Moja osobná favoritka tohtoročného Kolína bola už vopred jasne daná. Spoločnosť Nintendo mňa ňou masíruje už dlhší čas a práve Gamescom 2017 bola tá ideálna príležitosť na dostatočné otestovanie dvoch demo verzií, ktoré svojho času točili novinári na tohtoročnej E3. Každý už určite rozšifroval titul Super Mario Odyssey, ktorý sa po vzore svojich 3D predchodcov, rátame ich až do čias Nintenda 64, opäť snaží o menšiu evolúciu. V prípade konzole Nintendo Switch sa samozrejme jedná o najväčšiu exkluzivitu tohto roka a mne sa dostala tá česť aj vďaka firme Conquest a mohol som si nového inštalatéra poriadne otestovať.
Tá záplava gameplay materiálov, ktoré sa povaľujú po internete už od polovičky roka, je aj indíciou pre vás. Mal som možnosť skúsiť kontroverzné "mesto NY", ktoré do univerza Super Mario síce nepasuje úplne podľa predstáv väčšiny, ale stále prináša ten kus evolúcie aj po technickej stránke. Mario je vrhnutý do víru veľkomesta a poskakujúc pomedzi klasické žlté taxíky sa snaží pozbierať čo najviac častí mesiačikov. Práve tie tak nejak nahradili povestné lovenie hviezd, ktoré charakterizovalo túto nekonečnú IP už od spomínanej premiéry na N64. Aj keď zatiaľ presne nie je známe, akým spôsobom bude riešený systém prepojenia jednotlivých svetov (vieme len, že Mario medzi nimi cestuje pomocou špeciálneho plavidla), tak samotné lokácie, po ktorých sa pohybuje, sú dostatočne objemné a je teda stále v nich čo robiť.
Nintendo New York ponúka interakciu s bežnými obyvateľmi (dobre viete, že im bola daná predloha klasických ľudí), ktorí vás práve môžu doviesť k sérii minihier ako napríklad skákanie cez švihadlo či navádzanie autíčka na ovládanie. Ale to je len zlomok toho lákavého, čo leží na pulte. Medzi budovami sa skrývajú rôzne cestičky ako objaviť tajné lokácie, ktoré sú priamo napojené na novú a veľkú "zbraň" v arzenáli nášho hrdinu. Je ňou samozrejme čarovná čapica, vďaka ktorej môžete získať kontrolu nad ovládaním nielen predmetov, ale aj rôznych charakterov. Čapička vás dostane cez elektrické drôty na vyvýšené miesta, môžete sa s ňou dostať do mysle vybraných postáv či sa katapultovať cez reklamný baner na strechu plnú mincí. Samotná čapica je však schopná aj zlikvidovať nepriateľov a rozbíjať predmety. V rýchlosti si tak môžete (aj pomocou pohybového ovládania) zamerať viac súperov naraz alebo pozbierať sadu mincí jedným ťahom. Z demo verzie nemôžem vyčítať všetko, čo táto vec dokáže, každopádne, kto pozná Nintendo, vie si predstaviť zástup možností a ich realizácie.
Nebudem sa tu ďalej extrémne rozpisovať o tom, čo všetko si môžete pozrieť v tom množstve videoukážok rozprášených naprieč internetom a radšej to celé zakončím svojimi stále čerstvými dojmami. Nový Mario je stelesnenie dostatočného posunu od posledných dielov (3D častí). Ponúka už z demo verzie kvantum obsahu a zároveň disponuje úžasným grafickým spracovaním, ktoré vynikne ako na veľkej obrazovke, tak aj v handheld moduse. Všetko sa hýbe dostatočne svižne a žiari tou klasickou Big "N" roztomilosťou, ktorá nás v prípade tejto série sprevádza už od detstva. Odyssey sa tak môže stať ideálnou hrou ako na cesty, tak aj na doma a očakávanie jeho vydania rastie každým dňom. Bol som z neho jednoducho nadšený a nemôžem sa dočkať plnej verzie.