Sú to len necelé dva dni, čo sa poľská spoločnosť CD Projekt RED trošku nečakane pochválila s takmer hodinovou prezentáciou ich dlho skrývanej sci-fi RPG Cyberpunk 2077. Samotné demo bolo z môjho pohľadu úžasné, ako keby som sledoval next-gen projekt pre novú generáciu, avšak nie všetci sú natoľko nadšený.
Dobre sme vedeli, a to už od tohtoročnej E3, že koncept novej hry od RED nebude už žiadnym Zaklínačom. Pohľad z prvej osoby vývojári vysvetľujú ako snahu o čo najlepšiu atmosféru a vytvorenie ilúzie, že ste priamo v hre a jej súčasťou, zvlášť pri špecifických akciách. Tento aspekt u kamery za ramenom nedosiahnete nikdy a to je ďalší neodškriepiteľný fakt. Je však jasné, že takéto niečo "internetovej sorte tvrdohlavých diskutérov" nevysvetlíš a tak sa už druhý deň nesú vlny negatívnych reakcií na fakt, prečo ten nový Zaklínač nie je TPS?!
Nebudeme sa tu teraz rozprávať o inteligencii našich spoluobčanov, či aby som bol presný, o ich slabom rozhľade, a prejdeme priamo do tábora vývojárov hry samotnej. Počas akcie Gamescom, ktorá sa skončila poslednú nedeľu, sa pre nemenovaný server vyjadril na danú tému Patrick Mills (šéf sekcie tvorby misií pre Cyberpunk 2077), ktorého teraz budeme citovať;
Patrick to teda pojal maximálne diplomaticky a myslím, že v tomto prípade to ani nijako inak nejde. Ten komu sa nová hra od RED-u nepáči má jednoducho smolu, a ak skutočne očakával, že sa tu pripravuje nejaký Wiedzmin z budúcnosti, tak by si mal uvedomiť, že aj CD Projekt bude chcieť ukázať, že vie vytvoriť niečo vlastné (narážam teraz na predlohu), aj keď v tomto prípade jemne inšpirovanú doskovou hrou. Držme im palce aby to budúci rok vyšlo.