Darksiders 3

Darksiders 3 - recenze
Darksiders 3 - recenze
11:56, 27.11.2018

Zjevení Janovo, Apokalypsa a Armageddon. Konec lidstva. Válka,mor, smrt a hladomor -motivy pro herní sérii Darksiders. Ta si je ale vykládá trochu po svém. Mor a hladomor zde nahradil svár a zuřivost. Hlavní zápletka Darksiders se motá kolem předčasného vypuknutí apokalypsy a jejích následků. V prvním díle tento problém žehlíte za Válku, ve druhém (který časově probíhá paralelně s dílem prvním) za Smrt. A nyní přichází Darksiders 3, kde se vžijete do kůže zuřivosti (anglicky Fury). Jestli se i tento díl dokáže vyrovnat svým předešlým dvěma sourozencům zjistíte na následujících řádcích.

Sedm

Upřímně si na rovinu řekněme, koho by bavilo hrát za mor nebo hladomor. A proto je v sérii Darksiders nahradily Fury a Strife. A právě Fury dostane v této hře nelehký úkol - polapit ze Země všech sedm smrtelných hříchů. Hněv, pýcha, smilstvo, lenost, závist, lakomost a obžerství. A máme hlavní zápletku. Jak jsem již ale říkal, nebude to úplně lehké. Celá Země je po předčasné apokalypse okupována nejrůznějšími démony, monstry všeho druhu, zkorumpovanými anděly, přerostlými pavouky a spoustou jiných potvůrek. Navíc hříchy jsou zde ve formě obrovských, overpowered monster. Lenost je zde kupříkladu gigantický brouk, nebo závist ve formě jakési podivné bytosti s ptačí hlavou. Hříchy budete tedy hledat a následně lovit, to je celá podstata hry. Na horní liště obrazovky budete mít panel, který vás k nejbližšímu hříchu navádí. Hlavní hrdinka (nebo spíše anti-hrdinka, přece jenom jste apokalyptický jezdec) na tento úkole není sama, společnost na cestách jí dělá hlídač, který dohlíží zda Fury plní svůj úkol, takže o hláškující postavu zde není nouze.

Klik pro zvětšení (Darksiders 3 - recenze)

Zuřivost

Již z minulých dílů jsme zvyklí, že hrajeme za naprosté borce - obzvlášť smrťák s jeho dvěma kosami byl fakt drsňák. A ani v tomto díle tomu není jinak. Fury je chodící peklo, její hlavní zbraní meč, kterým když švihnete, přemění se na bič. S tímto bičem pak dokážete vytvářet neuvěřitelná komba, za která by se ani dr. Henry Jones jr. nestyděl. Bič vám taky bude sloužit jako užitečná pomůcka při překonávání různých propastí apod. Tato zbraň zde ale není jedinou. Jako v předešlých dílech si postupem času odemknete více smrtonosných nástrojů a forem Fury. Těch je celkem pět. Každá forma má své vlastní schopnosti, které budete potřebovat, aby jste mohli celou hrou vůbec projít. A co se týče zbraní, tak to jsou spíše chuťovky pro ty z vás co si chtějí hru trochu okořenit, je sice fakt, že na některé nepřátele se vyplatí jiné zbraně, ale já jsem po většinu hry zůstal u pro mě nepřekonatelného biče.

Co je to vlastně za hru

Hra je typické RPG. Ze začátku jste poměrně slabý a bojíte se bojovat se silnějšími nepřáteli, a ke konci hry je z vás T-800 zabíjející vše co mu vleze do cesty. Vylepšujete si jak Fury samotnou - životy, poškození apod., tak i váš arzenál zbraní. Zbraně si pak můžete různě enchantovat a následně vylepšovat i dané enchanty. Systém vylepšování je ze začátku vskutku pomalý, ale po pár odehraných hodinách nabere raketového tempa. Sbíráte zde duše padlých nepřátel, které následně vyměňujete obchodníkovi, který vám za ně poskytne body dovedností, krystaly léčení, síly a mnoho dalšího. Pak je tu kovář u kterého si vylepšujete zbraně a enchanty za nalezené kusy kovu a různých artefaktů co po cestě sbíráte. A pak je tu démonická forma Fury. Ta se vám postupně dobíjí a pokaždé když je její ukazatel naplněn, můžete s Fury rozpoutat peklo. Proměníte se ve velkého démona co roztrhá všechno živé. Navíc jste v této formě nesmrtelní. S touto schopností ale rozhodně neplýtvejte, dobíjí se poměrně dlouhou dobu.

Nejsou moc chytří...

Co ale zamrzí je mizivá umělá inteligence nepřátel. Ne že by byla vyloženě špatná, jen není vůbec ničím zajímavá a inovativní. Nepřináší nic nového. Ale zase u tohoto typu hry to nijak zvlášť nevadí. Na druhou stranu, co musím vyzdvihnout je velký počet typů nepřátel. S každými se bojuje trošku jinak, na každé by jste měli mít jinou taktiku. To dokáže dobře udržet vaši pozornost u hry. Nebo prostě můžete všechny zmaskrovat usilovným mačkáním levého tlačítka na myši a nijak nad tím nepřemýšlet (což se mi však skoro nikdy nepodařilo). Na bossy by jste si ale měli dávat velký pozor, každý bojuje jiným stylem a pokud prohrajete, musíte se prodrat k bossovi od úplného začátku dungeonu (ach, jak jsem se při bojování s Leností navztekal). A teď se dostáváme podle mě k největšímu problému hry. Dost často se vám bude stávat, že nebudete vědět kam jít. Mapa je zde "otevřená" a poměrně dost rozsáhlá a navíc je rozdělená na několik různých lokací. Avšak nečekejte žádný strhující otevřený svět. Možnosti jsou zde značně omezené. Nepřehlednost světa a vynechání jakékoliv mapy dokáží natolik zmást, že můžete strávit dlouhou dobu hledáním dalšího hříchu. Lišta na horní straně obrazovky totiž sice funguje a k hříchu vás i dovede, ale ukazuje pouze směr, ne cestu.

Technika zlobí

Požitek ze hry mi taky kazilo velké množství bugů a technických nedostatků. Hra někdy zalaguje i panel nastavení, konverzací apod. Úplně mě deptaly bugy v soubojích, nebo bugy při přeskakování propastí, kdy místo efektivního zhoupnutí se špatně zobrazí možnost zaháknutí se za předmět a vy tak spadnete dolů. Ale většina her mívá tyto prvotní problémy a vzhledem k minulým dílům tyto chyby nebudu nijak zvlášť vyčítat a počítám s tím, že těchto nedokonalostí jsou si vývojáři vědomi a budou časem ze hry odstraněny. Jinak hra je plně plynulá, graficky nenáročná a přesto velmi povedená, takže na hru se vám bude hezky dívat i na neherních pc.

Dobře strávený čas

Darksiders 3 je jízda. Je to apokalyptická jízda. Je to apokalyptická jízda u které strávíte spoustu dobrých hodin a pořádně se vyřádíte na kvantu nepřátel. Doporučit ji můžu i těm co nehráli dva předchozí díly. Je jedno jestli vám záleží na příběhu a chcete vědět jak se vyvine v tomto díle, nebo si chcete zahrát pořádné RPG s netradiční tématikou. Zahrát si za apokalyptického jezdce je pořádná zábava a pořízením si Darksiders 3 rozhodně chybu neuděláte. Ačkoliv má hra své chyby (a že jich nemá málo), dají se po pár hodinách snadno odpustit. Máme tu tak další povedený titul série, který sice nepředběhne své dva starší sourozence a nic extra nového nám nepřinese, ale hrdě se vedle nich může postavit.

Ceny hry Darksiders 3 srovnáte na Zboží.cz.

80%
Pěkný, svižný a hlavně pekelně zábavný konec světa - ve zkratce další povedené Darksiders se vším všudy