Úspěch u kritiků často nic neznamená a PIllars of Eternity II: Deadfire jsou toho smutným příkladem. Kritiky vychválená hrá (Metacritic 88% na PC) a i náš Lukáš byl ze hry unešený, a přeci to vypadá, že se jedná o absolutní průšvih. A to jako veliký.
Jeden člověk, který tvrdí, že do hry investoval 1000 dolarů, se na Twitteru vyjádřil kolik mu hra vydělala zpět. Tou částkou je pouhých 192 dolarů za prodeje od launche (květen 2018) do září 2018. Což je běžná doba, kdy hry na sebe vydělají. Podle něj a jeho informací by se investorům hra zaplatila, když by prodala 580 tisíc kusů za cenu 50 dolarů. Z toho jednoduše matematicky vypočítal, že hry se prodalo mrzkých 110 tisíc kusů a to je průšvih.
...the "breakeven" for investors was about 580,000 sales at $50. This tells us they sold about 110,000.
— Dylan Holmes (@Aerothorn) 7. novembra 2018
RPGs of this sort do have long tails, but at this juncture there is no way investors are recouping the investment.
Sice připouští, že takhle komplexní hry se prodávají konstantně do budoucna. Nedovede si představit, že by hra vydělala investorům peníze zpět. A to mě přivádí k myšlence. Vývojáři Pillars jsou Obsidian. Ten si prošel už svou řádkou problémů s prvními PIllars a nakonec z toho byl úspěch, i když s odřenýma ušima. Spekulace, že toto studio chce koupit Microsoft najednou dostávají reálné obrysy, protože s tímto výkonem jejich poslední hry nemohou studio udržet v běhu.