Před necelým měsícem proběhla očekávaná betaverze Star Wars: Battlefront 2. Namísto nadšení se u mnoha hráčů projevilo čisté zděšení, co si EA už dovolilo do hry za plnou cenu dát. Celý postup vaší postavy v multiplayeru byl v betě pevně navázaný na náhodné věci z balíčků. Ano dnešní trend loot boxů dovedený do extrému. Člověk hrál několik hodin, aby si otevřel pár balíčků a doufal, že dostane silnou Star Card.
Navíc balancing nejlepších Star Card byl dosti na hraně a 28 % navíc k damage zbraně je už opravdu hodně. Celý systém zaváněl a nabádal k tomu, že kdo pustí na začátku spoustu peněz do hry - dostane obrovskou výhodu oproti ostatním, kteří budou hrát pouze hru, kterou si koupili. Takhle blízko k pay-to-win jsme ještě v konzolové střílečce nebyli. Celý internet byl na nohách. Známí youtubeři a streameři praktiky odsoudili, média o tom psali a já osobně jsem to napsal i do formuláře EA po betě.
A světe div se, zdá se, že negativní kampaň nese ovoce. Nemůžeme sice bez vyzkoušení hry soudit, že to zažene všechny potencionální potíže, ale EA udělalo změny k lepšímu. V první řadě Epic Star Cards nepůjde získat z loot boxů, ale bude nutné je vyrobit za herní suroviny. Tu získává hráč postupem času za každý match a také z balíčků. Podle nich nepůjde ani na začátku nakoupit hromadu balíčků, vše rozebrat na materiál a vyrobit nejsilnější karty. Jakékoliv upgrady budou navázané na ranking ve hře. Jak? To úplně nevíme. Stejně tak nejsilnější zbraně pro každou třídu půjde získat pouze hraním za tu třídu, a ne z loot boxů.
Osobně tyto změny vítám. V betě byl celý systém naprosto nechutný a je dobře, že hlasitý křik lidí ještě má nějakou sílu. A herní svět neřídí pouze zoufalci, co nasypou statisíce do mikrotransakcí, aby si vykompenzovali chybějící skill. Uvidíme, jak to dopadne ve finále, po této zprávě multiplayer v plné verzi zapnu, po betě jsem hru odsoudil pouze k hraní singlu. Hra vychází 17.11. na PC, PS4 a XONE, majitelé EA Access dostanou možnost hru vyzkoušet s náskokem pár dní.