Skalní Wowkári si určite pamätajú časy, keď ako levely 60, 70 postávali pred Orgrimmarom či Stormwindom, duelovali, predvádzali sa na vzácnych mountoch a v ťažko odpracovaných equipoch skladali party na Black Temple, pričom Guildy boli ich druhá rodina. Teda aspoň na tieto chvíle si pamätám ja, hrajúc vtedy ešte na kedysi známom Československom freečku - Anthoria. S návratom Deathwinga na Azeroth a teda príchodom datadisku Cataclysm som ale ako mnohí, sklamane túto sériu opustil. Nadšene som sa o niekoľko rokov neskôr vrhol až na nedávne minulý datadisk Legion, ktorý ma svojimi novými prvkami ako Artefakty, World questy, či misie Class Hall uchvátil. Nostalgicky spomínaný sociálny pocit som však v zelenej zemi zaplavenej mágiou Fel nenašiel. Battle For Azeroth mi ho ale od vydania privádza dostatočne a opäť mám pocit že World Of Warcraft komunita žije (dúfam že nie na prvý mesiac). Poďme teda nato.
Po porazení Plamennej légie a uväznení Sargerasa Pantheonom sa opäť vraciame do starých koľají a teda neutíchajúcej rivalite medzi Hordou a Alianciou, tentokrát prehĺbenou konfliktom o krv sveta Azeroth - Azerite. Tá sa na povrch zeme dostala po nechválne známom Sargerasovom outre, keď svojim posledným manévrom zabodol plamenný meč do krajiny Silithus. Azerite má samozrejme obrovskú moc a v datadisku Battle For Azeroth sa stáva jedným z primárnych prvkov, prostredníctvom ktorého posilňujeme svoj nový artefaktný náhrdelník a taktiež "liečime" zranenú planétu.
Príbeh nového datadisku otvorí Sylvanas Windrunner brutálnym útokom Hordy na Teldrassil, ktorý zase Aliancia pod vedením Anduina a Genna Greymanea opätuje ťažením na Undercity, teda bávalé kráľovstvo Lordaeron. Obe frakcie si však do novej vojny nesú spojencov. Horda obnovila svoje partnerstvo s trollmi Zandalaru, ktorým sme už kedysi asistovali v Zul'Gurube. Na ceste k novému maximálnemu levelu 120 si na ich domovskom ostrove preskáčeme hneď niekoľkými internými problémami. Aliancia si na oplátku snaží opäť získať vernosť námorného impéria sídliaceho na ostrove Kul Tiras, kde sa zase odohráva časť príbehu, ak sa rozhodnete bojovať pod znakom zlatého leva.
Ako som už možno v predošlom odstavci naznačil, moje srdce patrí Horde a tak som ani na novom datadisku nedokázal vyskúšať vznešené rasy vedené Anduinom Wrynnom. Moja voľba využitia charakter boostu bola stará dobrá klasika - Ork Warrior, aj napriek tomu, že po datadisku Legion ma na účte stále čakajú Tauren Druid a Blood Elf Paladin s levelmi 110.
Niesom veľkým fanušíkom expenia, alebo aspoň naňho nemám dobré spomienky z čias mojich Wowkárskych začiatkov. Teraz ma však príbeh a prostredie vtiahlo do levelovania natoľko, že som si ho užíval oveľa viac ako kedysi a rýchlo napĺňajúci sa XP bar bol len bonusom. Za rasy Hordy je vašou prvou skúškou ohňom odrazenie už spomínaného útoku na Undercity (Lordaeron), kde si precvičíte všetky spelly a ability vašej novej postavy. Po tomto scenáriu vás v Silithuse prebodnutom Sargerasovým plamenným mečom bude čakať Magni Bronzebeard. Po krátkom uvedení do deja, objasnením dôsledkov tejto rany a predstavením srdca Azerothu - nového artefaktu, ktorý nás bude sprevádzať minimálne do konca expanzie sa môžete vrhnúť na nové ostrovné lokácie. Či už budete na strane Zandalarských trollov, alebo námornej flotily Kul Tirasu, verím že vás príbeh nadchne. Popri questení sú samozrejme v jednotlivých lokáciách prítomné aj bonusové objectivy a lognúť si môžete aj random dungeon. Heroické dungeony sú prístupné od item levelu 305, Mythic grúpy od 320.
Po pauze vo Warlords Of Draenor a Legion, pridáva Blizzard s novou expanziou do Warcraftu opäť nové rasy. Tentokrát si ich však budeme musieť zaslúžiť. Na ich získanie je potrebné dotiahnuť reputáciu s danou frakciou na exalted a taktiež disponovať achievementom z príslušnej lokácie. Novými prírastkami teda sú:
Dark Iron trpaslíci - klan po dlhý čas oddelený od Aliancie, slúžiaci plamennému pánovi Ragnarosovi.
Orkovia Mag'Har, ktorí odmietli Guldanovu výzvu vypiť krv démona a tak si zachovali česť ale aj prirodzenú hnedú pokožku.
Highmountain taureni - spriatelený klan potomkov Hulna, hrdinu vojny prastarých, ktorým plamenná légia zničila domovinu.
Lightforged draeneiovia, ktorí sa zaviazali viesť dlhú vojnu proti plamennej légii a prešli rituálom, vďaka ktorému ich telo vzchádza zo samotného svetého svetla.
Elfovia Suramaru známy ako Nightborne, dlho bojujúci o svoju nezávislosť a oslobodenie od nadvlády démonov teraz našli svojich spojencov v Horde.
Void Elfovia pod vedením Allerie Windrunner premohli silu tieňa a svoju moc sa snažia využiť k dobru Azerothu po boku Aliancie.
Každá z postáv spriatelených rás začína automaticky s levelom 20. Pri ich expení sa zóny modifikujú podľa momentálneho levelu, takže to máme opäť o niečo ľahšie. Po dosiahnutí levelu 110 s hociktorou zo spriatelených rás, budete obdarení ikonickým Armor setom, ktorý bude ako Blizzard hovorí: "trvalým symbolom vášho oddania". V ďalšom postupe expanziou by sme sa mali dočkať ešte ďalších dvoch spriatelených rás. Tými by mali byť trollovia Zandalaru a klan ľudí z Kul Tirasu. Ich spojenectvo si však, ako som už spomínal musia obe frakcie obhájiť.
Ďalším z nových prírastkov sú Island Expeditions, ktoré sú jedným z primárnych zdrojov ťaženia už spomínaného Azeritu. V podstate ide o 3v3 "battleground" odohrávajúci sa na odľahlom ostrove plnom kryštalickej krvi planéty, kde vyhráva frakcia, ktorá naťaží skôr jej určité množstvo. Do úvodzoviek som však battleground vložil preto, lebo tieto expedície je možné odchodiť aj proti NPC zastupujúcim znepriatelenú frakciu v troch známych úrovniach - Normal, Heroic a Mythic. Tieto PvE expedície však neradno podceňovať. Blizzarďácke AI sú občas pekne prefíkané a často zaútočia práve vtedy, keď to nečakáte.
Nemožno opomenúť ani nový PvP režim - Warmode, ktorý vytvára novú perspektívu boja hráčov proti hráčom. Po jeho zapnutí, dávate možnosť rovnako zmýšľajúcim príslušníkom opozitnej frakcie pomerať si s vami sily kdekoľvek a kedykoľvek, čím sa jednoznačne zvýši dobrodružnosť vašej cesty magickým svetom Azeroth. Počas zapnutého Warmodu máte vždy k dispozícii napríklad PvP talenty a 10 percentný XP boost. Nezľaknite sa však, keď na vás spoza kopca vybehne Horďák, či Alík s jediným úmyslom. Bojujeme predsa o Azeroth !
Levelovanie vás z času na čas pošle do oblasti opozičnej frakcie, kde máte možnosť vytvárať takzvané footholdy. Akonáhle odomkneme foothold vo všetkých z troch krajín v týchto zónach, budeme obdarení prístupom k World questom a Emissary odmenám. Po hitnutí maximálneho levelu sú World questy po boku random dungeonov asi najlepším spôsobom nahrabania si dobrého gearu. Ako som už spomínal, od vášho item levelu 305 sú prístupné Heroic dungeony, kde padá gear 325+ a po dosiahnutí item levelu 320, môžete v Premade groupe odchodiť aj Mythic dungeony, kde vás Personal loot z času na čas prekvapí itemom 340+. O necelý týždeň však Blizzard plánuje odomknúť prvých troch bossov raidu Uldir, kde na obtiažnosti Normal budú padať itemy 355+. Všetky predošlé spomínané možnosti gearovania sú tak nutnou prípravou na prichádzajúci raid.
Expanzia Battle For Azeroth rozumne stavia na všetkých úspešných a obľúbených prvkov Legionu, ktoré vylepšuje, ale samozrejme prináša aj nové, vlastné zaujímavé možnosti. Keďže Blizzard opäť rozkmotril dve hlavné frakcie, je pochopiteľné, že tieto novinky, či už hovoríme o Warmode, alebo Island Expedíciach sú orientované na PvP. To však neznamená, že by v novom datadisku nedopriali hráčom PvE, ktoré je taktiež na vysokej úrovni a osobne sa neviem dočkať na otvorenie prvého riadu.
Ak ste náhodou dostali chuť vrhnúť sa do sveta Warcraftu a chceli by ste tak urobiť po boku Czechgameru, neváhajte sa ozvať nám.
Za poskytnutie hry ďakujeme spoločnosti Kontiki