Vítězství!!! Jestli jsem tuhle psal, že změnou cen dosáhli hráči maličkého vítězství nad zlým distributorem EA a jeho poskokem DICE, tak tohle už je výraznější vítězství. Pár hodin před launchem Star Wars: Battlefront 2 přišlo vyjádření od šéfa DICE, že dočasně byl deaktivován nákup prémiové měny - krystalů.
To znamená, že jakýkoliv progress ve hře je nyní vázaný pouze a jenom na hraní. Na levelování postav, na získávání kreditů hraním a plněním challenges. Samozřejmě Star Cards jsou stále schované v balíčcích a některé jsou zbytečně silné. Ale už si nejde zaplatit výhodu, abyste mohli všechny drtit. To budou moci pouze ti, kteří měli hru díky EA Access či Deluxe Edici o několik dříve a utratili peníze za výhodu ve hře.
DICE slibuje, že budou poslouchat, balancovat, dělat úpravy v herním systému. Prý jasně slyšeli obavy o dávání výhody některým hráčům. A to, že tato aféra zastiňuje jinak skvělou hru. Inu přeloženo mým sakrastickým jazykem - právě jsme se dostali do betaverze této hry. Uvidíme jak bude hráče bavit pomalý grind k odemčení toho po čem touží.
Ale je to prostě vítězství. Vítězství možná minority hardcore hráčů (Star Wars je masová značka jak dělaná pro causual hráče), ale stále vítězství. EA se muselo vzdát tučných profitů z prodeje krystalů, kterých by bylo nyní na začátku opravdu hodně. Ať je EA sebevětší, tak stále je to společnost, která dělá vše pro akcionáře a žádný akcionář rád nevidí, že jejich hra je vyšetřovaná pro gambling nebože má nejnižší uživatelské skóre na Metacriticu. Nemluvě o tom, že reakce herních kritiků je také dosti hlasitá a 74% na Metacritic je hladina kam určitě Battlefront 2 necílil.