Priznám, som fanúšikom prvého dielu ale aby ste ma nepochopili nesprávne, uvedomujem si, že prvý diel neodštartoval zrovna raketovo a jeho vývoj bol skôr dlhodobý proces. To čo prvému dielnu do dnes nedokážem odpustiť je predražené rozširovanie titulu o nezmyselné DLC balíčky, ktoré vo finále nikto nehrá a ak sa rozhodnete si aj napriek tomu balíčky zakúpiť pripravte si pekný balík, dokonca objemnejší, ako sa samotný základ hry.
Pevne verím, že si tento krok vedľa v spoločnosti Ubisoft uvedomili a v druhom diele si takéto buržoázne kraviny odpustia. Správny smer už naznačilo samotné oznámenie titulu, ktoré bolo sprevádzané veľmi príjemnou atmosférou, ktorú podtrhoval dátum vydania na začiatok roka 2019 a čerešňou na torte bola informácia, že všetky budúce rozšírenia budú zdarma. Pohladenie na duši bolo dokonané a nezostávalo nám nič iné len sa tešiť na Washington, ktorý sa ocitá na hrane absolútneho kolapsu. Tak poďme na to!
Druhý diel titulu The Division od skúsených vývojárov z Massive Entertainment je zasadený do hlavného mesta Spojených štátov Amerických a to do mesta Washington. Dej sa odohráva po udalostiach z prvého dielu, ktorý bol zameraný na samotné epicentrum problému New York, v ktorom to všetko začalo. Taktiež sa dočkáme zmeny ročného obdobia ale nebojte, ak vám chýba vianočná tématika, tak sa dočkáte. Viete si predstaviť, že by ste mali vianočnú výzdobu a za dverami by nastal takmer absolútny kolaps spoločnosti? Že nie? Tak si ešte predstavte, že v tomto všetkom bude vašou jedinou starosťou odstránenie vianočných serepetičiek – čo tým chcem povedať? Len toľko, že vo Washingtone narazíte na odkazy, ktoré vám naznačia, kedy tieto problémy začali.
Washington je modelovaný podobne, ako New York v engine SnowDrop, ktorý osobne považujem za veľmi kvalitný a skutočne vám dokáže sprostredkovať krásny vizuálny zážitok. Namiesto šedej a bielej je všetko krásne ladené v zelených farbách a je vidno, že príroda je jednoducho silnejšia, tá totiž pohlcuje kedysi rušné ulice plné zhonu a železných monštier. Celkový dojem z prostredia je podobný, ako v hre Last of Us, v momente keď ste dorazili do Salt Lake City, ak ste skôr filmový fanúšik prirovnám prostredie k tomu čo ste mohli vidieť v I Am Legend (2007, Will Smith). Osobne zmenu ročného obdobia vnímam pozitívne a mám z nej veľkú radosť, zima bola fajn ale ja radšej leto😊
V uzavretej bete sme mali možnosť navštíviť pomerne rozľahlú časť mapy, ktorá miestami skutočne pripomínala len reskinovaný New York, čo ma pomerne štvalo ale zasa na druhú stranu obsahovala lokality, ktoré boli viac otvorené a dávali priestor taktike alebo rozmanitejšiemu prístupu k riešeniu konfliktov.
Samotná hrateľnosť sa zdá na prvý pohľad a dotyk dosť podobná ale zdanie klame. Po podrobnejšom preskúmaní zistíte, že hra beží svižnejšie a zbrane sa ovládajú, tak nejako plynulejšie, ako v prvom diele, je možné, že to moc prežívam ale v prvom diele som zanechal pomerne zásadný kus svojho života a aby toho nebolo málo stále ho aktívne hrám, takže každý drobný rozdiel cítim. Zásadné rozdiely prichádzajú aj v špecializácií vašej postavy, v prvom diele som mal pocit, že sa od seba postavy nejako zvlášť nelíšia a tak nejako sme všetci rovnaký. Druhý diel by mal toto zásadne zmeniť a vďaka vylepšeným RPG prvkom a širším možnostiam úpravy talentového stromu by sa mali jednotlivý agenti od seba líšiť tým, na čo ich v konfliktoch využívať. Toto je samozrejme veľmi zložité hodnotiť po pár hodinovej bete, či sa vývojári trafili do čierneho sa ukáže až na finálnom produkte, do tej doby je to len podarená myšlienka.
Podobne, ako v predchodcovi aj tu máte k dispozícií hlavné stanovisko, ktoré stále vylepšujete, lákate do neho nových členov a denne z neho vyrážate na rôzne dobrodružstvá. Novinkou však je, že podobných miest bude v hre viac, samozrejme nebudú obsahom tak rozsiahle, ako hlavné stanovisko ale umožnia vám drobné úpravy, z ktorých budete profitovať.
Samotné jadro hry je postavené na pevne vybudovaných základoch prvého dielu, proste chodíte po meste a plníte množstvo zaujímavých alebo menej zaujímavých úloh, zbierate suroviny, z ktorých následne vyrábate silnejšie vybavenie a tak podobne, verím, že túto časť si asi každý z vás dokáže predstaviť a je zbytočné popisovať/spoilerovať vám jednotlivé misie, ktoré boli dostupné v beta základe.
Minulý diel obsahoval gigantickú zónu, z ktorej sa stal časom takzvaný raj parchantov, samozrejme nenarážam na nič iné ako na takzvanú Dark Zone, ktorá bola pre mnohých hráčov absolútnym postrachom a naopak pre mnohých zdrojom sebauspokojenia.
Na šťastie aj Dark Zóna dostala nejaké to vylepšenie a asi tým najhlavnejším, je fakt, že sa už nebavíme o Dark Zóne v singuláre ale naopak v pluráli, tým chcem povedať, že ich bude viac a to konkrétne rovno tri! No nie je to skvelé? Asi je ale nepredbiehajme autori sa snažia všemožnými spôsobmi zabrániť tomu aby ste boli v hre šikanovaní partou ruských predškolákov a preto trošku zjednodušili možnosť získania itemu z tejto zóny a zároveň pred jednotlivé vchody do zóny aplikovali veže, ktoré majú zabrániť kempovaniu. Znie to dobre a zatiaľ mi to aj pomerne vyhovovalo, takže len tak ďalej.
Slovami záverom by som rád zrekapituloval svoje pocity z Washingtonu. Sú pozitívne, rád sa do sveta The Division vrátim a verím tomu, že nebudem sám od plnej hry mám veľké očakávania a trúfam si tvrdiť, že sa autori pokúsia napraviť svoje omyly z minulosti. The Division komunita je silná a vďaka nej sa s prvého titulu, ktorý bol prijatý veľmi vlažne stala časom hra, ktorá rozhodne stojí za zahranie. Verím, že The Division 2 bude hra, ktorá stojí za zahranie od prvého dňa. The Divison 2 vychádza 15. marca/března na platformách Xbox One, PlayStation 4 a PC.