The Council - Episode 1: The Mad Ones

The Council - Episode 1: The Mad Ones - recenze
11:00, 13.03.2018

Netradične spracovaných adventúr je v dnešnej dobe stále menej než by sme si asi želali a tak každý nový pokus o spestrenie tohto stále populárneho žánru sa musí vítať s otvorenou náručou. Presne tento scenár aktuálne nastal u nenápadnej a epizódne vydávanej série The Council od Big Bad Wolf a Focus Home Interactive. Práve posledná menovaná spoločnosť je v kruhu milovníkov spomínaného konceptu dobre známou firmou, keďže dokázali dodnes zastrešiť už niekoľko významných interaktívnych diel z tohto súdka, aké si možno našli miesto aj vo vašom srdiečku.

Naratívna adventúra s dôrazom na tajomnú atmosféru, aká tu ešte nebola.

Klik pro zvětšení (The Council - Episode 1: The Mad Ones - recenze)

Bez nejakého krúženia okolo horúcej kaše prejdeme rovno k meritu veci. The Council je právom označovaný za jemného priekopníka na svojom piesku, keďže vôbec premiérovo spája prepracovaný systém RPG vývoja postavy s ovplyvňovaním dialógov a ich prekrúcaním vo svoj prospech čisto z pohľadu adventúr. Každý dôležitejší rozhovor v tejto sérii je možné prispôsobiť potrebám vás a samozrejme aj hlavného hrdinu. V prvej epizóde s názvom "The Mad Ones" nám autori okrem faktického tutorialu stihnú rozdať niekoľko zásadných kariet, s akými musíme behom pár hodín skúsiť dosiahnuť maximum, alebo si celý diel jednoducho zopakovať odzačiatku.

Najviac ma mrzela toporná animácia postáv, ktorá dosť kazila inak príjemne budovanú atmosféru.

Píše sa rok 1793 a vzácnou zhodou okolností sa ocitnete na tajomnom ostrove anglického lorda Mortimera. Ako Louis de Richet, viacmenej mladý a nádejný člen tajomného spolku na spôsob slobodomurárov, priplávate k brehom s dobrou náladou, ale ešte než si stihnete pretiahnuť meravé kosti, ovalí vás nepríjemné zistenie. Vaša mama, rovnako dôležitá členka rádu, sa totižto za záhadných okolností stratila a vašou úlohou je ju vypátrať a zaceliť tak dieru nevídanej dôležitosti. Lord Mortimer totižto vo svojom panstve hostí mená, z akých sa vám zatočí hlava a drahá mamička patrí práve k nim. Už v prvej epizóde som si tak mal možnosť otestovať nový koncept tejto adventúrky, a to napríklad v rozhovoroch s Napoleonom Bonaparte a prezidentom spojených štátov amerických, Georgeom Washingtonom. Mám teraz vašu pozornosť?

Vysokou kvalitou však oplýva dabing, čím sa príjemný pocit z hrania násobí.

Všetko sa deje z pohľadu tretej osoby a ak náhodou s niekým nekonverzujete, tak potom beháte hore dole po obrovskom dome a skúšate nájsť predmety alebo pomocné elixíry na získanie výhod u rozhovorov. Ako vidíte všetko je prepojené do kruhu a všetko sa začína tam, kde to končí, teda u textu a rozhodnutia. Vývojári prišli s myšlienkou, že akýkoľvek náročnejší úkon fyzickej a psychickej povahy je nutné premeniť na stupne energie (doplňujú sa konzumáciou medu, ale má to svoje pre aj proti, môže totižto prísť k intoxikácii cukrom). V prípade tejto hry preto musíte neustále predvídať a kalkulovať, aby ste si nevyčerpali možnosti a tým sa neochudobnili o menšie či väčšie črepiny rozvíjajúceho sa príbehu. O ňom nebudem ďalej z logických dôvodov hovoriť, keďže je to alfa a omega zábavy, akú vám The Council ponúka a ešte ponúkať bude.

Vývojový strom možností je už od pohľadu obrovitánsky členitý a som zvedavý, ako to bude s šancou preskúmať každú jeho časť počas nasledujúcich ešte nevydaných dielov.

Výpravná zložka tu hrá prvé husle a niekoľkokrát som sa pri testovaní pristihol ako hltám každé slovíčko, hovorené a písané. Možnosti vedenia konverzácie sú takisto členité a pokojne môžete byť útočný rovnako ako diplomatický, a dokonca je šanca skúsiť okultistické metódy manipulácie. Ostatne príbeh sa odohráva na pozadí surového manipulovania s historickým faktami, ktoré vývojári ohýbajú pre svoje zámery. Výsledok je však očarujúci a musím ich doterajšej práci zatlieskať. Je to tajomné, je to originálne, návykové a po stránke grafického spracovania viac ako uspokojivé. Po tom, ako mňa osobne sklamal návrat značky Life is Strange, som si u tejto originality spravil tú povestnú pachuť v puse. Určite zamrzia horšie animácie pohybov častí tela, ale čo do prevedenia tváre a mimiky je tu všetko v najlepšom poriadku, a to je pre potreby tejto hry viac ako dobre. Kto má rád pár jemne komplikovaných hádaniek, tak aj v tomto ohľade mu bude The Council po chuti a sám sa už nemôžem dočkať jeho druhej časti.

Hodnoteniu zatiaľ trošku priškrtím plyn, predsa si nevystrieľam všetky komory s nadšením, aby som potom nemohol prípadné finále tohto seriálu vychváliť do nebies. Myslím však, že z textu vyššie je jasne badať môj pozitívny dojem z práce firmy Big Bad Wolf, a tak nemáte prečo váhať a okamžite kupujte ich zatiaľ vysoko kvalitný predslov s názvom The Mad Ones.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Focus Home Interactive

86%
Zatiaľ nádherná remeselná práca, nie len okolo príbehu a celkovej atmosféry