Nedávno som narazil cez sociálne siete nášho a vášho webu na zaujímavý postreh. História interakcie a videohier v akomsi globálnom merítku sa čoraz viac dnes už opiera o svoju minulosť, z čoho pochopiteľne pramenia akési formy spodobnenia a neustáleho porovnávania. Vývojárov je ako maku a ešte viac je ich konzumentov, ktorí sa snažia všetkým dokázať, že toto je to, čo by sa malo vyvíjať a toto by naopak malo skončiť rovno na smetisku dejín. Napríklad taká séria The Legend of Zelda, ktorú dodnes už stihlo skopírovať veľa AAA a indie projektov, sa zaužívala ako modla pre obe spomínané strany a teda ako hráčov samotných tak "dílerov" ich zbožia. V podstate už opadol názor, že ak si zoberiem koncept nejakej slávnej hry a prevediem jeho kostru na svoj vlastný nápad, ide priamo o kopírovanie práce slávnejších kolegov. Nie. V takomto prípade sa hovorí o pocte legende. No a niečo také nedávno zažil aj indie projekt Blossom Tales: The Sleeping King, ktorý si dnes spoločne rozoberieme.
Castle Pixel v spolupráci s firmou LLC sa začiatkom minulého roka rozhodol, že je na čase ovlažiť PC scénu veľkou Zelda poklonou. V prípade Blossom Tales: The Sleeping King už v tom čase trafili do čierneho, keďže pár mesiacov na to sa samotná 2D akčná adventúrka dočkala portu na najpredávanejší herný systém súčasnosti, a teda Nintendo Switch, čím si logicky zabezpečila veľký hlad v očiach milovníkov Nintendo produkcie. Aj z tohto dôvodu sa Blossom Tales dostal na náš stôl a v zásade ukojil môj hlad po klasickej Zelde, ktorá ale v tomto prípade samozrejme dostala menšie úpravy. Hráme za slečnu menom Lily. Tá by jedného dňa chcela hrdo slúžiť v rytierskej garde svojej milovanej krajiny a ešte než stihne dosnívať svoj veľký sen o zasadaní za okrúhlym stolom, naskytne sa jej príležitosť zachovať sa skutočne hrdinsky. Jej vlastný kráľ bol totižto uvrhnutý do temnej kliatby prostredníctvom svojho brata Crocusa a jedinou záchranou na jeho návrat do normálneho bytia je získanie troch čarovných predmetov.
Koncept je teda postavený na spomínanej legende z čias počiatkov série The Legend of Zelda. Dostanete obrovskú mapu rozdelenú do štyroch menších regiónov, z čoho každý disponuje vlastnou sortou nebezpečenstva a skrytého materiálu na vývoj našej hlavnej hrdinky. Budete si tak zväčšovať energiu (svete div sa, pomocou srdiečok a ich roztrieštených kúskov) a mágiu, aby ste boli bojaschopní a mohli postupne prejsť cez silných a silnejších. Prvú skupinku protivníkov reprezentujú slušne spracované nápady z čias starej dobrej princeznej s veľkým "Z" na čele a tú druhú rovnako autori v zásade obkreslili z artbooku dávno vydaného obsahu tej či onej populárnej fantasy značky. Určite môj opis netreba brať nijako kriticky, len vám zdôrazňujem fakt, že Blossom Tales: The Sleeping King je akási zbierka kvality, ktorej obal však vytvoril niekto úplne nový a časom neostrieľaný. Aj napriek tomu sa to však celé dohromady dá označiť za kvalitnú zábavu. Tá je podporená slušným ovládaním a možnosťou rýchlej interakcie počas boja. Aby to malo aj kúsok tajomného pozadia, celý príbeh je prezentovaný formou rozprávania z úst tretej osoby.
Celkový art hrá s kartami a logom konzole Super Nintendo. Samozrejme, že tentoraz už v HD úpravách, ale na peknom výslednom dojme to nič nemení. Hra si vás tak môže opantať už pri prvom ohmataní a verím, že za úspešným predajom cez eShop konzole Switch môže úvodná trojica obrázkov. Aby som vývojárom zase úplne nekrivdil a netvrdil tak, že jednoducho naklonovali Linka a konečne z neho spravili plnohodnotnú slečnu, tak treba spomenúť pár zaujímavých nápadov v zmysle boja. Lily môže vykonať, tak ako jej predchodca v zelenej tunike, špirálový útok mečom, ale v podaní Blossom Tales sa na konci samotného ťahu dá nadviazať ďalším špeciálnym útokom a tak cykliť postupne útok na súperov v zaujímavých variáciách. Toto nám v prípade starej retro éry nebolo nikdy umožnené a museli sme sa uspokojiť s opakovaním jedného a toho istého dookola. Dĺžka tu nie je nijako závratná, aj keď čo by som chcel za 15 dolárov, fakticky sa budete musieť vysporiadať so štvoricou hlavných dungeon lokácií a máte hotovo. Postranných misií vo formáte "choď tam a dones tamto" je tu dosť na to, aby udržali vašu pozornosť, ale to už bude záležať na spomínaných sympatiách.
Niekoho by mohlo otravovať opakované vykonávanie toho istého. Každá nová zbraň, ktorú si môžete prostredníctvom Lily zobrať do rúk, vás automaticky posúva na novú sadu hádaniek. Vo všeobecnosti si ale po pár hodinách nebudete už mať čo nové skúsiť a tak sa polovica hry nesie viacmenej na rovnakej vlne stereotypu, čo nie je nijako dobré po stránke hrateľnosti. Zachraňuje to aspoň príjemne ladený soundtrack (kde som to ja už túto hudbu počul?) a spomínaná oku lahodiaca grafika. Blossom Tales: The Sleeping King má svoje čaro, to bez diskusie, ale na to ako sa klania hrám, na základe ktorých tento projekt vznikol, by si mohol dovoliť viac, než len to čo predvádza. Možno v druhej časti, uvidíme.
Za poskytnutie produktu na recenziu ďakujeme spoločnosti FDG Entertainment
Recenzovaná verzia: Nintendo Switch
PC hry pro vás testujeme na sestavě LYNX