Tento týden se nám udála v Brně akce, která patří mezi méně známé, o to však více zajímavé. Pro mne a zároveň i pro samotnou akci, druhý ročník Game Access přinesl zajímavé změny oproti prvnímu ročníku. Pokud nevíte o co jde, jedná se o konferenci vývojářů, jak profesionálních tak i indie, na které nejen předvádějí své projekty, ale také je možno vidět zajímavé prezentace a přednášky.
Letošní ročník změnil místo konání. Přesunul se tak z hotelu Boby centrum do prostor Sono centra. Tento přesun místa konání byl velice dobrým krokem. Hlavně asi proto, že oproti minulému ročníku se dostavilo podstatně více návštěvníků. To člověk vždy rád vidí, když relativně mladá akce si získává naprosto oprávněný obdiv a rostoucí řady zájemců.
Celá akce začala ve čtvrtek večer párty konanou ve stylu Star Wars v Brněnském planetáriu a observatoři. Nutno podotknout, že na tuto akci mělo přístup jen hrstka účastníků. Ale více již uvidíte z fotek.
Nicméně abych se nezdržoval, pojďme se podívat na to co taková akce nabízí. A že toho není málo. Minulý ročník jsem strávil především na přednáškách. Letos jsme naopak zavítal spíše do prostor jednotlivých vystavovatelů, ačkoliv ani některé z přednášek jsem si nenechal ujít, a že jich je požehnaně.
Osobně jsem zavítal hned ke stánku Bohemia Interactive. Zde jsem vyzkoušel i jejich titul z platformy Bohemia Incubator Project Argo. Jedná se o taktickou akci, člověk by to mohl nazvat přechodem mezi klasickými kooperativními střílečkami a Armou. Rozhodně pokud vás zajímají taktické akce s realistickým nádechem a Arma je pro vás moc těžká, toto může být to pravé.
Prošel jsem ještě několik dalších zajímavých projektů, mezi kterými mi asi nejvíce do oka padl projekt od domácího CBE Softwaru. Jedná se o připravovanou hororově psychologickou hru, která by se měla dostat na světlo světa začátkem roku 2019. Tady vám musím prozradit, že lépe zpracovaný les jsem ve hře snad v životě neviděl. Ale nebojte, hra toho nabízí mnohem víc a jsem velice zvědav na její výslednou podobu.
Co se týče přednášek, osobně mě nejvíce zaujala přednáška Megan Marie z Crystal Dynamics o úspěšném rebootu Tomb Rideru. Z její prezentace bylo jasně vidět, že Megan je rozhodně ženou na svém místě, nejen schopná manažerka, ale také zapálený fanda.
První den byl velice náročný a musím přiznat, že až do úplného konce jsem nevydržel. Nicméně znaven ale naplněn jsem se vydal povyprávět šéfredaktorovi zážitky a předal mu otěže v absolvování druhého dne….