Že EA stále tvrdí, že je vše v pořádku a jejich Loot Box aféra vlastně nemá vliv na jejich výsledky, je komické. Několik miliard ztráty na tržní hodnotě firmy je jedna věc. Druhá věc je, jaké jsou reálné výsledky prodejů a ty jsou ničemné. Americké NPD právě vydalo výsledky z US obchodů (pouze retail ne digitální prodeje) a tam Star Wars: Battlefront 2 dostalo na frak.
Ano Call of Duty: WWII odstartovalo o celé dva týdny dříve než Star Wars: Battlefront 2, ale za celý listopad prodalo úctyhodných 4,4 milionů krabicovek v USA. Že se sázka na návrat nohami na zem vyplatil je myslím už teď jasné. Vedle toho Battlefront 2 prodal pouhých 880 tisíc kusů za polovinu měsíce. I kdyby se to dalo rozdělit na první dva týdny, stále je číslo WWII obrovské oproti Battlefront 2.
A to musíme brát také v potaz to, že Star Wars jsou nyní na největší vlně hypu a je to značka, která přesahuje čisté geeky a fandy, ale jedná se o globální fenomén, který se Disney snaží vytěžit na maximum. Z tohoto pohledu je tak malý počet kusů prostě propadák. I rozporuplně přijatý první díl prodal za stejné období více - přes 2,1 miliony kusů. Že se oproti roku 2015 přesunulo zase více prodejů do digitálního světa je sice pravda, ale k tomu je právě hezké to srovnání s WWII, kde je vidět, že i retail stále má co říci.
Takže co z toho plyne závěrem. EA opět dělá, že je vše v pořádku a čísla mluví opačně. Druhý rok po sobě poslala nadějnou hru do prohraného boje. Loni nesmyslné vydání Titanfall 2 proti podprůměrnému Call of Duty: Infinite Warfare zabilo Titanfall 2 a stala se z něj okrajová hra pouze pro fandy. Letos hamižnost skrytá v loot boxech způsobila největší kontroverzi, která se neomezila na věčně uřvané hráče (nás), ale dostala se i do míst, kde nikdo z velkých distributorů nechtěl, aby byla probíraná (politika/regulace).