás, kteří se rádi pouštějí do neznámého rozhodně doporučuji. Pokud ale očekáváte příjemně hratelnou adventuru, koukněte se raději jinam.

Za stejnou cenu totiž můžete mít zrovna Sherlocka, a třeba ten je ke hraní daleko příjemnější.

70%