Na nový Mass Effect se těšil asi úplně každý hráč a bohužel většina z nich byla hrou nakonec zklamaná víc, než já, když si v hospodě objednám pivo a donesou mi gambáče. Dle Metacritics se jedná o nejhůře hodnocenou hru (když počítáme hry jako takové a ne samostatná DLCčka) od Bioware, což jim trochu pošramotilo pověst, protože doteď na co sáhli, se ve zlato proměnilo. No bohužel u Andromedy to neplatí.
Jasně z prvních informací, screenů i videí to vypadalo, že i Andromeda bude velká pecka, ale i při prvních real gameplay videích si leckdo asi řekl "WTF? Tohle je Mass Effect?". Těžko říct jestli se někomu opravdu líbí tolik jatpackového poskakování, ale já z toho odvázaný rozhodně nebyl. Redaktor Kotaku si dal tu práci a vyzpovídal řadu lidí, kteří na projektu pracovali, samozřejmě s tím, že informace od nich zveřejní pod rouškou anonymity.
Hra byla ve vývoji celých pět let, ale většina obsahu byla vytvořena až v posledním roce a půl před releasem a to samo o sobě nevěští nic dobrého. Jeden ze členů vývojářského týmu prozradil, jak to v těch posledních 18ti měsících vypadalo:
Hodně problémový byl samotný Frostbite engine, jehož použití si de facto vynutilo vedení EA a kluci z Bioware s ním prý zápasili už od dob Dragon Age. Dle názorů vývojářů totiž vůbec není vhodný k tvorbě RPG titulů a ač některé věci zvládá bravurně, jiné jsou totálně "pain in the ass", například maximální velikost mapy ve Frostbite není tak velká, jak by designéři potřebovali a museli vymyslet hodně work-aroundů, aby to alespoň nějak fungovalo. K tomu připočtěte omezený rozpočet, chybná manažerská rozhodnutí a máte na průšvih zaděláno. Každopádně pokud vás to zajímá, přečtěte si celý zmíněný článek, kolega z Kotaku to totiž sepsal opravdu bravurně. Tak budeme doufat, že příště to půjde lépe a Bioware se ze svého omylu poučí a nenechá si do vývoje tolik mluvit.