Sledovať nedávno vypustený gameplay trailer na pokračovanie reštartu série Doom z roku 2016, bolo ako lístok do detstva, kedy som sa s blaženým výrazom na hebkej tvári bez jaziev nalepil na nemenovaný nemecký časopis, a pozoroval to najlepšie čo sa toho času chystalo prísť na trh. Doom Eternal bude majstrovské dielo, o tom netreba diskutovať, a opäť raz nám id a Bethesda predvedú dôstojnosť stvoriteľa FPS konceptu.
Čo nové však samotný prívlastok Eternal ponúkne? V prvom rade sa môžeme tešiť na využitie idTech 7 engine, ktorý je schopný vyprodukovať desaťnásobok poligónov oproti minulému dielu. Prostredia sa tak razom stanú atraktívnejšie a oveľa prepracovanejšie, bez ohľadu na fakt, či budete aktuálne v úzkej chodbe, alebo v otvorenom prostredí. Milovníci tvrdej muziky potom určite docenia, že im k tejto hernej hitparáde naservíruje poriadne tvrdú muziku znova Mick Gordon, a aby to malo ten patričný efekt, tak k dispozícii bude logicky aj úplne nový arzenál zbraní s rozličným využitím a samozrejme aj brnení.
Veľkou novinkou bude akási nepriama kooperácia, ktorá umožní narušiť vašu kampaň z tretej strany. To znamená, že okrem samotnej spolupráce s inými online hráčmi, môžete svoju kampaň okoreniť aj existenciou vstupu pre iných vesmírnych kovbojov, ktorým nemusí zrovna ísť o vaše dobro. Keďže autori hlásia oveľa viac démonov (vrátia sa mená ako Archvile, Arachnotron a Pain Elemental) vrátane úplne nových, bude sa práve pomoc často hodiť aj vám. Čo sa týka situovania deja, tak konečne dôjde aj na mapy mimo červenej planéty, teda Marsu.
Z toho čo doteraz vieme môže zamrzieť absencia editoru máp (SnapMap) a niekoho možno nepoteší ani plánované DLC rozšírenie príbehovej linky. Každopádne Doom Eternal vyzerá brutálne a bez dátumu vydania ho môžeme očakávať na PC, PS4, XOne a prekvapivo aj na Nintendo Switch.